Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس ، مهندس علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با تشریح کارکرد "سامانه سپهتن" در سیستم حمل و نقل مسافربری فارس گفت: بیش از 3500 ناوگان شامل 855 اتوبوس، 1200 مینی بوس و 1365 سواری کار جابجایی مسافر در استان را بر عهده دارند که از این تعداد بالغ بر 810 اتوبوس مشغول فعالیت هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارتقاء بهره وری حمل و نقل عمومی کشور و استان فارس در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش ایمنی و ارتقاء سطح کنترل و پایش لحظه ای عملکرد ناوگان را از اهداف اصلی این سامانه دانست و اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه ، 11560 دستگاه اتوبوس از طریق سامانه سپهتن پایش و 956 مورد تخلف عدول از مقررات ایمنی شناسایی و تحت پیگیری قرار گرفته است که این تخلفات شامل : رانندگی خارج از صورت وضعیت -رانندگی خارج از مسیر صورت وضعیت-رانندگی بیشتر از ساعت مجاز-رانندگی بدون کارت (گواهینامه)-دستکاری دستگاه سپهتن-دستکاری دوربین سامانه سپهتن-سرعت غیرمجاز-استراحت بین راهی کم و اخطار ایمنی می باشد. مهندس سیاهپور با تاکید بر پیگیری تخلفات شناسایی شده از طریق سامانه سپهتن اظهار داشت:بر اساس قانون ، 41 مورد از این تخلفات به کمیسیون ماده 11 و هجده مورد تخلف به کمیسیون ماده 12 جهت بررسی و برخورد با متخلفان ارسال شده است. به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس این سیستم می تواند با کنترل سرعت و خطاهای حادثه ساز ، خطرات ناشی از تصادفات و سوانح را به شکل گسترده ای کاهش داده و نهایتا سلامتی و ایمنی رانندگان و سرنشینان را تضمین کند. وی با اعلام اینکه استان فارس توانسته است رتبه نخست جابجایی مسافر از طریق حمل و نقل جاده ای را به خود اختصاص دهد گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری ، یک میلیون و 700 هزار نفر در قالب بیش از 170 هزار سفر از مبدا استان به سایر نقاط کشور و از طریق ناوگان مسافربری جاده ای جابجا گردیده اند. گفتنی است کلمه سپهتن مخفف «سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان» می باشد و علاوه بر کاهش تخلفات و حوادث رانندگی از مزایای ارزش افزوده این سامانه می توان به صرفه جویی در زمان سفر به علت عدم توقف در همه پاسگاه ها ، کاهش میزان مصرف سوخت خودروها، کنترل ناوگان توسط مالک و مدیران شرکت های حمل و نقل از طریق اپلیکیشن موبایل و وب ، محاسبه هوشمند و منصفانه ساعت رانندگی و... نیز اشاره کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای سامانه سپهتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ واژگونی کامیون در کیلومتر ۵۵ محور دامغان - سمنان یک مصدوم، واژگونی کامیون در کیلومتر ۱ محور گرمسار به آرادان یک مصدوم، تصادف پژو ۲۰۷ با پژو RD در کیلومتر ۷۴ محور دامغان - سمنان ۴ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۵۰ محور فولادمحله - دامغان  یک مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۹ محور سرخه - آرادان یک مصدوم، واژگونی موتورسیکلت در میدام امام علی ایوانکی  ۲ مصدوم، واژگونی نیسان در کیلومتر ۶۰ محور دامغان - سمنان  ۲ مصدوم، واژگونی پژو ۴۰۵ در کیلومتر ۱۵ محور میامی به شاهرود  ۴ مصدوم، واژگونی سمند در کیلومتر ۶۳ محور میامی به سبزوار یک مصدوم، انحراف از جاده سمند و برخورد با تپه در کیلومتر ۱۶ محور آرادان به سرخه۳ مصدوم، واژگونی پراید در کیلومتر ۴ محور ایوانکی - آبسرد ۳ مصدوم، واژگونی موتور سیکلت در کیلومتر ۸ محور فولاد محله به دامغان ۲ مصدوم  و واژگونی پراید در محور گرمسار به ایوانکی؛ کیلومتر ۱۱ فرعی بنکوه ۲ مصدوم بر جای گذاشت .

دیگر خبرها

  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جذب دانشجویان توسط صاحبان صنایع از طریق سامانه سیب
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان