Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر انقلاب در جلسه تفسیر قرآن با اشاره به ایاتی از کلام الله مجید فرمودند: اعمال به‌منزله‌ی جسم و کالبدی است که اگر بخواهد فایده‌ای بر آن مترتّب شود، باید روح عمل را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، رهبر انقلاب در جلسه تفسیر قرآن با اشاره به ایاتی از کلام الله مجید فرمودند:اعمال به‌منزله‌ی جسم و کالبدی است که اگر بخواهد فایده‌ای بر آن مترتّب شود، باید روح عمل را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح عمل عبارت است از: «ایمان به خدا و قصد قربت و انجام کار برای خدا». این روحی است که به هر عملی جان می دهد.اگر کسی بدون ایمان به خدا و قصد تقرّب به او عملی را هر‌چند خوش‌ظاهر انجام دهد، عملش چندان ارزش و شرافتی ندارد. درست است که کالبد انسان از کالبد حیوان ارزش بیشتری دارد و ما نمیخواهیم این ارزش را از جسم انسان سلب کنیم، امّا میگوییم آن وقتی شرافت و ارزش دارد که روح عمل در آن داخل شده باشد. در این صورت عمل کامل است.


نمونه‌های زیادی از این حقیقت را در زندگی می‌بینیم. خیلی از چیزهایی که از مردم سرمیزند به‌ظاهر خدمت است، امّا ارزشی ازنظرِ خدا ندارد. این برای ما خیلی مهم است. چه‌بسا کسی کارهایش موردِ اعجاب باشد؛ مثلاً مسجد میسازد، امّا انگیزه‌ی او الهی نیست. این کالبد عمل، ارزش و شرافتی برای او بار نمی‌آورد و موجب شرافت انسان در نظر جامعه‌ی اسلامی و حکومت الهی و خدا نمیشود. این عمل بکلّی بی‌ارزش نیست، امّا آن ارزشِ کامل و انسانی را ندارد.

پایان پیام/296

منبع: شبستان

کلیدواژه: تفسیر قرآن جلسات تفسیر قرآن رهبری خبرگزاری شبستان روح عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند