Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر مصباح امروز (چهارشنبه) در نشست بررسی معضلات و مشکلات فعالان مد و لباس گیلان در سالن اداره کل ارشاد، اظهار کرد: گیلان دارای بهترین طراحان در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باعث دلسردی بسیاری از طراحان گیلانی شده وجود تفاوت‌ها و تبعیض در صدور مجوزها است، گفت: با توجه به فعالیت کارگروه مد و لباس در گیلان ارزیابی شده اما برای دریافت مجوز در تهران با مشکل و برخی تبعیض‌ها و تفاوت‌ها مواجه می‌شوند که این موجب دلسردی از ادامه فعالیت در حوزه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با تأکید بر اینکه صدور مجوز برای هر گونه فعالیتی در حوزه مد و لباس در استان از سوی یک فعال غیر بومی باید با کارگروه استانی هماهنگ شود، گفت: عدم هماهنگی در این بخش در گذشته سبب بروز مشکلاتی برای متولیان استانی و زیر سوال رفت مدیریت و خود کارگروه شده است.

وی در ادامه طولانی شدن صدور مجوزها نیز یکی دیگر از دلایل تفاوت در سطح عملکرد طراحان استانی با مرکز طولانی شدن صدور مجوزها را نیز یکی دیگر از دلایل تفاوت در سطح عملکرد طراحان استانی با مرکز عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه برای ایونت و نمایشگاه‌های فصلی باید برنامه ریزی شود طولانی شدن صدور مجوز سبب بهم خوردن تمام برنامه ریزی ها در این زمینه شده البته در این بخش نیز گاهاً شاهد تبعیض هستیم.

مصباح ادامه داد: این سبب ایجاد نگاه منفی در میان طراحان و دلسردی فعالان در این حوزه شده است.

وی با اشاره به هزینه بر بودن فعالیت‌های حوزه مد و لباس کمبود اعتبارات و بودجه را یکی دیگر از مشکلات فعالان این حوزه عنوان و خواستار نگاه ویژه به استان گیلان با توجه به ظرفیت‌های آن شد.

مصباح با بیان اینکه فعالیت طراحان عموماً ابتر باقی می‌ماند، اظهار کرد: با وجود برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف متأسفانه هنوز طراحان موفق نشده‌اند برای طرح‌های خود تولید کننده و بازار جذب کنند.

ضرورت ساماندهی قانونی حوزه مدلینگ

عبدالرضا اصغر تاش یکی از فعالان حوزه مد و لباس در گیلان در ادامه این نشست با گلایه از انحصار صدور مجوز در تهران، اظهار کرد: صدور مجوز در بسیاری از بخش‌های هنری و فرهنگی به استان تفویض شده اما اصرار تکرار بر صدور مجوز در حوزه مد و لباس قابل درک نیست.

وی با بیان اینکه نیازمند بازنگری در سیاست‌ها در حوزه مد و لباس، افزود: باید در اعطای مجوزها به ویژه به فعالان استانی تسریع و تسهیل شود.

اصغر تاش با اشاره به عدم وجود برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در کارگروه مد و لباس عدم وجود برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در کارگروه مد و لباس، گفت: کارگروه مد لباس باید دارای برنامه برای سال‌های پیش رو باشد.

وی با اشاره به اینکه کارگروه مد و لباس از طراحان آسیب دیده از کرونا نیز حمایتی انجام نداده است، ادامه داد: اعتبارات این بخش اندک بوده و نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولان است.

فعال حوزه مد و لباس گیلان با تأکید بر ضرورت ساماندهی حوزه مدلینگ، گفت: باید پدیده‌های نوظهور در این بخش را با توجه به فعالیت‌های زیرزمینی و غیر قانونی عده‌ای قبول کرده و در راستای ساماندهی قانونی آن گام برداریم.

حوزه مد و لباس در صدا و سیما تعیین تکلیف شود

وی همچنین بر تعیین تکلیف حوزه مدل و لباس در صدا و سیما نیز تأکید کرد و ادامه داد: متأسفانه رسانه ملی هنوز از استفاده این از عنوان واهمه دارد که این موضوع باید از سوی کارگروه مد و لباس پیگیری و برای همه حل شود.

اصغر تاش با اشاره به مشکلات طراحان و فعالان حوزه مد و لباس با اداره مالیات، اظهار کرد: متأسفانه در حوزه لباس اداری نیز شاهد تفاوت‌های درون و برون سازمانی هستیم متأسفانه در حوزه لباس اداری نیز شاهد تفاوت‌های درون و برون سازمانی هستیم که قطعاً با امضای یک تفاهم نامه و بهره گیری از طراحان در طراحی لباس ارگان‌ها و نهادها این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمان دبیر سابق منطقه آزاد انزلی به عنوان پایلوت در حوزه مد و لباس کشور انتخاب شد و سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش نیز صورت گرفت، ادامه داد: با وجود همه ظرفیت‌ها هیچ اقدامی اساسی از سوی این کارگروه در این بخش نیز مشاهده نشده است.

فعال حوزه مد و لباس گیلان با اشاره به اینکه پروانه فعالیت طراحان از سوی اتحادیه پذیرفته نمی‌شود، گفت: برنامه‌ها از سوی کارگروه مدل و لباس باید به صورت کشوری باشد و از نگاه جزیره‌ای پرهیز شود.

کد خبر 5002834

منبع: مهر

کلیدواژه: مد و لباس ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم روز خبرنگار بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه مراسم عزاداری گرگان آزادگان جنگ تحمیلی عید غدیر خم کارگروه مد و لباس حوزه مد و لباس صدور مجوزها مد و لباس صدور مجوز تفاوت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟

به گزارش خبرآنلاین؛ در پایان معاملات روز سه‌شنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۳۴ درصدی، معادل هفت هزار و ۶۴۸ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۳۱ هزار واحدی قرار گرفت.

تجارت نیوز در خبری نوشت:کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۳۷ درصدی (معادل دو هزار و ۷۶۰ واحد) تا پله ۷۴۱ هزار و ۳۴۴ واحدی پایین رفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم) را در روز سه‌شنبه، دو هزار و ۹۵۷ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات این روز هفته را نیز ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه شنبه بورس، خبر از خروج ۱۴۷.۷ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بورس تهران با حفظ شرایط رکودی و قامت سرخ خود به استقبال آخرین روز هفته سوم اردیبهشت‌ماه می‌رود. حمایت شاخص کل در محدوده دو میلیون و ۲۳۰ هزار واحد در جریان معاملات روز چهارشنبه محک خواهد خورد. به همین واسطه، احتمال دارد سفارش‌های خرید روی این حمایت، از فشار عرضه‌ها در روز چهارشنبه بکاهند.

اگرچه سرمایه‌گذاران پیش از این چشم‌انتظار بازگشت شاخص و شکسته شدن مقاومت آن بودند و نوسان قیمت‌ها روی تابلو روی حمایت، دلیل کافی برای ورود به سهام به آن‌ها نمی‌دهد.

تداوم رشد قیمت دلار حواله اما از جمله معدود دلخوشی‌های این روزهای سهامداران است. همان‌گونه که در نمودار زیر مشخص است، سیر صعودی دلار نیمایی در روزهای گذشته، از سرگرفته شده است.

در حال حاضر نرخ فروش دلار نیما، با رشد ۱۸۲ تومانی نسبت به روز گذشته در ارتفاع ۴۱ هزار و ۸۱۴ تومانی قرار گرفته است. گرچه رفتار قیمت‌های روی تابلو معاملات در این هفته نشان داده است بازار به این روند توجه زیادی ندارد.

در نهایت می‌توان گفت، بازار و اهالی آن، چشم انتظار به تحول بنیادین رویکرد نهادها در قبال تولید و شرکت‌های تولیدی هستند. برخی از این اتفاقات در اختیار بورسی‌ها نیست و به سیاست‌های دولت و بانک مرکزی وابسته است. تصمیماتی از قبیل اصلاح سیاست‌های ارزی دولت و کاهش گپ میان دلار نیما و دلار آزاد، سیاست اتخاذی بانک مرکزی در قبال نرخ بهره و سیاست‌های پولی در این زمره قرار می‌گیرند.

برخی از تصمیمات نیز مستقیما با نرخ‌گذاری صنایع و شرکت‌ها مرتبط است،. در این بخش نیز بازار نیازمند اصلاح و بهبود تصمیم‌گیری‌هاست. روند معاملات به وضوح نشان می‌دهد، رمقی برای خریداران و فروشندگان باقی نمانده است. در شرایط فعلی بازار نیازمند پمپاژ اخبار مثبت و تحول رویکرد اتخاذ شده در قبال بخش تولید و صنایع است.

از این رو در راستای پیش بینی بورس چهارشنبه، می‌توان انتظار داشت در نبود این اتفاق، روند نوسانی بازار ادامه یابد و ارزش معاملات رشد چندانی را تجربه نکند.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903966

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۹۷ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان
  • گردهمایی فعالان دانشگاهی و استارتاپی برای توسعه هوش مصنوعی
  • تبعیض در اخذ تسهیلات بانکی بین مردم و کارمندان بانک‌/ تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها از خرداد به‌روزرسانی نشده است
  • برنامه تشکیل ۲۰ کارگروه تخصصی در حوزه انتخابیه داریم/ضعف مجلس یازدهم در تراز بین المللی
  • ممنوعیت ارائه خدمات به دارندگان مجوزهای کاغذی در استان مرکزی
  • انتقال دبیرخانه دائمی مُد زاگرس به لرستان
  • درخواست مجوز برای این صنف بیشترین تقاضا را دارد | ۲۵ اردیبهشت ؛ پایان مجوزهای کاغذی
  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان