Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی بر تحکیم صفوف فلسطینیان و آغاز مقاومت فراگیر برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان ملت فلسطین به ویژه سازشکاران تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد،«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواستار مقابله با تمام کسانی شد که مروج صلح دروغین با دشمن صهیونیستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

النخاله در کنفرانس موسوم به «ملتقى دعاة فلسطین»(همایش منادیان فلسطین) گفت ننگ بر آنها(سازشکاران) باد که همه چیز را زیر پا می گذارند و صورت خود را با خون ملت ما و ملتهای عربی آغشته می کنند و در یمن و سوریه و لیبی با سلاحها و پولهای خود دست به کشتار می زنند و با وقامت تمام به صلح با صهیونیستهایی افتخار می کنند که قدس و فلسطین را اشغال کرده اند.

وی افزود تمام اینها به این خاطر است که آنها از اسلام دست کشیده و به آن پشت کرده اند، به عربیت و اخلاق پشت کرده و از آن دست برداشته اند و دشمن صهیونیستی را جایگزین آن کرده اند، و کاملا این نکته را درک می کنیم که تمام توهمات صلح دروغین از هم فروپاشیده است.

دبیرکل جهاد اسلامی خاطر نشان کرد باید مجددا صفوف خود را بر اساس دیدگاه روشن ساماندهی کنیم،نه به کمپ دیوید، نه به وادی عربه، نه به اسلو و نه به توافق توهم جدید، توافق آبراهام آن طور که می گویند.

حماس: مقاومت بیدار و آماده مهار تجاوزات اشغالگران است

خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد مقاومت فلسطین بیدار و آماده مهار تجاوزگری اشغالگران به ملت فلسطین است.

الحیه اظهار داشت پیام ما به اشغالگران این است که ما بیدار و آماده ایم و انگشتان ما بر روی ماشه است، ما از بمباران و موشکباران نمی ترسیم، بمباران را با موشکباران پاسخ خواهیم داد، موشک جواب موشک، قتل با قتل، ما از ملت خود دفاع می کنیم.

وی افزود ما امروز در برابر مرحله جدیدی هستیم که سرشار از خشم علیه تمام طرحهای حذف مسئله فلسطین است و ملت ما با تمام نیروهایش امروز یکپارچه و در صفی واحد در مقابل عادی سازی و خیانت سازشکاران ایستاده اند.

وی خاطر نشان کرد تفنگهایمان یکی است و مظاهر وحدت در ملت ما و نیروهایش دلیل واضحی بر این است که ملت ما بر آن تکیه می کند، این وحدت باید به واقعیت جدیدی در برابر این چالشهای فراگیر منتقل شود.

الحیه ادامه داد امروز باید در چارچوب ملی فراگیر تحت هر عنوانی برای رسیدن به استراتژی فراگیری جمع شویم که به بازسازی موسسات ما برای مقابله با اشغالگران و طرحهایشان منجر شود.

وی از اظهارات و وعده های ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان مبنی بر اینکه از دبیران کل گروهها برای نشست فوری دعوت خواهد کرد، استقبال کرد، ابومازن هدف از دعوت خود به نشست فوری را وضع استراتژی ملی برای مقابله با چالشها اعلام کرده بود.

الحیه خواستار احیا و بازتشکیل موسسات ملی و سازمان آزادیبخش برای این هدف شد که همه فرزندان ملت فلسطین و گروههایش را بدون استثنا و بر اساس قاعده شراکت و مقاومت فراگیر دور هم جمع کند.

اولین واکنش عربستان به توافق سازش امارات و رژیم صهیونیستی

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد اکنون زمان وحدت و مقاومت فراگیر است نه عقب نشینی از گزینه مقاومت فراگیر، ما در حمایت از وطن، قدس و حق بازگشت(آوارگان) و حمایت از عهد و پیمان شهدا و مجروحان و اسیران متحد هستیم.

الحیه به هر دولت عربی که بخواهد به عادی سازی روابط با اشغالگران بپردازد، هشدار داد و بار دیگر بر مخالفت جنبش حماس با تلاشهای عادی سازی روابط با دشمن تاکید کرد و گفت اشغالگران باید مجرم شناخته شوند نه اینکه درهای پایتختهای عربی به روی آنها باز شود.

وی تاکید کرد فلسطین و قدس برای چانه زنی و سازش نیستند، قدس و مسجدالاقصی از فاتحان و پیروزمندان استقبال می کنند، جهان باید به اشغالگری و ظلم و سرکوبی که ملت فلسطین در معرض آن هستند، پایان دهد.

انتهای پیام/

R7532/P/S8,90/CT10 بیشتر بخوانید... فراخوان برگزاری تظاهرات در جنوب یمن علیه امارات و توافق عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فراخوان برگزاری تظاهرات در جنوب یمن علیه امارات و توافق عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ آسوشیتدپرس: اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، سازمان ملل را با بحران روبه‌رو خواهد کرد ۲ بایدن: درباره ایران هیچ توهمی ندارم/ ترامپ در مقابل ایران خودزنی کرد ۳ پامپئو: انتظار داریم که قطعنامه ۲۲۳۱ نیز مانند سایر قطعنامه‌های شورای امنیت اجرا شود ۴ روسیه با استناد به بیانیه ترامپ ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام را زیر سؤال برد ۵ یک مقام اماراتی: واشنگتن با فروش هواپیماهای اف ۳۵ و پهپاد به امارات موافقت کرده است ۶ عمران خان: هرگز مردم فلسطین را تنها نمی‌گذاریم و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم ۷ الجزیره: آمریکا روز پنج‌شنبه از ایران به رئیس شورای امنیت شکایت می‌کند ۸ آمریکا ۲ شرکت مستقر در امارات را به اتهام همکاری با هواپیمایی ماهان تحریم کرد مهمترین اخبار بین الملل توسل آمریکا به مکانیسم ماشه چگونه می‌تواند تغییرات مهم در شورای امنیت ایجاد کند؟ مصاحبه| عضو سازمان آزادیبخش فلسطین:سرنوشت سادات و ملک حسین در انتظار بن زاید است گزارش| برکناری «بن علوی» و گمانه زنی‌ها درباره تغییرات در کابینه «عُمان» روسیه با استناد به بیانیه ترامپ ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام را زیر سؤال برد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عزاداری محرم با رعایت اصول بهداشتی و باشکوه همیشگی برگزار خواهد شد/ اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم روسیه با استناد به بیانیه ترامپ ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام را زیر سؤال برد هشدار سناتورهای آمریکایی به ترامپ درباره برنامه هسته‌ای عربستان فتاح: عذرخواهی می‌کنم؛ جانب انصاف را رعایت نکردم + فیلم آمریکا ۲ شرکت مستقر در امارات را به اتهام همکاری با هواپیمایی ماهان تحریم کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عادی سازی روابط مقاومت فراگیر ملت فلسطین بین الملل ملت ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس

یکی از رهبران مقاومت فلسطین با اشاره به اینکه حماس هنوز پاسخ قطعی خود را به پیشنهاد رژیم صهیونیستی در مذاکرات نداده است تاکید کرد که حماس در صورتی این پیشنهاد را می‌پذیرد که تغییرات اساسی در آن ایجاد شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که مذاکرات آتش بس غزه و تبادل اسرا که اخیرا در قاهره برگزار شد در سایه کارشکنی‌های طرف صهیونیستی و فریبکاری‌های آمریکا هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده است، یکی از رهبران مقاومت فلسطین در گفتگو با المیادین اعلام کرد که جنبش حماس همچنان در حال بررسی پیشنهاد رژیم اشغالگر در مذاکرات است اما نباید انتظار داشت که حماس این پیشنهاد را بپذیرد؛ مگر اینکه تغییرات اساسی در آن ایجاد شود.

این رهبر مقاومت فلسطین تصریح کرد که پیشنهاد ارائه شده توسط رژیم صهیونیستی در مذاکرات بیانگر تحول اساسی در موضع این رژیم نبوده و پاسخ روشنی به شروط اصلی حماس درباره عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از غزه و برقراری آتش‌بس جامع نمی‌دهد.

از طرف دیگر «هانی الدالی» کارشناس امور مقاومت فلسطین درباره بندهای جدید پیشنهاد رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات آتش بس اعلام کرد که این بندها شامل آزادی 20 تا 40 اسیر غیرنظامی و یا 4 تا 5 اسیر نظامی زن یا سالخورده اسرائیلی در ازای آزادی شماری از اسرای فلسطینی محکوم به حبس ابد در زندان های رژیم اشغالگر است.

وی تصریح کرد که پیشنهاداتی که اشغالگران مطرح کرده‌اند شروط یک معامله جزئی است نه یک معامله کامل.

مقاومت فلسطین: اسرائیل به کارشکنی در مذاکرات ادامه می‌دهدمقاومت فلسطین: صهیونیست‌ها به دنبال هیچ توافقی نیستند

هانی الدالی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح نیز گفت که اسرائیل معتقد است رفح آخرین کارتی است که با آن می‌تواند مقاومت فلسطین را در مذاکرات تحت فشار قرار دهد به ویژه در زمینه پرونده اسرا.

این کارشناس عرب زبان تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی قصد انجام عملیات نظامی خود را در رفح داشته باشد سناریویی که قبلا در خان یونس و دیگر مناطق غزه برای نظامیان ارتش صهیونیستی به وجود آمد در رفح هم تکرار خواهد شد و ارتش اسرائیل با یک شکست دیگر از این منطقه خارج می‌شود.

دیروز «خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در نوار غزه در بیانیه‌ای درباره مذاکرات مربوط به آتش‌بس و تبادل اسرا که با حواشی زیادی طی هفته‌های گذشته همراه بوده است و صهیونیست‌ها مانع از به نتیجه رسیدن آن شده بودند، اعلام کرد که حماس پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی را به موضع این جنبش درباره مذاکرات که در 13 آوریل به میانجی‌های قطری و مصری تحویل شده بود دریافت کرد.

الحیه بدون اینکه به جزئیات بیشتر اشاره کند تأکید کرد: جنبش حماس پاسخ رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند و بعد از اتمام بررسی‌ها موضع خود را اعلام خواهد کرد.

این در حالی است که پیشتر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که تلاش‌های جدیدی از جانب قطر و مصر جهت رسیدن به توافق میان حماس و اسرائیل در حال انجام است و یک شتاب جدیدی در مذاکرات درباره معامله تبادل اسرا وجود دارد.

پیش از آن یکی از رهبران حماس درباره مذاکرات غیرمستقیم مقاومت با رژیم صهیونیستی گفت که طرف اسرائیلی مجبور شد در پیشنهاد اخیر خود که به واسطه‌ها ارائه داده بود، تغییراتی ایجاد کند.

وی درباره این تغییرات ایجاد شده اظهار داشت که رژیم صهیونیستی زمانی این تغییرات را انجام داد که حماس و مقاومت را در پیشنهاد اخیرش مطلق و قاطع دید. اسرائیلی‌ها در حال حاضر مدام در حال تماس با مصری‌ها هستند تا به پیشنهادی برسند که حماس و مقاومت بتوانند آن را قبول کنند.

وی در ادامه گفت که جنبش حماس به طرف مصری اطلاع داده است که هیچ پیشنهادی را که شامل آتش‌بس و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نوار غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست