Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@06:36:39 GMT

برنامه مداحی عبدالرضا هلالی در دهه اول محرم ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۲۸۷۸

برنامه مداحی عبدالرضا هلالی در دهه اول محرم ۹۹

در آستانه ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، برنامه مراسم‌های عبدالرضا هلالی در دهه اول ماه محرم را می‌توانید ببینید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، عزاداری و سوگواری برای امام حسین (ع) و یارانش در ماه محرم قدمتی دیرینه دارد و حضرت زینب (س)، امام سجاد (ع)، حضرت ام البنین و حضرت رباب، اولین کسانی بوده‌اند که به سوگواری برای سید الشهدا پرداخته‌ و دیگران را نیز به عزاداری فراخوانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزاداری برای امام حسین (ع) سفارش عملی و کلامی اهل بیت (ع)

بعد از حضرت سجاد (ع) و امام باقر (ع) که در کربلا و روز عاشورا حاضر بودند باقی ائمه نیز مرتباً به مصیبت عظیم روز عاشوار اشاره کرده و در ایام ماه محرم با عزاداری و سوگواری برای اباعبدالله یاد آن حضرت را زنده می‌کردند.

با آغاز ماه محرم در هر سال سرتاسر ایران اسلامی برای گرامیداشت یاد شهیدان کربلا به پا می‌خیزد و در جای جای شهرهای کوچک و بزرگ کشور مراسم‌های مختلف که گاهی زنگ و بویی خاص و بومی به خود می‌گیرد به راه افتاده و همه در ماتم شهادت سیدالهشدا (ع) سیاه پوش می‌شوند.

گویی هر سال که می‌گذرد عطش عشق به امام حسین (ع) بیشتر و سوزش دل‌ها تازه‌تر و بیشتر می‌شود، این جمعیت پیر و جوان نمی‌شناسد همه با هم برای اباعبدالله خیمه عزا به پا می‌کنند تا یک صدا مظلومیت و حقانیت امام حسین (ع) را به گوش جهان برسانند.

تغییرات در مراسم‌های امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا

برگزاری مراسم‌های عزاداری سید و سالار شهیدان در محرم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با تغییراتی همراه خواهد بود. در همین راستا دبیرخانه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا دستورالعمل و ضوابط ویژه‌ای را برای برگزاری مراسم‌های ماه محرم و صفر را ابلاغ کرده است.

جزئیات برنامه‌های عبدالرضا هلالی در ماه محرم سال ۱۳۹۹

هیئت الرضا (ع) و هیئت روضه العباس (ع)

سخنرانان: حجت‌الاسلام سید ابراهیم موسوی و حجت‌الاسلام شیخ عباس صراف

مداحان: حاج عبدالرضا هلالی و حاج حسین سیب سرخی

نشانی: میدان امام خمینی (ره)

زمان: از ساعت 21

حسینیه کربلا

سخنران: حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی

نشانی: بلوار اندرزگو

زمان: از ساعت 21:30

کلیه مراسم‌های با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۴۰۲۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: مداحی عبدالرضا هلالی ماه محرم امام حسین محرم 99 عبدالرضا هلالی امام حسین ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: این ویژه برنامه با هدف تجلیل از کارگران به عنوان ارکان اصلی تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مردم  برگزار می‌شود.

جعفر رئیسیان زاده افزود: این مراسم روز دوشنبه دهم اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود و در آن از ۲۵ هزار کارگر مشهدی به همراه خانواده‌هایشان تجلیل خواهد شد و تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران ارشد ملی و استانی نیز از مهمانان این مراسم هستند.

وی گفت: مدعوین به این مراسم از طریق کارفرمایان در کارخانه‌های مختلف شناسایی شده‌اند به طوری که سهمیه‌ای برای تجلیل از کارگران شاغل در هر کارگاه تولیدی و مجموعه فعال در امر تولید در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی افزود: جشن خانوادگی، اجرای سرود و نماهنگ‌های مذهبی، برنامه‌های شاد برای کودکان، سخنرانی و نور افشانی از ویژه برنامه‌های این مراسم است و در پایان، غذای متبرک رضوی به خانواده‌ها اهدا خواهد شد.

رئیسیان زاده گفت: در این برنامه از تعدادی از کارگران نمونه که درزمینه  تولید کار ویژه و منحصر به فردی انجام داده‌اند نیز به نمایندگی ازهمه کارگران تجلیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟