Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا به اظهارات برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در نشست عصر چهارشنبه این شورا، صبح امروز (بیست و نهم امردادماه ۹۹) جلسه هم‌اندیشی بین اعضای این نهاد برای تعیین سه نماینده برای حضور در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، پشت درهای بسته و به صورت غیرعلنی برگزا رشد و براساس قرعه‌کشی، نام سه نفر انتخاب و مقرر شد در صحن علنی عصر امروز رای‌گیری رسمی برای انتخاب این سه عضو انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست عصر امروز (چهارشنبه) این شورا برخی اعضای غایب جلسه هم‌اندیشی صبح امروز به این انتخاب اعتراض کردند و خواستار رای‌گیری دوباره در این زمینه شدند.

محمد تقی تذروی، تنها عضو اصولگرای شورای اسلامی شهر شیراز که از جمله افرادی بود که برای انتخاب در این سمت اعلام آمادگی کرده بود، گفت: صبح امروز (چهارشنبه) جلسه هم‌اندیشی در محل این شورا برگزار و پس از قرعه کشی، اسم من به عنوان یکی از سه نمایندگان شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری انتخاب شد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید به تصمیم جلسه هم‌اندیشی صبح امروز احترام نگذارید، بهتر است من از جلسه خارج شوم تا سایر اعضا هر تصمیمی می‌خواهند بگیرند.

تذروی اضافه کرد: درست نیست که هرکجا به نفع اعضای دیگر نباشد، قاعده بازی را برهم بزنند.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز خطاب به تذروی گفت: با وجود اینکه شما در اقلیت هستید اما اعضای دیگر این شوراکه همگی از لیست امید به این نهاد راه یافته‌اند با شما همراهی کرده و برخورد خوبی داشته‌اند.

پیشنهاد تصمیم‌گیری پشت درهای بسته با اقبال رو به رو نشد

همچنین در ادامه این نشست، برخی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، پیشنهاد تصمیم‌گیری در باره انتخاب سه نماینده این نهاد در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری را پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران دادند اما در این حین سعید نظری، سخنگوی این شورا که پیشینه فعالیت رسانه‌ای را در کارنامه خود دارد، اظهار داشت: تصمیم‌گیری برای انتخاب این سه نماینده باید در جلسه علنی و با حضور خبرنگاران آن هم از طریق رای‌گیری و نه به صورت قرعه‌کشی انجام شود.

نظری تاکید کرد: در آیین‌نامه داخلی شوراها آمده که باید این سه نماینده از طریق رای‌گیری برگزیده شوند.

کمیسیونی جذاب و پُر متقاضی

برخلاف رای‌گیری برای اغلب مناصب شورای پنجم شهر شیراز که در بیشتر مواقع تنها یک کاندیدا وجود داشت، اما تمایل تعداد زیادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برای نماینده شدن در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری کاملا مشهود بود، در نهایت اکثریت اعضای این شور در مورد نحوه تعیین سه نماینده در کمیسیون نام برده به جمع بندی نهایی نرسیدند و این کار به نشست فوق‌العاده شنبه (یکم شهریورماه ۹۹) موکول شد.

وظیفه کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، رسیدگی به تخلفات ساختمانی به لحاظ رعایت ضوابط شهرسازی و ایمنی است، بنا به شرح وظایف این کمیسیون، اگر فرد و یا افرادی در حوزه ساختمان­‌سازی مرتکب تخلفی شوند، این تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد رسیدگی قرار می­‌گیرد.

تعیین روزی به نام پاکبان

در بخش دیگری از نشست این شورا، پس از بررسی طرح نامگذاری یک روز به عنوان «روز پاکبان»، بر اساس نظر هیات رییسه این نهاد، مقرر شد این طرح برای بررسی بیشتر به یکی از کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شود.

همچنین در این نشست، اصلاح ماده ۱۷ آیین‌نامه اعزام کارکنان و هیات‌های اعزامی شهرداری به خارج از کشور با موافقت اعضا همراه و مقرر شد، میزان و نحوه هزینه‌های ارزی ماموریت‌های خارج از کشور شهرداری شیراز اعم از ماموریت‌ها و هزینه‌های اقامت، غذا و... بر اساس جدولی باشد که به تایید کمیته مربوطه رسیده باشد و مورد موافقت شهردار شیراز قرار گیرد.

پرداخت پاداش به مدال‌آوران کشتی‌گیر شیرازی

در این نشست نیز لایحه تجلیل از محمدعلی و محمدرضا گرایی، مدال‌آوران رقابت‌های کشتی جهان مصوب شد و با تصویب این لایحه به شهرداری اجازه داده می‌شود به هر کدام از این قهرمانان ۳۰۰ میلیون ریال از ماده‌های ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری پرداخت شود.

همچنین در این جلسه، نرخ ورودی و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی سطح شهر شیراز به تفکیک، مسقف، طبقاتی و روباز نیز تعیین شد.

در بخش دیگری از مباحث مطرح شده در نشست امروز (چهارشنبه) شورای اسلامی شهر شیراز، ایراد فرمانداری این شهرستان به مصوبه دستورالعمل تشویقی، نوسازی بافت فرسوده به منظور بررسی کارشناسی بیشتر به کمیسیون شهرسازی ارجاع داده شد.

همچنین ایراد فرمانداری شهرستان شیراز به مصوبه‌ای مبنی بر طرح امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی فیزیکی برای ایجاد شهربازی بزرگ در فضایی به وسعت ۳۰ هکتار در اراضی ۲۰۲ هکتاری انجیره در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد مدارک مورد نیاز در این زمینه تکمیل و برای رفع ابهام به فرمانداری ارسال شود.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز شورای اسلامی شهر شیراز شیراز مدیریت شهری شهرداری شیراز شورای اسلامی شهر شیراز کمیسیون ماده ۱۰۰ جلسه هم اندیشی اعضای شورای سه نماینده صبح امروز رای گیری مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج

محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ درخصوص مصوبات، تصمیم‌گیری‌ها و نتایج حضور رئیس و برخی اعضای هیات دولت در منطقه ۱۸ پایتخت، اظهار کرد: شروع حضور رئیس‌جمهور در منطقه با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد بود که ایشان درخصوص توسعه بیمارستان، دستورات لازم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر کشور، استاندار و فرماندار تهران از مجموعه ۳۰۰ هکتاری شن چاله‌های منطقه ۱۸ بازدید شد، افزود: از آنجایی که ما یک سری توافقات با مالکین شن چاله‌ها داشتیم و روند آن در کمیسیون ماده ۵ در حال طی شدن است، طرحی که مدنظر شهرداری برای شن چاله هاست را برای وزیر کشور تشریح کردیم تا مقدمات تسریع آن فراهم شود.

خسروی ادامه داد: شن چاله‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم مشکل ایمنی، یعنی مشکل ریزگرد‌ها را در زمان وزش باد دارند و از آنجایی که در مجاورت رودخانه کن واقع شده اند می‌توانند در زمان سیلاب خطر آفرین باشند. می‌توان با اجرای طرح مناسب این مشکلات را حل کرد و از فرصتی که برای شهر تهران ایجاد می‌کند، استفاده کرد.

شهردار منطقه ۱۸ اضافه کرد: توافقات خوبی در این دوسال در خصوص شن چاله‌ها انجام شده و مراحل کار کمیسیون ماده پنج آن در حال انجام است تا در این پروژه فرصت گردشگری برای شهر تهران ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازار آهن شادآباد دیگر نقطه‌ای بود که وزیر کشور به صورت میدانی از آن بازدید کرد، بیان کرد: جزو دستور کار‌ها این بود که بتوانیم نسبت به ساماندهی مناسب بازار آهن با کمک استانداری، فرمانداری و شهرداری تهران و مساعدت قوه قضائیه در کوتاه مدت اقدام کنیم و بعد از آن در فاز دوم فرآیند انتقال بازار را داشته باشیم.

خسروی عنوان کرد: همچنین بازدیدی از فاز دوم پروژه شهید بروجردی داشتیم که وزیر کشور در این بازدید نسبت به تسریع رفع معارضین تاسیساتی پروژه نکات لازم را تاکید کرد تا بتوانیم امسال این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به بازدید وزیر کشور از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه در دو منطقه ۱۷ و۱۸ واقع شده که قریب به ۹ کیلومتر است که حدود ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد. از وزیر کشور در خواست کردیم که صحبت‌هایی با مجموعه مرتبط در دولت و وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا با همراهی و کمک آنها این پروژه را زودتر به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از مساحت منطقه ۱۸ در بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور، وزرا و شهردار تهران بحث بافت فرسوده دو منطقه ۱۷ و ۱۸ نیز مطرح و قرار شد بررسی‌هایی درخصوص ارائه بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده انجام و روند نوسازی آن تسریع شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان