Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان گفت: مردمان رزقان با چالش آلودگی هوا و بوی نامطبوع ناشی از پسماند کارخانه روبرو هستند. بار‌ها شاهد جمع‌آوری طومار‌های مردمی نسبت این وضعیت بوده‌ایم که راه به جایی نبرده است.

علیرضا غریبی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: متاسفانه با گذشت سال‌ها از فرایند توسعه صنعتی در این رزقان، اکنون مردم این منطقه درگیر چالش بزرگی هستند که لااقل میتوان گفت تاکنون مسئولین راه علاج و چاره‌ای برای حل پایدار این مساله اتخاذ نکرده اند و آن چالش آلودگی بسیار زیاد هوای زرقان است که با رشد و توسعه شهری و از طرفی رشد مجموعه‌های صنعتی در اطراف این شهرستان، روز به روز به حجم آن و تاثیرات سوء بر سلامت مردم افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غریبی مطرح کرد: روند رو به رشد مبتلایان به امراض ریوی و شیوع سرطان در بین ساکنین این شهرستان همگی موید وضعیت وخیم میزان آلودگی هوا است و گزارشات و تذکرات مکرر تیم‌های تحقیقاتی از مراکز متولی حوزه سلامت از جمله دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز همواره تاکید بر این امر دارد که شاخص آلودگی هوا و میزان ورود گاز‌های خطرناک به هوای زرقان در وضعیت هشدار قرار گرفته و متاسفانه علیرغم علم مسئولین به این مساله اقدام درخور و پایداری در راستای حل این چالش تاکنون صورت نپذیرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر روی تشدید آلودگی هوای زرقان همجواری با شهرک صنعتی آب باریک است که هم اکنون با گسترش محیط شهری و صنعتی ما شاهد آمیخته شدن این دو محیط در یکدیگر است.

وی در ادامه افزود: شهرک صنعتی با مساحت بیش از ۳۲ هکتار و فعالیت بیش از ۷۸ واحد صنعتی که مستقیما برخی از این واحد‌ها خروجی و پسماند فعالیت‌های صنعتی خود را به محیط پیرامون خود منتقل ساخته که در بسیاری از موارد با ورود نهاد‌های نظارتی تذکر گرفته اند و البته نامه‌های آن موجود و قابل ارائه است و در حدود ۱۳ سال است که برخی از این صنایع مورد خطاب انجمن‌های محیط زیستی و سازمان‌های ذیربط قرار گرفته اند، ولی حرفشان چندان راه به جایی نبرده است.

دبیر هسته زیست محیطی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان بیان کرد: عوامل موثر دیگر بر رشد آلودگی جوی شهرستان زرقان میتوان به وجود صنایع بزرگ پالایشی در اطراف این منطقه اشاره کرد که در کنار وجود بن بست طبیعی رشته کوه‌های اطراف شهرستان متاسفانه گسیل این آلودگی و حتی بوی نامطبوع گاز‌های متصاعد شده از آن در شهر محسوس بوده و از طرفی وجود بزرگراه شیراز اصفهان در کنار آن و تردد حجم زیادی از وسایل نقلیه و ترانزیتی آلاینده از کنار زرقان در تشدید این پدیده بی تاثیر نبوده است.

غریبی گفت: متاسفانه بار‌ها نیز شاهد جمع آوری امضا و تهیه طومار‌های مردمی مبنی بر اعتراض نسبت به وضعیت بحرانی آلودگی هوا بوده ایم که به سبب عدم پیگیری، راه به جایی نبرده است و متاسفانه علاوه بر آلودگی هوا در برخی از اوقات شاهد انتشار بوی بسیار نامطبوعی در سطح شهر هستیم که از خروجی پسماندهای کارخانجات است که تاکنون به تذکرات مکرر مجموعه‌های نظارتی توجهی نکرده اند و این نکته نیز بسیار قابل تامل است که این پدیده در حوالی نیمه شب بیشتر قابل مشاهده است و از همین جهت مردم در زمان صبح بیش از سایر ایام از این آلودگی و بوی نامطبوع رنج می‌برند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان در خاتمه اظهار کرد: ما در هسته زیست محیطی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان با دسترسی به اسناد موجود و گزارشات تحقیقات صورت گرفته در این زمینه این مساله را به جد تا حصول نتیجه ان شا الله دنبال خواهیم کرد و در این مقطع انتظار و مطالبه از مسئولین، جدیت در پیگیری حل مساله آلودگی هوای زرقان بوده و هر گونه اهمال و کوتاهی در این زمینه را مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محیط زیست پسماند کارخانه بسیج دانشجویی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بوی نامطبوع آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شانزدهمین آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به صورت سراسری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: سومین همایش سلامت، حکمت و حکمرانی در بیمارستان فرهیختگان برگزار می‌شود/ یکم اردیبهشت؛ آخرین مهلت ارسال مقالات

به گفته مهسا آل ابراهیم، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و مسئول المپیاد کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون غربالگری (مرحله اول انفرادی) شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در ۵ حیطه آموزش پزشکی، مدیریت نظام سلامت، همگرایی علوم پایه، استدلال بالینی و حیطه ی هنر و سلامت، با حضور بیش از ۸۰ نفر از داوطلبان این واحد دانشگاهی، در سالن شهید احدی ساختمان زرگنده برگزار شد.

وی افزود: برگزیدگان حیطه های مختلف آزمون غربالگری دانشگاهی، در خردادماه ۱۴۰۳ به المپیاد کشوری وزارت بهداشت راه خواهند یافت.

آل ابراهیم خاطرنشان کرد: با توجه به درخشش دانشجویان عزیزمان در المپیاد کشوری وزارت بهداشت در سال گذشته، امید آن داریم که امسال نیز به لطف پروردگار با کسب مدال های بیشتر، شاهد اعتلای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در المپیاد کشوری وزارت بهداشت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228971 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان