Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمود زحمتکش رییس اداره بهزیستی دامغان گفت: طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم با حضور سه مربی معاینه کننده از ۱۵ تیر آغاز شد و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

او افزود: هدف از اجرای این طرح، جلوگیری از مشکلات آینده برای کودکان و پیشگیری از بیماری‌های چشم آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زحمتکش گفت: همزمان با آغاز طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم در سراسر کشور، یک دستگاه غربالگری بینایی تحویل بهزیستی دامغان شد که هم‌اکنون در محل درمانگاه چهارده معصوم دامغان ارائه خدمت می‌کند.

رییس اداره بهزیستی دامغان بیان کرد: طرح مبارزه با تنبلی چشم سال گذشته در ۱۴ پایگاه ثابت و سیار شهری و روستایی، مراکز پیش‌دبستانی و مهد‌های کودک تحت پوشش آموزش‌وپرورش و بهزیستی اجرا شد که امسال با توجه به شیوع کرونا در یک پایگاه انجام می‌شود.

او  اضافه کرد: برنامه بینایی سنجی بهزیستی امسال به دلیل شیوع کرونا و با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از طریق دستگاه غربال‌گری بینایی انجام می‌شود و هیچ یک از مهد‌های کودک، پیش دبستانی‌ها و مهد‌های قرآن، به عنوان پایگاه سنجش بینایی معرفی نشده اند.

زحمتکش  تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت‌گرفته، زمینه‌های لازم برای اجرای ۱۰۰ درصدی این طرح در شهرستان فراهم است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت: بی‌توجهی به غربالگری بینایی و شنوایی، می‌تواند کودکان معلول به جامعه تحمیل کند، پس بهتر است تا با غربالگری به‌موقع از بروز معلولیت ناشی از برخی بیماری‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غربالگری بینایی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تردد در محورهای استان در تعطیلات پیش رو، بر لزوم رعایت قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

سرهنگ سعید رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آغاز بارندگی در محورهای کوهستانی مانند تاراز، اندیکا و ایذه رانندگانی که در این مسیرها تردد دارند توجه کنند احتمال وقوع سیلاب در مسیل‌ها و ریزش کوه در این محورها وجود دارد و باید مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و شب تردد نداشته باشند.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در آخر هفته، حجم ترددها در حال افزایش است و روز شنبه هم تعطیل است و در چنین تعطیلاتی، ترددها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابند.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: همیشه بیشترین کشته های تصادفات در حوادثی است که در روزهای پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد و بنابراین از رانندگان می‌خواهیم با رعایت سرعت ممطئنه، توجه به جلو و پرهیز از عجله و شتاب بی مورد رانندگی کنند.

رحیمی بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر زمان جمع‌آوری محصول کشاورزان است، تصادفات بسیار زیادی مربوط به صنف کشاورزان که اغلب موتورسوار هستند رخ می‌دهد. دو روز پیش در حوادث ترافیکی خوزستان ۱۱ کشته داشتیم که بخش اعظمی از این کشته ها خدمات کشاورزی و مربوط به صنف برداشت محصولات کشاورزی بوده است و این مساله ضرورت آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی توسط متولیان امر به کشاورزان و کسانی که برداشت محصول را انجام می‌دهند را نشان می دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • «مدرسی» فرمانده سپاه دامغان شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان