Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-09@09:16:18 GMT

سکوت دژپسند درباره اهلیت کارفرمای هفت تپه

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۶۳۳۲

ساعت 24 - - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سازمان خصوصی سازی که سازمان اجرایی مربوطه است باید صریح نسبت به خلعیت یا اهلیت کارفرمای شرکت هفت تپه اظهار نظر می‌کرد، اما گویا اصلا نمی تواند تصمیم بگیرد و نسبت به آن اظهارنظر کند.

موسوی بیان کرد: دریک  جلسه در همین باره  آقای دژپسند نکاتی را مطرح کرد و نگاهش این بود که با توجه به تجربه شرکت‌های دیگر نمی‌توانیم صریح درباره موضوع اهلیت کارفرما تصمیم بگیریم و باید بررسی شود که ما البته معتقد بودیم بررسی لازم صورت گرفته یعنی مراجع نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور بر اساس واقعیت‌های موجود و بررسی‌های میدانی و مطالعاتی که داشتند به این نتیجه رسیدند که ایشان اهلیت ندارد یعنی کار کارشناسی در این زمینه انجام دادند اما در عین حال نگاه ایشان این بود که ما باید بررسی‌های را بیشتر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدنظام الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح نشست عصر امروز جمعی از نمایندگان مجلس با حضور وزیر اقتصاد و جمعی از کارکنان هفت تپه اظهار داشت: با توجه به اینکه سه نفر از نمایندگان تهران به هفت تپه رفتیم و آنجا صحبت‌هایی با کارگران داشتیم لذا جلساتی برای حل مسئله در مجلس برگزار کردیم.

در این جلسات هم نمایندگان دستگاه‌های دولتی ذیربط، نمایندگان مجلس و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی حضور دارند.در جلسات مذکور مسائل مربوط به شرکت هفت تپه و کارگران و موضوعات مختلف در این خصوص مطرح شد؛ از جمله حقوق معوقه کارگران که ما این موضوع را در یکی دو هفته اخیر پیگیری کردیم و نهایتاً دو ماه حقوق معوقه این کارگران گرفته،‌اخیرا پرداخت شد.

موسوی همچنین تصریح کرد: در بحث بیمه کارگران نیز مباحثی مطرح شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان آن، تقبل کردند که بیمه کارگران بدون اینکه حق بیمه توسط کارفرما پرداخت شود، تداوم پیدا کند و دچار مشکل نشود.

وی با اشاره به دیگر مشکلات کارگران هفت تپه گفت: بحث کاشت نیز از موارد مهم مطرح شده بود؛ به هر حال مهم ترین عنصری که شرکت را سرپا نگه میدارد کاشت‌های جدید است و نگرانی هایی در این بین وجود داشت که در این جلسه -با توجه به اینکه مسئول پیگیری آن استانداری خوزستان بود- گزارشی در این خصوص ارائه شد.این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: در هفته‌های قبل مصوب شده بود که بین ۳ تا ۴ هزار کشت جدید در هفت تپه داشته باشیم تا شرکت سرپا باشد. گزارشی که از طرف استانداری خوزستان ارائه شد،‌حدود ۳ هزار هکتار کشت شروع به انجام شده اما تاکید بر این بود که تا حد امکان این میزان بالاتر رفته و به ۴ هزار نزدیک شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ۳ تذکر مهم رهبر انقلاب به نمایندگان قبل از شروع مجلس دوازدهم

۲۶۴ ۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904049

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای جنجالی یک کاندیدای انتخابات علیه نمایندگان مجلس
  • چه کسی گفته سه‌جانبه‌گرایی در حقوق کارگران باید حذف شود؟ | حداقل دستمزد کارگران تغییر نمی‌کند
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح حقوق کارگران
  • اصفهان پرجمعیت‌ترین استان کارگری کشور
  • آخرین خبرها از اصلاح حقوق کارگران
  • ببینید | ۳ تذکر مهم رهبر انقلاب به نمایندگان قبل از شروع مجلس دوازدهم
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد