Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:29:50 GMT

عزاداری همراه با بصیرت عامل سعادت انسان است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۶۴۳۸

عزاداری همراه با بصیرت عامل سعادت انسان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم میرعباسزاده عصر چهارشنبه در مراسم استقبال از محرم که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد، در سخنانی بر اهمیت عزاداری بر اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: برپایی مجالس عزا برای کسانی که جان خویش را در راه خدا از دست داده‌اند از شعائر الهی است چرا که انسان را به یاد خدا می‌اندازد و به هم نوایی اجتماعی با جنبش آن شهیدان می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اهمیت عزاداری بیان کرد: استمرار عزاداری تا روز قیامت، عامل بقای اسلام و احیای تشیّع است، بنابراین اگر ثواب آن از حج و عمره بالاتر باشد، تعجّب ندارد.

مسئول هیئت النور اردبیل با اشاره به ضرورت پیوستن عموم مردم و عزاداران حسینی به پویش "هر خانه یک حسینیه"، خاطر نشان کرد: در روایات و سیره حضرات معصومین «ع» تأکید فراوانی بر عزاداری شده است و علّت این امر آن است که عزاداری، رمز بقای تشیّع است.

حجت‌الاسلام میرعباسزاده ادامه داد: برگزاری مجالس عزاداری و اهتمام به آن، فواید، آثار و برکات فراوانی دارد هر چند این عزاداری در فضای کوچک مانند خانه و با تعداد اندک اعم از افراد خانواده برگزار شود.

وی در ادامه به اهمیت الگوگیری از مکتب انسان ساز حسینی اشاره کرد و گفت: بایستی به این امر توجه داشته باشیم که امام حسین (ع) در روز عاشورا، در آن شرایط جنگ، نماز خواندند، پس شیعه ایشان هم باید به نماز اهمیت بدهد.

مسئول هیئت النور اردبیل افزود: آن حضرت به خاطر دین، همه هستی خود حتی بچه شیرخواره را در راه خدا فدا کردند، پس ما نیز باید در خصوص دین، از هیچ کوششی دریغ نکنیم و در رابطه با دیگران، ایثار و گذشت و فداکاری داشته باشیم.

حجت‌الاسلام میرعباسزاده گفت: در حقیقت امام حسین (ع) برای احیای تشیّع تلاش کردند، ما نیز باید با عمل و رفتار خود تشیّع را سربلند کنیم لذا وقتی‌که اینگونه رفتار کردیم، مسلّماً ثواب این عزاداری بالاترینِ ثواب‌ها خواهد بود.

کد خبر 5003435

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین محرم 99 ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا روز خبرنگار شهرکرد مراسم عزاداری گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی عید غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۶۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی بعد از ظهر یکشنبه در یادواره شهدای معلم و دانش آموز قرچک طی سخنانی اظهار داشت: مقام و رسالت معلم یک موضوع بسیار مقدس است به همین جهت پیامبر اکرم (ص) مقام آموزگاران را از دانشمند والاتر دانسته چراکه معلم دل‌ها را باز می‌کند، می‌سوزد تا به دیگران بیاموزد.

وی اضافه کرد: شهادت معلم اسوه، شهید دانش و بینش عاملی شد تا این روز را به نام معلم نامگذاری کنند چراکه شهید مطهری معلم دین و دانش در راه خدا بود، نتیجه معلمی با دیدگاه الهی، هدایت و سعادت جامعه است چراکه معلم رهبر افکار و رفتار نسل مستعد است.

امام جمعه قرچک گفت: سعی کنیم برای فرهنگ سازی و سعادت دنیا و آخرت خودمان تأثیرگذار باشیم، تأثیرگذاری وظیفه همه افراد در جامعه است و این موضوع در بین معلمین، بسیجیان، مدیران، مسئولین اهمیت بیشتری دارد.

کد خبر 6097603

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • تاثیرگذاری فرهنگی وظیفه آحاد مردم جامعه است
  • دستگيری عامل تيراندازی در خرم آباد
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • عزاداری روز شهادت امام صادق (ع) در قوچان همراه با بارش باران
  • حقیقت بندگی خدا در بیان امام صادق (ع)
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند