Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، دبیرخانه شورای همبستگی ملی پاکستان در اسلام‌آباد روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: 'مولانا ابوالخیر زبیر' رییس این شورا، 'لیاقت بلوچ' دبیرکل و 'ثاقب اکبر' معاون دبیر این ائتلاف بزرگ سیاسی و مذهبی پاکستان ضایعه فقدان عالم جلیل القدر آیت‌الله محمد علی تسخیری را به ملت و دولت دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه از مرحوم آیت‌الله تسخیری به عنوان یار نزدیک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، پرچمدار وحدت اسلامی و دلسوز ملل مسلمان یاد شده است.

شورای همبستگی ملی پاکستان با اشاره به اقدامات مساعدی و نقش کلیدی رئیس فقید شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب برای کمک حل منازعات و خدمات وی در موسم حج، افزود: آیت‌الله تسخیری سفرهای پرباری نیز به پاکستان انجام دادند.

در این بیانیه آمده است: آیت‌الله تسخیری از دوستان صمیمی و نزدیک مرحوم قاضی حسین احمد بنیانگذار شورای همبستگی ملی پاکستان به شمار می‌رفت و ما هرگز تلاش‌های گرانقدر و دلسوزانه ایشان برای تحکیم وحدت جهان اسلام را فراموش نخواهیم کرد.

آیت‌الله محمدعلی تسخیری، رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام روز گذشته ۲۸ مرداد در ۷۶ سالگی در اثر عارضه قلبی درگذشت.

جمعی از شخصیت‌ها، احزاب و مقام‌های سیاسی کشور به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای فقدان این عالم جلیل‌القدر را تسلیت گفتند.

این شخصیت علمی و دینی کشور در سال ۱۳۲۳ خورشیدی در نجف اشرف در خانواده‌ای روحانی از خطه مازندران به دنیا آمد. آیت‌الله تسخیری از چهره‌های شناخته علمی و فرهنگی جهان اسلام بود که همواره در معرفی درست تشیع و ایجاد تفاهم و همدلی میان مسلمانان تلاش می‌کرد.

وی همچنین در مجمع فقه اسلامی در جده (وابسته سازمان کنفرانس اسلامی) از ۱۳۶۲ تاکنون به ‌عنوان تنها نماینده رسمی تشیع امامی در تثبیت و ترویج مبانی فقهی و اصولی تشیع نقشی شایسته را بر عهده داشت. تسخیری در ۲۰ سال گذشته ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب و نیز رییس هیات امنای مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب به عهده داشت.

تاکنون از این اندیشمند مسلمان ده‌ها کتاب و صدها مقاله به تالیف یا ترجمه منتشر شده است. 

برچسب‌ها پاکستان محمدعلی تسخیری وحدت اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان محمدعلی تسخیری وحدت اسلامی پاکستان محمدعلی تسخیری وحدت اسلامی شورای همبستگی ملی پاکستان آیت الله تسخیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

رجایی آذری، مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری -دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- در دیدار با رجایی آذری -موسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه- اظهار کرد که مجمع تقریب حدود سی‌سال پیش توسط مقام معظم رهبری تأسیس شد.

وی در این باره توضیح داد: در مصر نیز در زمان «شیخ محمد عبده» یک مجمع تقریب وجود داشت و آنها قصد داشتند تا تقریب مذاهب اسلامی را ایجاد کنند که به دلیل وقوع اتفاقاتی در مصر، این پروژه در جغرافیای این کشور متوقف شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در ادامه افزود: مقام معظم رهبری مانند دیگر علما از جمله آیت الله بروجردی به تقریب مذاهب اسلامی اعتقاد دارند، لذا این مؤسسه را تأسیس کردند که از اولین مسئولان آن آیت‌الله تسخیری بود.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای مسئولیت من، اپیدمی کرونا به وجود آمد. ما در آن زمان با تأکید بر مسئله تقریب کتاب مختصری را در رابطه با امت واحده اسلامی تألیف کردیم و در آن شرح دادیم که چگونه می‌توانیم به امت واحد دست یابیم.

دبیرکل مجمع تقریب در ادامه سخنان خود گفت: پیامبر اسلام (ص) امتی دارد و همه بزرگانی که در محضر پیامبر (ص) بودند، تلاش کردند، وحدت امت اسلامی را حفظ کنند؛ اما بعد اتفاق‌هایی افتاد که مذاهب اسلامی از یکدیگر جدا شدند.

وی با تأکید بر این که اشتراکات مذاهب اسلامی بیش از اختلافات آنهاست و ما باید بر این اشتراکات تمرکز کنیم، گفت: دشمن اسلام که همان استکبار جهانی است، قصد دارد با مطرح کردن مسائلی در خصوص خانواده یا همجنس‌گرایی و این دست موضوعات، اسلام و احکام اسلامی را از میان ببرد و ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

رجایی آذری -امام جماعت مقدونیه- نیز در این دیدار با بیان این که من برای نخستین بار است به ایران سفر می‌کنم، گفت: من از دیدن ایران شگفت زده شدم. غرب و رسانه‌های غربی روایت دیگری از ایران دارند و می‌خواهند چهره ایران را مخدوش نشان دهند.

وی تصریح کرد که ایران، عشق را به انسانیت تقدیم می‌کند در حالی که غرب با عناوینی چون دموکراسی عشق و خانواده را به نابودی کشانده است. رجایی آذری در ادامه سخنان خود خواستار معرفی صحیح ایران در خارج از کشور و مقابله با روایت غلط در این باره شد.

وی با بیان این که مسلمانان ۲۸ درصد از مردم مقدونیه را تشکیل می‌دهند، گفت: ما فعالیت‌های مختلفی در خصوص موضوعات اسلامی و دوره‌های قرآنی در این کشور داریم.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • مطهری امام
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است