Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@05:44:27 GMT

راهنمای خرید لپ تاپ برای افراد فوق حرفه ای

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۴۳۱۹

راهنمای خرید لپ تاپ برای افراد فوق حرفه ای

طیف گسترده‌ای از اندازه‌ها، ویژگی‌ها و قیمت‌ها وجود دارد که باعث می‌شود خرید لپ تاپ مناسب کار سختی شود.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، لپ تاپ‌ها برای حمل کردن به اندازه کافی جمع و جور بوده و در عین حال، قابلیت اجرای برنامه‌های مختلف را دارند. یک لپ تاپ، بهترین ابزار برای انجام کارهای مختلف و یا بازی در خانه، جاده‌ها یا کلاس درس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند همیشه محبوب هستند، اکثر مردم می‌دانند که همه چیز از تایپ مقاله گرفته تا تماشای ویدیو و بازی کردن در یک لپ تاپ بهتر است. حال سوالی که مطرح می‌شود آن است که چه نوع لپ تاپی باید داشته باشیم؟

لپ تاپ های حرفه ای، مدل هایی با سخت افزارهای بسیار قدرتمند هستند که پا را از بازی فراتر نهاده و برای کاربردهای پردازشی سنگین نیز کاملا آماده هستند.

لپتاپ های مخصوص بازی (Gaming LapTop)در رده‌ی لپ تاپ های فوق حرفه ای دسته بندی می‌شوند.

به لپ تاپ هایی که کانفیگ قدرتمندی داشته و اجزای تشکیل دهنده پردازشی آنها برای بازی های سنگین ساخته و پرداخته شده لپ تاپ مخصوص بازی یا گیمینگ میگویند این لپ تاپ ها به نسبت اعضای دیگر خانواده شان گرانتر و سریعتر هستند معمولا رم، پردازنده اصلی و گرافیک در این لپ تاپ ها بسیار قدرتمند است و از آخرین تکنولوژی های روز بهره میبرند

یکی از پرطرفدار‌ترین و جذاب‌ترین گروه‌های لپ‌تاپ، محصولات دسته گیم است که برای بازی و پردازش‌های سنگین طراحی شده‌اند. این گروه که قیمت بالایی دارند معمولا دارای اندازه و وزن بزرگی هستند که همین ویژگی موجب دشواری در جا به جایی آن‌ها می‌شود. لپ‌تاپ‌های گیمینگ، گران‌ترین گروه از لپ‌تاپ‌های کاربردی هستند و دو ویژگی قدرت پردازش محاسباتی و گرافیکی در آنها مورد توجه قرار می گیرد.

برای خرید لپ تاپ های فوق حرفه ای به این نکات توجه کنید:

• قدرت پردازشی

• قدرت گرافیکی

• صفحه نمایش بزرگ معمولا ۱۷ اینچ

• طراحی زیبا

• امکانات جانبی کامل

اما در راهنمای خرید لپ تاپ فوق حرفه ای باید بدانید مهم ترین فاکتورها برای انتخاب این دستگاه چیست و باید هنگام خرید به دنبال چه مشخصاتی باشیم؟

پردازنده یا CPU

یکی از مهم ترین فاکتورها در راهنمای خرید لپ تاپ فوق حرفه ای توجه به پردازنده یا CPU در دستگاه است. پردازنده همانطور که می دانیم، بخش و هسته اصلی در تمامی دستگاه های دیجیتال است که برنامه ریزی و انجام تمامی کارهای دستگاه بر عهده دارد. در صورتی که دستگاه دارای پردازنده قوی برای انجام کارها نباشد، شما نمی توانید برنامه ها یا نرم افزارهای مختلف را روی آن ها نصب کرده و یا مدام با هنگ شدن و کند شدن دستگاه مواجه می شوید.

بر اساس راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی یا دیگر لپ تاپ ها، پردازنده ها دارای ویژگی ها و فاکتورهای مهمی مانند تعداد هسته، سرعت پردازش، حافظه کش، توان و قدرت پردازش و غیره هستند. هسته یکی از اصلی ترین اجزای CPU در لپ تاپ است که در لپ تاپ های معمولی ۲ و در لپ تاپ های حرفه ای مانند لپ تاپ های گیمینگ ۴ عدد می باشد. هر هسته در سی پی یو کار مجزایی را انجام داده بنابراین تعداد بیشتر هسته نشان دهنده عملکرد بالاتر آن است.

گرافیک

گرافیک را بدون شک می توان مهم ترین فاکتور در راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی یا لپ تاپ گیمینگ دانست. بازی های کامپیوتری و دیجیتال در هر دوره و مرحله با پیشرفت هایی شگرف در زمینه گرافیکی وارد میدان شده و شما با انجام بازی های جدید خود را به طور کامل در فضای بازی حس می کنید.

در واقع گرافیک بازی ها به اندازه ای قوی است که تمامی جزئیات و موارد به شکل دقیق و کاملا طبیعی به تصویر کشیده می شود. اما تمام این موارد در صورتی است که گرافیک لپ تاپ شما به اندازه کافی قدرتمند باشد.

معمولا تراشه گرافیکی گران ترین جز به کار رفته در لپ تاپ های مخصوص بازی است و تاثیر آن حتی بیش از پردازنده و CPU بر عملکرد لپ تاپ می باشد. بر اساس راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی یا گیمینگ تراشه گرافیکی به کمک حافظه گرافیکی نقش اصلی پردازش تصویر را بر عهده دارد.

از آن جا که تصویر و کیفیت آن در فضای بازی و لپ تاپ گیمینگ مهم ترین و تاثیر گذارترین عامل است، این پردازنده گرافیکی حتما باید از درجه کلاس یک یعنی بالاترین کیفیت انتخاب شود.

انواع واحد گرافیک

واحد های گرافیکی معمولا با توجه به برند سازنده و ویژگی های دستگاه به دو صورت مختلف طراحی و ساخته می شوند. بر اساس راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی (گیمینگ) در یک دسته تراشه گرافیکی و پردازنده گرافیکی در یک واحد یکپارچه در کنار هم ساخته و طراحی شده اند. در این نوع از واحد گرافیکی خروجی های نمایشگر و تصویر هم به پردازنده وصل هستند. از این کارت گرافیک معمولا برای بازی های قدیمی و بازی های سبک استفاده می شود.

بر اساس راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی یا هر لپ تاپ دیگر، نوع دیگر کارت گرافیک به صورت مجزا می باشد. استفاده از این نوع واحد گرافیکی به شما کمک می کند که بتوانید بازی های سنگین تر را نیز روی لپ تاپ خود نصب کرده و از بازی با آن ها لذت ببرید.

همچنین در بعضی از لپ تاپ های گیمینگ از دو پردازنده گرافیکی جداگانه برای پردازش تصویر استفاده می شود. در واقع هر کدام از پردازشگر های گرافیکی روی بخش خاصی از تصاویر کار کرده و به این ترتیب در مجموع کیفیت تصویر فوق العاده ای را در صفحه نمایش به تصویر می کشند.

در واقع استفاده از دو پردازنده در واحد گرافیکی قدرت نمایش تصویر را تا بیش از ۴۰ درصد افزایش می دهد. بر اساس راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی (لپ تاپ گیمینگ) یکی از این پردازشگرها را Cross Fire پردازنده AMD و دیگری را SLI گرافیک های انویدیا می نامند.

حافظه یا RAM

ویژگی دیگری که در راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی یا گیمینگ به آن پرداخته می شود، حافظه یا رم دستگاه است. حافظه یا رم در تمامی دستگاه های دیجیتال فاکتور بسیار مهمی است که بر عملکرد دستگاه تاثیر بسیار زیادی می گذارد. تصاویر، کنتراست، رنگ ها، کارهای گرافیکی و بازی ها برای اینکه بتوانند در سریع ترین حالت ممکن در دسترس پردازنده قرار بگیرند، باید ابتدا در حافظه رم ذخیره شوند.

در صورتی که رم دستگاه ظرفیت کافی نداشته باشد، سرعت عملکرد آن تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و دستگاه نمی تواند بسیاری از بازی های مورد علاقه شما را انجام دهد. براساس راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی بهترین انواع حافظه برای این نوع از لپ تاپ ها DDR4 است.

در مورد اینکه چه مقدار حافظه برای لپ تاپ های مخصوص بازی مورد نیاز است بهتر است بگوئیم هرچه بیشتر بهتر! در صورتی که گیمیر حرفه ای هستید و سرعت و پردازش بازی ها برایتان بسیار مهم است، حافظه یا رم دستگاه را جدی بگیرید. بر اساس راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی شما به یک حافظه حداقل ۸ گیگا بایتی نیاز دارید تا حداقل ظرفیت و سرعت پردازش کافی را داشته باشید، اما در صورت نیاز می توانید از حافظه های بیشتر نیز استفاده کنید. برخی از لپ تاپ های مخصوص بازی توانایی ارتقا دارند، این مدل از دستگاه های حافظه نیز می توانند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد و شما می توانید در زمانی که نیاز دارید آن را ارتقا دهید.

صفحه نمایش و پنل نمایشگر

اگر لپ تاپ گیمینگ شما تمامی فاکتورهای یک لپ تاپ حرفه ای را داشته باشد، اما شما تصاویر را با کیفیت پایین روی صفحه نمایش خود ببینید چه فایده ای دارد؟! در واقع بر اساس راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی صفحه نمایش و پنل نمایشگر فاکتورهای مهم دیگری هستند که هنگام خرید حتما باید به آن ها توجه کرد.

رزولوشن و کیفیت نمایش ویژگی مهم در صفحه نمایش لپ تاپ است که بر کیفیت تصاویر بازی تاثیر مستقیم می گذارد. بهتر است به دنبال صفحه نمایش هایی با رزولوشن حداقل ۱۹۲۰*۱۰۸۰ و یا کیفیت های بالاتر QHD و یا ۴K باشید. هنگام خرید همچنین لپ تاپ هایی با صفحه نمایش مات و یا براق به شما پیشنهاد داده می شود، شاید تا حد زیادی این انتخاب بستگی به سلیقه شما داشته باشد اما اگر لپ تاپ را برای بازی های حرفه ای می خواهید، صفحه نمایش مات انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

بر اساس راهنمای خرید لپ تاپ مخصوص بازی، پنل نمایشگر در لپ تاپ ها به خصوص لپ تاپ های گیمینگ بر زمان پاسخ گویی سریع و کاهش تاخیر تاثیر مستقیم می گذارد. پنل های مختلفی در لپ تاپ های مخصوص بازی مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام ویژگی های متوسط تا رو به بالایی دارند.

پنل های TN برای لپ تاپ های میانی و متوسط استفاده می شوند که زاویه دید کم و کیفیت رنگ پایین تری نسبت به پنل های دیگر دارند. در صورتی که شا لپ تاپ گیمینگ را برای استفاده نه چندان حرفه ای و استفاده شخصی می خواهید، این پنل می تواند یک انتخاب مناسب باشد. از دیگر پنل های مورد استفاده در لپ تاپ های مخصوص بازی می توان به IPS، VA و IPS اشاره کرد.

این پنل ها در انواع متوسط تا حرفه ای طراحی و ساخته شده و در لپ تاپ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت کند بودن عملکرد پنل های نمایشگر حرکات سریع در بازی باعث ایجاد دنباله در صفحه نمایش شده و کیفیت بازی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: لپ تاپ گیمینگ راهنمای خرید لپ تاپ لپ تاپ های مخصوص بازی لپ تاپ های گیمینگ لپ تاپ گیمینگ لپ تاپ واحد گرافیک لپ تاپ ها لپ تاپ ها فوق حرفه ای صفحه نمایش برای بازی یک لپ تاپ ویژگی ها مهم ترین بازی ها پنل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد

برند آیکو سه گوشی هیجان‌انگیز رونمایی کرد که یکی از آن‌ها رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیکو همان‌طورکه وعده داده بود، امروز سه گوشی آیکو Z9 و Z9x و Z9 توربو را رونمایی کرد. Z9 توربو که پرچم‌دار این خانواده محسوب می‌شود، به پردازنده‌ای قدرتمند مجهز است و ردمی توربو ۳ را به رقابت می‌طلبد.

زد ۹ توربو از صفحه‌نمایش ۶٫۷۲ اینچی اولد با وضوح 1.5K و حداکثر روشنایی ۴٬۵۰۰ نیت و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بهره می‌گیرد. این نمایشگر از حسگر اثرانگشت و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

فریم تخت و ماژول دوربین مربعی‌شکل گوشی جدید آیکو را پیش‌تر در آیکو ۱۲ دیده بودیم. Z9 توربو به‌لطف گواهی IP64 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است.

جدیدترین گوشی ویوو در پنل پشتی دو دوربین دارد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (حسگر سونی IMX882) با پشتیبانی از OIS و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی می‌شود.

Z9 توربو در زیر بدنه‌اش از پردازنده‌ی اسنپدراگون 8s نسل ۳ میزبانی می‌کند و با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 همراهی می‌شود.

آیکو برای گوشی جدیدش سیستم خنک‌کننده محفظه‌ی بخار برای دفع گرما در نظر گرفته است. Z9 توربو انرژی خود را از باتری ۶٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی (با پشتیبانی از شارژ سیمی ۸۰ وات و شارژ معکوس سیمی ۷٫۵ وات) می‌گیرد. این دستگاه با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری OriginOS 4 عرضه می‌شود.

موتور ویبره خطی و وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۴ از دیگر ویژگی‌های جدیدترین میان‌رده‌ی آیکو محسوب می‌شوند.

قیمت آیکو Z9 توربو در کانفیگ پایه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی حدود ۲۷۵ دلار است. قیمت گوشی در بهترین کانفیگ به حدود ۳۵۸ دلار می‌رسد.

کد خبر 747755

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • طرح گرافیکی معنی‌دار در لاین‌آپ پرسپولیس
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • امتیازات اراضی طرح جوانی جمعیت قابل خرید وفروش نیست
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • تفاوت کیبورد مکانیکال و کیبورد گیمینگ: راهنمای جامع برای انتخاب بهترین کیبورد