Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در اصفهان با اشاره به لزوم اخذ مجوز توسط هیئت‌های مذهبی گفت: آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان فضای روباز لازم برای هیئت‌ها را فراهم می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الله غلامی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری ستاد کرونا استان اصفهان اظهار داشت: امروز چهل و پنجمین جلسه ستاد استانی با حضور استاندار و اعضا برگزار شد و در مقدمه توضیحاتی از وضعیت اصفهان از سوی دانشگاه علوم پزشکی داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بسیاری از استان‌ها روند نزولی شیوع بیماری کرونا را داریم و متاسفانه در استان اصفهان روند ملایم صعودی طی می‌شود، تاکید همه بر این بود که تلاش کنیم این روند صعودی به روند نزولی تبدیل شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در اصفهان بیان کرد: اصل بحث جلسه بر راهکار برای روند نزولی بود، مقرر شد که شورای اداری استان با حضور فرمانداران و همه مدیران استان در هفته آینده برگزار شود و دستور جلسه اصلی شورای اداری استان بررسی و نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

وی تصریح کرد: جلسه شورای اداری استان می‌تواند اثر مثبتی داشته باشد تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شیب را نزولی کنیم، در ادامه این بحث قرار شد یک تیم بازرسی ویژه در 24 شهرستان با حضور معاونت بهداشت و درمان، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی، سپاه و سازمان تبلیغات تشکیل شود.

غلامی بیان کرد: این تیم ویژه به صورت میدانی و به صورت جلسه روزانه در پایان هر روز گزارش برای دبیرخانه ستاد استانی ارسال کنند و با جمع‌بندی و رصد گزارشات، موضوع به کمیته انتظامی ارجاع و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی گفت: مقرر شد صدا و سیما به صورت ویژه در این خصوص برنامه داشته باشد و نیروی انتظامی اقدامات ویژه داشته و برخی فضاها کنترل شود همچنین اقداماتی توسط شهرداری‌های مراکز شهرستان و اصفهان صورت گرفته اما لازمه موفقیت در این بحث همراهی نیروی انتظامی بود که در جلسات کمیته حمل و نقل به نتیجه می‌رسانیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در اصفهان اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی استان مورد بازرسی و ارزیابی قرار می‌گیرند تا با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا اعمال ضوابط کنند و در مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان شاهد رعایت 100 درصدی باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم افزود: محور اصلی این است که مراسم‌های محرم در فضاهای روباز انجام شود و در فضای سرپوشیده مراسمی نداریم.همچنین با آموزش و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان برای برگزاری مراسم در فضای روباز هماهنگ شده تا از امکانات آنها استفاده شود.

غلامی خاطرنشان کرد:همه هیئت‌ها و تشکل‌هایی که قصد برگزاری مراسم عزاداری دارند باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز اخذ کنند. در سازمان تبلیغات اسلامی کارگروهی تشکیل شده که مصوبه ستاد ملی کرونا بوده تا هر روز جلسات برگزار می‌شود و پیگیر اجرای دستورالعمل‌ها است.

ثبت بیش از چهار هزار ابتلای جدید به کرونا در عراقوضعیت مرگ و میر بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از میانگین کشور استمعاون درمان وزارت بهداشت: کرونا فعلا دارویی برای ‌درمان ندارد / خطر ابتلا در کمین سالمندان، بیماران زمینه‌ای ‌و ‌‌کودکان‌

وی با اشاره به دستورالعمل اجرایی در عزاداری ماه محرم بیان کرد: طول مراسم نباید بیش از 2 ساعت باشد و همه عزاداران باید از ماسک استفاده کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در اصفهان با اشاره به برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید گفت: در شیوه نامه شرایط سفید و زرد و قرمز بررسی شده است. در مناطق سفید با رعایت مسائل بهداشتی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود، مراکز زرد به صورت 50 درصد ظرفیت و در وضعیت قرمز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری روز نخست کنکور سراسری اظهار داشت: برای برگزاری کنکور تمهیدات لازم پیش بینی شده و با فاصله‌گذاری صندلی‌ها چیده شده و فضاهای ورزشی هماهنگ شده است و امیدواریم برگزاری کنکور نیز در سطح استان که از امروز شروع شد به بهترین نحو صورت گیرد.

غلامی با اشاره به گزارش دریافت شده از آموزش و پرورش در خصوص سخنگوی ستاد کرونا استان اصفهان افزود: بیش از 95 درصد در سطح استان ثبت‌نام کردند تا با رعایت دستورالعمل بهداشتی کلاس‌ها باید برگزار شود و اگر بنا بود استقبال نکنند و خواهان این باشند که کلاس ها دایر نشود نباید به حد 95 درصد برسد.این درصورتی است که در پیش دبستانی آمار ثبت نام به 12 درصد رسیده و این هشداری است که باید به خواست مردم در این مقطع توجه شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره کمبود ماسک و تجهیزات بهداشتی گفت: این موضوع مجدد امروز مطرح شد و پیش از بحث کمبود بحث گران بودن ماسک مطرح است، کار مشترکی را اداره کل صمت و معاونت غذا و دارو انجام می‌دهند تا قیمت کنترل شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در اصفهان خاطرنشان کرد: در ارتباط با ایام محرم بحث خوبی مطرح شد که یک سری نذورات به سمت توزیع ماسک رایگان و لوازم ضدعفونی‌کننده برود؛ می‌توان با توزیع نذر خیراتی این وضعیت را تعدیل کرده تا قیمت‌ها متعادل‌تر شود، همچنان در راستای تولید و تامین ماسک تلاش می‌شود تا توزیع منطقی را در داروخانه‌های سطح استان داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره فاصله‌گذاری در هیئت‌های زنجیرزنی و نظارت بر آن افزود: در حقیقت به نوعی دسته روی در سطح استان‌ها را با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا نخواهیم داشت و اگر دسته روی صورت نگیرد برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در مراکز ثابت امکان رعایت فاصله گذاری را فراهم می‌کند، بهترین ضوابط را خود هیئت‌ها می‌دانیم همانطور که در شب‌های قدر این اتفاق رخ داد.

غلامی خاطرنشان کرد: قطعا در این ایام محرم هم با توجه به اینکه جلسات هماهنگی بارها با مسئولان هیئت‌ها برگزار شده این فاصله گذاری با ثابت شدن مکان‌ها قابل کنترل است.

وی درباره پدالی کردن شیرالات مدارس و اینکه گفته می‌شود هنوز اقدامات لازم صورت نگرفته، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود هیچ اقدامی انجام نشده اشتباه است و بسیاری از مدارس ما این شیرآلات را تامین کردند و در راستای تامین اعتبار هستند و یکی از طرح‌های خوبی است که می‌تواند در جلوگیری از شیوع بیماری موثر باشد.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در اصفهان در پاسخ به سوالی درباره باز بودن برخی از تالارهای سطح اصفهان بیان کرد: یک هفته ممنوعیت برخی از مشاغل در اصفهان را داشتیم و مجددا موضوع در ستاد مطرح شد و در آن جلسه همان یک هفته محدودیت‌ها اعمال شد.

وی گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد، رعایت فاصله‌گذاری و ظرفیت محدود تالارها باید رعایت شود و تالارها موظف هستند که با ظرفیت 50 درصد کار کنند و اگر گزارشی مبنی بر رعایت نکردن فاصله‌گذاری دریافت شود، قطعا برخورد خواهد شد.

غلامی اظهار داشت: این بحث را مدنظر داشته باشید که از اسفند ماه تاکنون شرایط سخت اقتصادی بر فضاهای فرهنگی، تفریحی و گردشگری اعمال شده و بسیاری از مراکز را دچار بحران کرده پس باید سلامت را در کنار معیشت مردم داشته باشیم.

وی افزود: اگر بخواهیم با تعطیلی مراکز مختلف اشتغال را ناپایدار کنیم به نوعی اقتصاد استان را بر هم زده‌ایم و بهترین تاکیدی که ستاد ملی و ریاست جمهور داشتند این بود که تعادلی میان معیشت و سلامت مردم برقرار کنیم و امیدواریم به سمت و سویی نرود که با بازرسی‌ها وگرفتن اخطار فعالیت اقتصادیشان را تعطیل کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در اصفهان خاطرنشان کرد: ما متاسفانه هر هفته شاهد پلمپ شدن بسیاری از مراکز هستیم که دستور العمل‌ها را رعایت نکردند و با اینگونه مرکز برخورد می‌شود و این میتواند سرمشقی برای دوستان باشد.

انتهای پیام/162/ش

R41346/P/S6,51/CT11 بیشتر بخوانید... معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: روند ابتلا به کرونا در استان اصفهان افزایشی است نشست خبری استاندار اصفهان؛ از مطالبات کادر پزشکی تا واجدین شرایط مسکن ملی به روایت تصاویر جزئیات اجرای طرح زوج و فرد در اصفهان / شهروندان کمتر به تفرج‌گاه‌ها مراجعه کنند + فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: روند ابتلا به کرونا در استان اصفهان افزایشی است نشست خبری استاندار اصفهان؛ از مطالبات کادر پزشکی تا واجدین شرایط مسکن ملی به روایت تصاویر جزئیات اجرای طرح زوج و فرد در اصفهان / شهروندان کمتر به تفرج‌گاه‌ها مراجعه کنند + فیلم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات شیراز/ تلاش نیروهای مردمی و امدادی برای مهار آتش ۲ بختیاری‌زاده: حمایت مدیران شهر خوردو برای کنار گذاشتن رحمتی، دفاع از اصول فوتبال بود/ نساجی ساده بازی می‌کند ۳ جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت ۴ آخرین وضعیت پیشرفت سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان/ افتتاح فاز نخست طرح تا پایان امسال‌ ۵ معاون وزیر بهداشت: سهمیه جدید استخدامی وزارت بهداشت به زودی ابلاغ می‌شود / پرداخت مطالبات کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ‌ ۶ معاون وزیر آموزش و پرورش : آموزش مدارس براساس وضعیت کرونا در استان‌ها ‌اجرا می‌شود ۷ "امام خامنه‌ای" حجت‌الاسلام سلیمانی را به امامت جمعه کاشان منصوب کردند ۸ برنامه‌های حرم مطهر امام رضا(ع) در دهه اول محرم/ برگزاری مراسم ‌در صحن‌ها و فضای غیرمسقف/ عزاداری هیئات در صحن جامع رضوی مهمترین اخبار استانها جزئیات جدید انهدام باند فروش سلاح و مهمات /‌ سرکرده باند ‌با جعل عنوان مدیر‌کل اطلاعات البرز سلاح ‌می‌فروخت معاون درمان وزارت بهداشت: کرونا فعلا دارویی برای ‌درمان ندارد / خطر ابتلا در کمین سالمندان، بیماران زمینه‌ای ‌و ‌‌کودکان‌ وزیر راه و شهرسازی: ۵۳۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند امام جمعه شیراز: اصل عزاداری امام حسین(ع) نباید تعطیل شود / هیئات مذهبی تابع مقام معظم رهبری هستند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم روسیه با استناد به بیانیه ترامپ ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام را زیر سؤال برد فتاح: عذرخواهی می‌کنم؛ جانب انصاف را رعایت نکردم + فیلم آمریکا ۲ شرکت مستقر در امارات را به اتهام همکاری با هواپیمایی ماهان تحریم کرد پامپئو: انتظار داریم که قطعنامه ۲۲۳۱ نیز مانند سایر قطعنامه‌های شورای امنیت اجرا شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تبلیغات برگزاری مراسم آموزش و پرورش استان اصفهان معاون درمان فاصله گذاری سطح استان استان ها کلاس ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

کد خبر 6089998

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما