Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گیلان تلاش ناکام دشمن برای شکست انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ عاشورایی در برابر فرهنگ شرق و غرب ایستادگی کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در همایش کانون مداحان استان گیلان با بیان اینکه حکومت‌های مستبد شرق از فرهنگ حسینی(ع) و عاشورا واهمه داشتند و برای از بین بردن آن تلاش کردند اظهار داشت: ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ عاشورایی در برابر فرهنگ شرق و غرب ایستادگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان وجود قدرتمند ایران اسلامی با تکیه بر فرهنگ ناب اسلامی و عاشورایی در برابر تمام مکتب‌های شرقی و غربی و مذهب جعلی وهابیت را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: واقعه عاشورا اسلام را به مقصد اصلی آن برگرداند و امام حسین(ع) با خون خود درخت خشکیده اسلام را مجدداً زنده کرد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه شرق و کشورهای آسیای میانه و دیگر  همسایگان به اهمیت، جایگاه و قدرت جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند تصریح کرد: این قدرت و جایگاه کشورمان در واقع از فرهنگ عاشورایی و کربلا نشأت گرفته ‌و به اذن خداوند متعال نقشه‌های شوم دشمنان و توطئه‌گران به خود آنان بازگشته است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: اندیشه سیاسی امام(ره) هنوز به‌نحوه شایسته در جامعه نهادینه نشده استنماینده ولی‌فقیه در گیلان: بندگی خداوند رمز تکامل انسان استفرمانده سپاه قدس گیلان: افول قدرت پوشالی آمریکا نتیجه مقاومت ملت ایران است

وی با تأکید بر اینکه راه امام حسین(ع) راه توحید بوده است و زبان و جنجره مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) نیز در همین مسیر متعالی و مقدس قرار دارد ابراز داشت: انبیاء الهی آمدند تا بشریت را در مسیر توحید قرار دهند بنابراین گفتمان جامعه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) هم باید در همین راه رشد کند و به کار گرفته شود.

امام جمعه رشت کوچک نشمردن گناهان و پاسداشت یاد و ذکر پروردگار متعال در هر جایی و در هر مکانی را از جمله ویژگی‌ها و شاخصه‌های مؤمنان خواند و اظهار داشت: اسلام در زمان حیات پیامبر اکرم(ص) به منزله درختی بود که تا اعماق جان انسان‌ها نفوذ کرد تا جایی که عمل و سنت ایشان در تمام ابعاد زندگی مردم قابل مشاهده شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان هدف شوم خاندان بنی امیه و بنی عباس برای محو کردن دین اسلام و ترویج خرافات و شائبه‌ها در آن را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: امام حسین(ع) و یاران باوفایش با خون پاک خود تمام این نقشه‌ها را با شکست مواجه کردند بنابراین خداوند متعال همواره یاریگر اهل ایمان است.

آیت‌الله فلاحتی شناخت جایگاه، انجام مطالعه مستمر و با وضو بودن را از جمله ویژگی‌هایی که باید عمل به آن سرلوحه کار تمام ذاکران اهل بیت(ع) و مداحان قرار داشته باشد اعلام کرد و افزود: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) باید مراقبت کنند که چه می‌گویند و ارزش کار عظیم و مقدس خود را با مسائل مادی و دنیوی معامله نکنند.

وی با بیان اینکه مداح اهل بیت(ع) همیشه با خداوند متعال معامله می‌کند و روزی خود را در دنیا از صاحب اصلی آن طلب می‌کند خاطرنشان کرد: خداوند بزرگ در این زندگی دنیوی دو نوع روزی را قرار داده که یکی از آن با تلاش و زحمت آدمی به دست می‌آید و دیگری به اذن الهی در تقدیر و سرنوشت فرد نوشته شده است.

امام جمعه رشت توفیق خالص شدن از درون را دعایی که باید همواره بر دل و زبان مداحان، ذاکران اهل بیت(ع) و آحاد مردم یک جامعه جاری باشد دانست و تصریح کرد: در همین‌جا به تمام ذاکران و مداحان باید عرض کنم که برای ورود به مجالس عزای امام حسین‌(ع) باید در درجه نخست خداوند متعال را هدف خود قرار دهند.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... نماینده ولی‌فقیه در گیلان: اندیشه سیاسی امام(ره) هنوز به‌نحوه شایسته در جامعه نهادینه نشده است یادواره مجازی «لشکر فرشتگان» در گیلان برگزار می‌شود نماینده ولی‌فقیه در گیلان: بندگی خداوند رمز تکامل انسان است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نماینده ولی‌فقیه در گیلان: اندیشه سیاسی امام(ره) هنوز به‌نحوه شایسته در جامعه نهادینه نشده است یادواره مجازی «لشکر فرشتگان» در گیلان برگزار می‌شود نماینده ولی‌فقیه در گیلان: بندگی خداوند رمز تکامل انسان است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شیراز/ تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش ۲ رئیس کمیسیون اصل ۹۰: فدراسیون در قرارداد ویلموتس پنهان‌کاری‌ کرد / گزارشی از تبانی به دستمان رسید / وزیر ورزش ‌به مجلس فراخوان شد ۳ آخرین وضعیت پیشرفت سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان/ افتتاح فاز نخست طرح تا پایان امسال‌ ۴ برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) در دهه اول محرم/ برگزاری مراسم ‌در صحن‌ها و فضای غیرمسقف/ عزاداری هیئات در صحن جامع رضوی ۵ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۶ گزارش| شرایط بحرانی کرونا در استان قزوین / مردم ‌تلاشی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نمی‌کنند ۷ بختیاری‌زاده: حمایت مدیران شهر خوردو برای کنار گذاشتن رحمتی، دفاع از اصول فوتبال بود/ نساجی ساده بازی می‌کند ۸ معاون وزیر آموزش و پرورش : آموزش مدارس براساس وضعیت کرونا در استان‌ها ‌اجرا می‌شود مهمترین اخبار استانها معاون درمان وزارت بهداشت: کرونا فعلا دارویی برای ‌درمان ندارد / خطر ابتلا در کمین سالمندان، بیماران زمینه‌ای ‌و ‌‌کودکان‌ وزیر راه و شهرسازی: ۵۳۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند امام جمعه شیراز: اصل عزاداری امام حسین(ع) نباید تعطیل شود / هیئات مذهبی تابع مقام معظم رهبری هستند ضربه وزارت اطلاعات به باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات در کرج / فعالیت متهمان در ۸ استان / دستگیری ۲۰ نفر ‌از اعضای اصلی باند‌ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم دورکاری کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان تهران تا ۵ شهریور تمدید شد جهانگیری مصوبه افزایش سقف سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF را ابلاغ کرد معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ آسوشیتدپرس: اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، سازمان ملل را با بحران روبه‌رو خواهد کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در گیلان عاشورایی در برابر تکیه بر فرهنگ ذاکران اهل بیت ع فرهنگ عاشورایی خداوند متعال امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیرامون اهمیت دیپلماسی فعال انرژی ایران در دولت سیزدهم که منجر به توسعه تجارت انرژی ایران شد؛ افزود: یکی از مهم ترین بخش های دولت که اقدامات مهمی در جهت رفع تحریم ها و خنثی کردن اثرات آن بر اقتصاد ایران داشته است؛ صنعت نفت و گاز بوده است. به پشتوانه این رویکرد کلیدی دولت سیزدهم در زمینه بازطراحی تجارت انرژی ایران، امروز توانستیم که مسیر خنثی سازی تحریم ها را پیش ببریم و نفت خام و گاز طبیعی بیشتری به فروش برسانیم و در این زمینه توانستیم به سطح خوبی از تولید و صادرات نفت خام برسیم و رکوردهای قبلی در زمان تحریم ها نیز بشکنیم و به نوعی رکوردشکنی تاریخی نیز داشته باشیم.

به گفته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس سیاست هایی همچون تولید بار اول و تمرکز توسعه زنجیره ارزش محصولات صنعت نفت از سیاست های اصلی و درستی است که توسط دولت سیزدهم در زنجیره ارزش نفت و گاز به اجرا گذاشته شد. این اقدام علاوه بر اینکه توانست زمینه ساز صادرات خدمات فنی و مهندسی ایرانی به ونزوئلا شود و سهامداری ایران در پالایشگاه های فراسرزمینی را به سرانجام برساند؛ در زمینه نیاز به واردات تجهیزات راهبردی صنعت نفت و گاز ایران نیز کمک چشم گیری کرد و از همین رو علاوه بر کاهش ارزبری از محل رشد صادرات نفت خام ایران به ارزآوری بیشتر برای کشور منجر شد و وابستگی ما را به دیگران کاهش داد. از سوی دیگر، تمرکز بر توسعه و تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز کشور، منجر به تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالاتر و اشتغال آفرینی برای متخصصان کشور خواهد شد که از اهمیت اساسی برخوردار است.

میرتاج الدینی گفت: در حال حاضر، در بسیاری از زمینه ها مواد اولیه را صادر می کنیم. در حالی که مجبوریم محصولات نهایی ساخته شده از همین مواد اولیه را با قیمت بالایی به کشور وارد کنیم. این شرایط به ضرر کشور است و دولت را از درآمدهای ارزی محروم می کند. اعمال سیاست هایی مانند در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی هدفمند از صنایعی که در حوزه تولید محصولات نهایی فعالیت می کنند، می تواند در راستای توسعه زنجیره ارزش محصولات اثرگذار باشد.

میرتاج الدینی تأکید کرد: هدف از تحریم صنایع نفت و گاز کشور این بود که اقتصاد کشور فلج شود. اما با سیاست گذاری های صحیح و اتکا به خود توانستیم به خنثی سازی تحریم ها بپردازیم. در نهایت این سیاست گذاری های درست ما را به رکوردزنی در فروش نفت خام کشور رساند. به نحوی که رشد اقتصادی 5.4 درصدی را تجربه کردیم و فروش نفت کشور را تا حد زیادی به رکورد سال های قبل از تحریم نزدیک کردیم.

دیگر خبرها

  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • ۵۳ نکته از نامه‌ای برای زندگی