Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@02:30:25 GMT

شیوع کرونا مشکلات اقتصادی را تشدید کرده است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۲۳۹۵

شیوع کرونا مشکلات اقتصادی را تشدید کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله مهاجر دارابی بعدازظهر چهارشنبه در نشست کمیته فرعی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شرایط اقتصادی را دچار چالش کرده است، افزود: فعالان اقتصادی ما مشکلات ریز و درشتی را تجربه کردند اما توانستند به نحوی با دورزدن تحریم‌ها و به جان خریدن خسارت‌ها و مشکلات فراوان، در شرایط بسیار نامناسب، صادرات و تعاملات تجاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداله مهاجر دارابی شیوع ویروس کرونا را سبب تشدید مشکلات اقتصادی عنوان کرد که سراسر جهان را به مخاطره انداخته است و آن را موضوع جدیدی دانست که به دلیل اهمیت، دولت در جهت جبران خسارت‌ها وارد عمل شده و تسهیلاتی را نیز اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی نیازمند همکاری دستگاه‌های دولتی جهت جبران خسارت‌های کروناست، عنوان کرد: در برخی جاها در محیط کسب و کار خلأ وجود دارد، یکی از آنها خلأهای قانونی است که دغدغه و فکر فعالان اقتصادی را متوجه خود می‌کند و از فضای موجود دلسرد می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران بیان کرد: بسیاری از مسائل و چالش‌ها را در کمیته فرعی شورای گفتگو عنوان کردیم و بیش از ۵۰ درصد مصوبات ما یا ملی یا استانی بوده و بقیه بنا به دلایلی اجرایی نشده است اما باز هم پیگیری می‌کنیم.

این مسئول اظهار کرد: در حوزه برنج پیگیری‌های زیادی انجام دادیم و تقاضای ما برای توقف واردات برنج در فصل برداشت این محصول، به شورای گفتگوی کشوری رفت تا در زمانی که کشاورز باید سود و مزد تلاش خود را بگیرد، وجود رانت و واسطه برای او مشکل ساز نشود.

مهاجر دارابی با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی ما خوب نیست و باید همدلی‌ها، گره گشایی‌ها و پیگیری‌ها برای رفع مشکلات بیش از گذشته باشد، افزود: بروکراسی‌های اداری دست و پاگیر سبب رنجش فعالان اقتصادی و کسب و کارهای کوچک شده است.

وی با اعلام اینکه براساس اعلام مراجع پولی و مالی در استان، تا روز گذشته ۱۴۸ میلیارد تومان به متقاضیان تسهیلات کرونا در مازندران وام پرداخت شده است، گفت: این عدد، قابل توجه نیست و حتی ۱۰ یا ۲۰ درصد خسارتها را شامل نمی‌شود وتاکنون ۹۸ میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن تسهیلات داده شد و بقیه در حوزه کشاورزی، و تقاضای تسهیلات به ارزش ۴۸۰ میلیارد تومان نیز در دست بررسی است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران درباره سامانه بازارگاه و باقی ماندن گلایه مندی های فعالان بخش کشاورزی، اظهار داشت: نفس راه اندازی سامانه بازارگاه خوب است اما عملکرد آن خوب نیست زیرا ۴۰ درصد نهاده‌های کشاورزی از این طریق توزیع می‌شود و ۶۰ درصد دیگر در بازار آزاد است در حالی که با ارز دولتی خریداری می‌شود، لذا دولت باید نظارت خود را بیشتر و توزیع نهاده‌ها را شفاف سازی کند.

در این نشست، عنوان شد که توجه ویژه ای به خسارت دیدگان بخش کشاورزی باید باشد، سیاستگذاری ها از تمرکزگرایی بیرون بیاید و استان‌ها اختیار تصمیم گیری داشته باشند، مجریان دستگاه‌های اداری از افراد

کد خبر 5003087

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی مازندران شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نشست فعالان اقتصادی ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم روز خبرنگار بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه مراسم عزاداری گرگان آزادگان جنگ تحمیلی عید غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری فرهیختگان در غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماز عبادی سیاسی جمعه در دیگر شهرهای استان نیز برگزار و خطیبان جمعه به تبیین مهمترین مسائل داخلی و خارجی پرداختند.

خطیب جمعه ساوه با گرامیداشت هفته معلم و کارو کارگر و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری / به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان اشاره کرد و گفت دوازده سال دوره دانش آموزی بزرگترین فرصت برای نهادینه کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به نسل نوجوان است که امروز بتواند مقابله توطئه دشمن آگاه باشد.

----------
حجت الاسلام میر صادقی امام جمعه خمین با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی ریشه در مفاسد اقتصادی، احتکار و سو تدبیر دارد گفت: مبارزه با سوداگران و برهم زنندگان امنیت اقتصادی نیازمند ترسیم نقشه روشن است چرا که جنگ اقتصادی بخشی از جنگ ترکیبی علیه نظام اسلامی است و پیروزی در این میدان نیازمند عملیاتی ماننده وعده صادق است.
---------
امام جمعه کمیجان به تحولات سیاسی منطقه و جهان اشاره کرد و گفت دنیا شاهد افول و شکست رژیم غاصب صهیونیستی است و ایستادگی جبهه مقاومت موجب بیداری و آگاهی گروه‌های مختلف جهان بویژه دانشجویان از جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیست و امریکاه شده است.
---------
حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند گفت حوادث این روز‌های دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجارازجنایات وحشیانه صهیونیست‌ها رویدادی بی سابقه را رقم زده است.
---------
خطیب جمعه زرندیه با اشاره به پیشرفت‌های ایران در بخش‌های مختلف گفت / اکنون که ملت بزرگ ایران قدردان نیرو‌های مسلح کشور بخاطر اجرای عملیات وعده صادق هستند به همین خاطر از دولت امید دارند با اجرای وعده صادق اقتصادی مشکلات اقتصادی را برطرف کند.
----------
امام جمعه اشتیان با اشاره به اعلام انزجار دانشجویان امریکا و اروپا از جنایات صهیونیست و حمایت امریکا از ان‌ها گفت: استکبار جهانی همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با بیداری ملت‌ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آنها است.
---------
حجت الاسلام سوری امام جمعه فراهان مشکلات اقتصادی و تورم را یکی از دغدغه‌های مهم مردم و جامعه دانست و گفت همانطور که کشور و بویژه نیرو‌های مسلح با عملیات وعده صادق اقتدار ایران را نشان دادند / قوای سه گانه و مسئولان ارشد کشور هم باید با اقدامات موثر و نقطه زند مشکلات اقتصادی را برطرف کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • اژ‌ه‌ای: چرا باید فعال اقتصادی ‌را ممنوع‌الخروج کنیم؟!
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد