Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@03:43:04 GMT

طرز تهیه یک غذای ۳۰ دقیقه‌ای ساده با بادمجان

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۵۴۶۸

طرز تهیه یک غذای ۳۰ دقیقه‌ای ساده با بادمجان

بادمجان از جمله مواد غذایی است که با آن می‌توان همه کار کرد. چه بادمجان را به صورت ساده سرخ کنید و با گوجه فرنگی سرو کنید و چه با آن کشک بادمجان، حلیم بادمجان، موساکا و هزار و یک غذای کبابی و بخار پز و دلمه‌ای درست کنید هیچ چیز از این ماده خوشمزه اصالتا خاورمیانه‌ای-مدیترانه‌ای کم نمی‌شود. کراکت بادمجان از جمله غذا‌های خوشمزه و پرطرفدار و البته ساده با بادمجان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کراکت بادمجان در عرض ۳۰ دقیقه تهیه می‌شود. کراکت بادمجان و سیب زمینی و کراکت مرغ و بادمجان جمله غذا‌های محبوب خیابانی در ایتالیا هستند.

مواد لازم کراکت بادمجان و سیب‌زمینی برای ۴ نفر

بادمجان: ۴عدد کباب شده

جعفری ساطوری شده: ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری

سیب زمینی: ۳ عدد

پنیر پارمزان رنده شده: ۷۰ گرم

نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

پودر سوخاری: ۲۵۰ گرم

روغن مایع: به مقدار لازم

سیر له شده: ۴ حبه

پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم

آرد سفید: ۷۰ گرم

تخم مرغ: ۳ عدد

طرز تهیه

برای درست کردن کراکت بادمجان ابتدا سیب زمینی‌ها را بپزید. در این فاصله باید بادمجان‌ها را روی گاز یا منقل کبابی کنید. سپس اجازه دهید بادمجان‌های کبابی خنک شوند و پوست آن‌ها را جدا کنید. بادمجان کبابی پوست گرفته شده را ساطوری و له کنید.

بعد از پخته شدن سیب زمینی‌ها آن‌ها را رنده کرده و با بادمجان‌های ساطوری شده مخلوط کنید. جعفری ساطوری شده، سیر له شده، پنیر پیتزا و پنیر پارمزان رنده شده و نمک و فلفل سیاه را هم اضافه کنید.

تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید. دو عدد تخم مرغ را خوب بزنید و به مواد کراکت بادمجان اضافه کنید و باز هم بزنید. مایه به آماده شده نباید به دست بچسبد. اگر مایه چسبناک بود تخم مرغ سوم را هم بشکنید، هم بزنید و به مواد داخل مایه کراکت اضافه کنید.

از مایه کراکت بادمجان به اندازه یک گردو جدا کنید، در آرد سوخاری خوب بغلتانید، کمی کف دست پهن کنید یا به همان صورت گرد شده در روغن مایع داغ سرخ کنید. مقدار روغن در ماهیتابه باید به اندازه‌ای باشد که کراکت در روغن غوطه‌ور شود. کراکت را با خیارشور، زیتون و سایر مخلفات سرو کنید. ایتالیایی‌ها معمولا کراکت بادمجان را با انواع پاستا و اسپاگتی یا نان سرو می‌کنند.

 

منبع: مجله کوروش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: غذای سریع بادمجان آشپزی سبک زندگی پارسی خبر کراکت بادمجان سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!

 در عصری زندگی می‌کنیم که همگان به دنبال راه‌حل‌های فوری و ساده برای دستیابی به اهداف خود هستند، و این نگرش در زمینه‌های پخت‌وپز، درمان و بهداشت نیز قابل مشاهده است. به ادعای برخی، استفاده از چربی‌سوز‌ها می‌تواند ظرف مدت یک هفته به آب کردن چربی‌های شکمی و بهبود تناسب اندام کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز، بسیاری از افراد چاق، به ویژه زنان، از نگاه دیگران به خود به عنوان فردی چاق دچار ناراحتی و نگرانی می‌شوند. این چربی‌سوز‌ها به عنوان یک راه حل مؤثر و طبیعی برای کاهش وزن تبلیغ می‌شوند و علاوه بر این، برخی از خواص استثنایی دیگر این محصولات شامل بهبود عملکرد مغز و حافظه، بینایی و شنوایی نیز است.

بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، رابطه مستقیمی میان مصرف بالای کلسیم و بهبود ترکیب بدن وجود دارد. وقتی میزان کلسیم در بدن شما پایین باشد، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به شما امکان استفاده‌ی بهتر از کلسیم موجود را می‌دهد، اما مشکل اینجاست که بدن به سلول‌های چربی نیز علامت می‌دهد به حالت چربی باقی بمانند.

لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون چربی یا کم‌چرب تهیه کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید، حتما به راحتی به هدف چربی سوزی سریع شکم و پهلو و کل بدن تان می‌رسید.

خواص چربی سوزی پنیر پارمیزان

کم‌کالری و پرکلسیم بودن این پنیر هورمون‌های چربی‌سوز بدن را فعال می‌کند. از آنجا که این پنیر بیش از هر ماده‌ی لبنی دیگری پروتئین دارد، با مصرف آن برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. هر روز ۳۰ میلی‌گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

tags # رژیم لاغری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید