Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آلمان از وجود نشانه‌های مثبت در مورد منطقه عاری از سلاح در لیبی پس از مذاکرات طرابلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان توییت کرد: پس از مذاکرات ما در طرابلس امیدی در لیبی به وجود آمده و نشانه‌های مثبتی در مورد منطقه عاری از سلاح در لیبی وجود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماس در جریان سفرش به امارات پس از سفر غیرمنتظره‌ای که به لیبی داشت، گفت: امارات نفوذ بزرگی در خلیفه حفتر دارد و باید از آن استفاده کرد تا حفتر پیشنهادهای سازمان ملل درباره این منطقه را بپذیرد.

وزیر خارجه آلمان دوشنبه گذشته سفر از قبل اعلام نشده‌ای به طرابلس داشت. او در آنجا گفت: جهان نباید فریب آرامش لیبی در شرایط فعلی را بخورد و باید راهی برای پایان دادن به درگیری بیاید.

او افزود: آلمان برای برقراری صلح در لیبی تلاش کرد اما قدرت‌های خارجی به ارسال اسلحه به این کشور به شکل گسترده‌ای ادامه می‌دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان در ادامه اعلام کرد که کشورش از پیشنهاد سازمان ملل برای ایجاد منطقه عاری از سلاح در اطراف سرت حمایت می‌کند.

ماس با تاکید بر لزوم آغاز مذاکراتی مستقیم میان دو طرف درگیر در لیبی جهت حل بحران در چارچوب نتایج کنفرانس برلین، تضمین توزیع عادلانه درآمدهای نفتی را خواستار شد.

او بلافاصله پس از سفر به طرابلس در بیانیه‌ای اعلام کرد: با مسؤولانی در دولت وفاق ملی برای گفت‌وگو درباره راه‌های خروج از این شرایط به شدت خطرناک دیدار کردیم.

حفتر از حمایت مصر، امارات و روسیه برخوردار است اما ترکیه حامی اصلی نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی در طرابلس است که از حمایت مزدوران سوری و قطری برخوردار هستند.

آلمان همواره تلاش کرده میان دو طرف لیبیایی میانجیگری کند، در ژانویه نشستی در برلین برگزار شده که طرف‌های شرکت‌کننده در آن درباره رعایت ممنوعیت تسلیحاتی و تشویق طرف‌های درگیری در لیبی به آتش‌بس توافق کردند اما این توافق بارها و بارها نقض شد.

ماس پس از طرابلس به ابوظبی سفر کرده و با همتای اماراتی خود دیدار کرد تا طرف اماراتی را به استفاده از نفوذ خود در حفتر تشویق کند.

او گفت: تنها کسانی که در روند سیاسی شرکت می‌کنند، بخشی از آینده لیبی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر خارجه آلمان بحران لیبی منطقه عاری از سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد

آفتاب‌‌نیوز :

پیشگیری و درمان بیماری‌های کبد مستلزم شناخت علائم آن است.

نشانه‌ها و علائم بیماری کبد شامل موارد زیر هستند:

پوست و چشم‌هایی که مایل به زرد هستند (یرقان)

درد و تورم

ورم پا و مچ پا

خارش پوست

رنگ تیره ادرار

مدفوع کم رنگ یا خونی - مدفوع رنگی

خستگی مزمن

تهوع یا استفراغ

فقدان اشتها

فوری کبود شدن

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شما نظر بدهید/ برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال، تصمیم مثبتی است یا خیر؟ چرا؟
  • علایم و نشانه‌های مالاریا چیست؟
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • علائم و نشانه‌های مالاریا (اینفوگرافی)
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • اوسمار: انرژی مثبتی برای شکست سپاهان داریم
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند