Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@21:31:28 GMT

واکنش لبنان درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۳۶۵۲

واکنش لبنان درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

خبرگزاری ایسنا: شوقی بونصار، سفیر لبنان در روسیه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در پاسخ به سوالی درباره موضعگیری کشورش درمورد عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی اظهار کرد: از نظر لبنان، اسرائیل همواره دشمن بوده و دشمن خواهد ماند، دلیل آن هم روشن است و آن هم اشغال اراضی لبنان از ده‌ها سال قبل است، به همین دلیل این مساله برای لبنان مسلم است که اسرائیل تا زمانی که اراضی لبنان را اشغال کرده و به حاکمیت لبنان و اعتبار و امنیت و سلامت لبنانی‌ها تجاوز کند، دشمن است در نتیجه دیگر هیچ فرصتی برای بررسی اینکه چه نوع ارتباط و یا چه شکلی از عادی‌سازی با این دشمن برقرار شود، باقی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بونصار گفت: پس از حمله اسرائیل به لبنان در سال ۲۰۰۶ و صدور قطعنامه ۱۷۰۱ از سوی شورای امنیت، لبنان پایبندی خود به آن را اعلام کرد و هنوز هم به این قطعنامه پایبند است اما متاسفانه دشمن اسرائیلی به این قطعنامه پایبند نماند و هر روز به حملات و تعرض‌های خود به حاکمیت لبنان از طریق زمینی، دریایی و هوایی ادامه می‌دهد.

درخصوص انفجار بیروت هم سفیر لبنان تاکید کرد: اظهارنظر قطعی درباره اینکه چه چیزی موجب انفجار بزرگ بندر بیروت شد تا این لحظه غیرممکن است و تمامی فرضیه‌ها ممکن است، هیچ کسی تا امروز نمی‌داند واقعا چه اتفاقی رخ داده در نتیجه مردم لبنان هم واقعیت را نمی‌دانند، فکر می‌کنم کل جهان منتظر نتایج تحقیق هستند تا متوجه شوند چه اتفاقی رخ داد و چه چیزی موجب این انفجار بزرگ شد.

او در ادامه تاکید کرد: برخی کشورهای خارجی بنا به درخواست لبنان در انجام تحقیق درباره علل وقوع انفجار کمک خواهند کرد و کمک‌های فنی و علمی ارائه خواهند کرد، که از جمله آنها فرانسه و آمریکا از طریق اف بی آی و دستگاه‌های فدرال آمریکا و دیگر کشورها هستند. روسیه نیز از طریق گروه‌های نجات در این امر مشارکت دارد و هر کمکی در این زمینه ارائه خواهد کرد.

بونصار در واکنش به اطلاعات منتشر شده درباره یک بار مواد منفجره متعلق یک تاجر روسی تاکید کرد: تمامی اطلاعات منتشر شده تنها اطلاعات شبکه‌های اجتماعی هستند به ویژه با توجه به اتفاق بزرگی که رخ داد، اطلاعات و روایت‌های زیادی مطرح شدند که بیشتر آنها نادرست هستند، تایید برخی از این اطلاعات نیز در انتظار نتایج تحقیق است که به زودی تمامی ابعاد حادثه را چه از منظر مالک بار و چه مالک کشتی روشن خواهد کرد.

او تاکید کرد: سوالاتی برای مردم لبنان و جامعه جهانی مطرح هستند که باید پاسخ دده شوند، چرا باری تا این حد خطرناک و با این حجم هفت سال قبل در منطقه‌ای نزدیک به مناطق مسکونی با تمامی خطراتش انبار شده؟ بنابراین ما منتظر نتایج تحقیق هستیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است