Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@08:07:45 GMT

اوضاع پیچیده استقلال برای دربی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۴۴۵۹

به گزارش مهر، نود و دومین دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس قرار است روز ۵ شهریور در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام حذفی برگزار شود تا تیم برنده راهی دیدار فینال این دوره از مسابقات شود.

سرخابی‌های تهران در حالی خود را برای حضور در این دیدار آماده می‌کنند که شرایط کاملاً متفاوتی دارند. استقلال برای تثبیت جایگاه دومی خود در لیگ برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باید پنجشنبه شب آخرین دیدار خود در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار با شاهین بوشهر هر چند برای استقلالی‌ها خیلی دشوار نخواهد بود اما از این جهت که این تیم بازیکنان مصدوم زیادی دارد تا حدودی کادر فنی را نگران کرده است. ضمن اینکه علاوه بر مصدومیت دو بازیکن اصلی این تیم یعنی روزبه چشمی و علی کریمی، دو بازیکن دیگر یعنی محمد دانشگر و فرشید باقری هم به دلیل محرومیت انضباطی نمی‌توانند تیم شان را همراهی کنند.

این شرایط ممکن است برای دیدار با پرسپولیس هم وجود داشته باشد و دست فرهاد مجیدی برای این دیدار حساس بسته باشد. از سوی دیگر شکست در دربی برای فرهاد مجیدی تبعات زیادی خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که مسئولان باشگاه با این شکست نخواهند او را برای فصل آینده حفظ کنند.

به همین خاطر مجیدی بی میل نیست دیدار با پرسپولیس به تعویق بیفتد تا بتواند با تمامی نفراتش و آمادگی کامل به مصاف رقیب سنتی برود و شرایط را برای پیروزی و رسیدن به فینال هموارتر کند و جای پایش را روی نیمکت استقلال محکم‌تر کند.

با این شرایط دور از ذهن نیست که استقلالی‌ها در رایزنی با سازمان لیگ خواستار تعویق دیدار با پرسپولیس شوند. هر چند بعید است که سازمان لیگ با این درخواست موافقت کند ا ما این احتمال را باید داد که آبی پوشان درخواست تعویق دیدار با پرسپولیس را داشته باشند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دیدار با پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!

به گزارش "ورزش سه"، شکست پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی و حذف استقلال به دست مس رفسنجان در مرحله قبلی، به منزله کنار رفتن دو فینالیست فصل گذشته این رقابتها است که از طرفی شانس هشت تیم باقیمانده را برای قهرمانی بیشتر می‌کند و یک قهرمان جدید را نسبت به فصل گذشته معرفی خواهد کرد و از طرف دیگر یک شکست برای هر دو تیم خواهد بود.

این اولین بار بعد از 20 سال است که پرسپولیس و استقلال همزمان در مرحله یک چهارم نهایی حضور نخواهند داشت. آخرین بار در فصل 1383-84 بود که استقلال با شکست برابر شاهین و پرسپولیس با باخت مقابل ابومسلم از رقابت کنار رفتند. پیش از آن نیز در فصل 1381-82 پرسپولیس برابر ملوان حذف شد و استقلال با شکست مقابل فراز قم از جام کنار رفت.

در این دو دوره یک بار صباباطری و بار دیگر ذوب‌آهن توانستند جام را بالای سر ببرند. حالا اما یکی از این دو تیم منحل شده و دیگری هم شب گذشته با شکست برابر تراکتور از رقابتها کنار رفت تا سرخپوشان تبریزی به همراه چادرملو، ملوان، سپاهان، مس رفسنجان، آلومینیوم اراک، هوادار و گل‌گهر سیرجان شانس قهرمانی داشته باشند.

اما حذف پرسپولیس و استقلال، یک گام رو به عقب برای تیم اوسمار ویه‌را و جواد نکونام خواهد بود. آنها به نسبت فصل گذشته، حداقل در جام حذفی نتیجه ضعیفتری کسب کرده‌اند و به همین دلیل فشار روی این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر به اوج خود خواهد رسید.

پرسپولیس فصل گذشته دو جام قهرمانی کسب کرد و از این نظر در صورتی که این فصل جام نگیرد، شرایط ضعیفتری را نسبت به فصل پیش خواهد داشت و استقلال هم باتوجه به ناکامی فصل گذشته، فشار مضاعفی را برای بازگشت به سکوی قهرمانی لیگ برتر بر شانه خود حس می‌کند.

جالب اینکه حذف پرسپولیس و استقلال، پیش از هفته حساس لیگ برتر رقم خورد؛ جایی که استقلال در تبریز به مصاف تراکتور خواهد رفت و پرسپولیس در پایتخت میزبان سپاهان خواهد بود. این شاید آخرین شانس جدی پرسپولیس باشد که بتواند صدر جدول را از استقلال پس بگیرد، البته به شرطی که تراکتور در تبریز تیم نکونام را متوقف کند.

شاید حذف در آستانه بازی سپاهان انگیزه شاگردان اوسمار را هم بالا ببرد چرا که حالا آنها چاره دیگری جز برد در شش بازی آینده پیش روی خود نمی‌بینند و باید به هر قیمتی که شده، صدر جدول را از استقلال پس بگیرند.

اما نکته مهم برای استقلال این است که سرنوشت قهرمانی را همچنان در دست خود دارد و این تیم در صورت کسب 18 امتیاز بی حرف و حدیث و بی توجه به نتایج رقیب سنتی قهرمان می‌شود. هرچه استقلال بردهای متوالی و بیشتری کسب کند، طبیعتا روحیه تیم رقیب نیز کمتر می‌شود و شاید حتی مثل لیگ بیست و یکم، پرسپولیس با توقف‌هایش جام را به استقلال بدهد؛ هرچند که قرمزها به جبران اختلاف فصل گذشته دل خوش کرده و به نوعی اطمینان دارند که استقلال حداقل در یک بازی لغوش خواهد داشت، بنابراین از نگاه هر دو تیم، تیمی که شش برد بیاورد، قهرمان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران
  • قهرمانی زودهنگام و بدون باخت مس/ دربی نقش‌جهان به نام گیتی‌پسند
  • حیدری داور دیدار سپاهان و پرسپولیس شد
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • سه مصدوم تراکتور برای استقلال
  • فرازبام به دنبال بقا/ دربی اصفهان در نقش‌جهان
  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام
  • دلیل رد پیشنهاد یک تیم ایرانی توسط فرهاد مجیدی/ تیم جدید اسطوره استقلال مشخص شد؟