Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ولی دارائی نیا بخشدار مرکزی هرسین با ارائه راهکار‌های مختلفی به تشریح چگونگی جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و محیط زیست در این بخش پرداخت و گفت : کشاورزان و روستائیان در کنار فعالیت‌های کشاورزی و دامداری می‌توانند با زراعت چوب و کاشت صنوبر آشنا و ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و پوشش گیاهی محل زندگی خود درآمد زایی مضاعفی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : روستائیان بدون کسب اطلاعات علمی وارد زراعت چوب نشوند، چون علاوه بر ضررهای مالی تاثیر منفی در نگرش مردم نسبت به زراعت چوب دارد.

دارایی نیا افزود : در صورت لزوم برای تمام روستا‌های بخش مرکزی کلاس‌های آموزشی زراعت چوب را برگزار خواهیم کرد.

او افزود : توسعه زراعت چوب به منظور بهره وری در بخش کشاورزی، حفاظت از منابع طبیعی و توانمندی روستائیان از مهمترین رویکرد‌های دولت است.

تیمور بلینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین از آمادگی این اداره به منظور ارائه آموزش‌های زراعت چوب به روستائیان خبر داد و گفت : توسعه زراعت چوب با توجه به نیاز کشور از مهمترین راهبرد‌های دولت است و در این راستا ضمن همکاری شبانه روزی با دهیاران و روستائیان فرهنگ سازی‌های لازم را در جهت توسعه زراعت چوب بعمل خواهیم آورد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه محیط زیست منابع طبیعی زراعت چوب منابع طبیعی زراعت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل