Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امارات در جایگاهی نیست که بخواهد در دل جهان اسلام تفرقه ایجاد کند و در حقیقت، این دومین تجربه اشتباه اماراتی‌ها در صحنه بین‌المللی است.

«فداحسین مالکی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با تاثیر مثلث عربستان، اسرائیل و واشنگتن در علنی کردن روابط امارت و رژیم صهیونیستی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: توافق نامه امارات و اسرائیل یک از ننگین‌ترین توافقاتی است که در دهه‌های اخیر شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اسرائیل دلش را به این خوش کرده که ضمن توافق با امارات، می‌تواند خللی در اراده ملت‌های اسلامی بیندازد، به شدت اشتباه کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: درست است که برخی از حکام عربی از این توافق‌نامه حمایت کردند اما ملت‌ها به شدت عصبانی هستند. البته امارات در جایگاهی نیست که بخواهد در دل جهان اسلام تفرقه ایجاد کند؛ در حقیقت این دومین تجربه اشتباه اماراتی‌ها در صحنه بین‌المللی است. اولین اشتباه آنها این بود که علیه یمن کنار عربستان قرار گرفتند.

مالکی با اشاره به ابعاد اقتصادی توافق‌نامه امارت با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این حرکت از ناحیه آمریکایی‌ها صورت گرفته و یقین داشته باشید در آینده، افول بازارهای تجاری و اقتصادی دبی و امارات را مشاهده خواهید کرد و امارات، جایگاه خود را در حوزه تجارت منطقه، از دست خواهد داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد تاثیر این توافق‌نامه بر جهان اسلام اظهار کرد: این توافق‌نامه هیچ تاثیری در جهان اسلام نخواهد داشت و اسرائیلی‌ها هم بی‌خود، دل‌شان را به این خوش نکنند که می‌توانند از طریق امارات، خللی در جهان اسلام ایجاد کنند.

مالکی در واکنش به اظهارات مقامات امارات که جلوگیری از الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین به رژیم صهیونیستی را به عنوان یکی از علل شکل‌گیری این توافق‌نامه اعلام می‌کنند، اظهار کرد: این توافق‌نامه نمی‌تواند از الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین به رژیم صهیونیستی جلوگیری کند. در حقیقت سایر کشورها هم، همان نگرش ترکیه را نسبت به این قضیه دارند و از آن به عنوان یک خیانت و جنایت نام می‌برند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه این توافق‌نامه می‌تواند راه را برای سایر کشورهای عربی جهت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی باز کند، خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم که سایر کشورهای عربی دست به این کار خطرناک بزنند کمااینکه سال های سال است که اسرائیل با کشورهای عربی ارتباط دارد، همچنان که اسرائیل مغز متفکر قضیه داعش بود، هزینه‌اش را سعودی‎ها فراهم کردند و آمریکایی‌ها آن را اجرا کردند. 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهان اسلام دبی کشورهای عربی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رژیم صهیونیستی توافق نامه جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری «رویترز» گزارش داده که برخی از مقام‌های بلندپایه دولت واشینگتن به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده گفته‌اند که تضمین‌های اسرائیل را مبنی بر اینکه از تسلیحات اهدایی آمریکا در چارچوب موازین حقوق بشردوستانه بین‌المللی استفاده می‌کند، «معتبر و قابل‌اتکا» ارزیابی نمی‌کنند.

این در حالی است که بنابر یکی از اسناد درون‌سازمانی وزارت خارجه آمریکا که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، سایر مقام‌های آمریکایی از موضع رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند.

بر اساس تفاهم‌نامه امنیت ملی صادرشده از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، بلینکن باید تا تاریخ ۸ ماه میلادی مه، در گزارشی به کنگره اعلام کند که آیا تضمین‌های اسرائیل درباره عدم نقض قوانین بین‌المللی هنگام استفاده از تسلیحات آمریکایی را معتبر ارزیابی می‌کند یا خیر.

تا امروز این واضح‌ترین تصویر از اختلاف درونی وزارت خارجه آمریکا در باب نحوه استفاده اسرائیل از تسلیحات آمریکایی است که به رسانه‌ها درز پیدا کرده است.

از میان ۷ اداره داخلی وزارت خارجه که تا ۲۴ مارس، موضع خود را اعلام کرده‌ بودند، چهار اداره شامل پناهندگی و مهاجرت، جمعیت و حقوق بشر و کار بابت عدم تطابق وعده‌های رژیم صهیونیستی با واقعیت، به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

این ادارات، در بیانیه مشترک خود، از بمباران مداوم سایت‌ها و زیرساخت‌های شهری، سطح غیرقابل‌انکار آسیب به غیرنظامیان در راستای اولویت قائل شدن برای منافع نظامی و کشتن امدادگران و روزنامه‌نگاران به‌عنوان نمونه‌هایی از موارد نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی از سوی اسرائیل اشاره کرده‌اند.

بااین‌حال، اداره امور سیاسی و نظامی وزارت خارجه آمریکا هشدار داده است که هرگونه تعلیق کمک نظامی به رژیم صهیونیستی توانایی این رژیم برای مقابله با تهدید‌ها حول حریم هوایی فلسطین اشغالی را محدود می‌کند و مستلزم آن است که واشینگتن به‌نوبه خود درباره قرارداد‌های تسلیحاتی فعلی و آتی با سایر کشور‌های منطقه نیز تجدیدنظر کند.

این هشدار بدون در نظر گرفتن اعتبار یا عدم اعتبار تضمین‌های اسرائیل «و تنها با توجه به تعهد آمریکا به تأمین امنیت این رژیم» مطرح شده است.

اختلاف‌های داخلی وزارت خارجه آمریکا در حالی عیان می‌شود که مقام‌های دولت بایدن بار‌ها مدعی شده‌اند که هیچ مدرکی دال بر نقض قوانین بین‌الملل از سوی اسرائیل وجود ندارد. همین اواخر، «جان کربی» سخنگوی شورای هماهنگی راهبردی کاخ سفید، وجود مدارک مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

با عبور شمار قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر، عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی به‌شدت زیر سؤال رفته و موج نارضایتی به دانشگاه‌های معتبر آمریکا هم رسیده است.

دانشجویان آمریکایی به قیمت بازداشت و درگیری با نیرو‌های ویژه پلیس، خواهان هرگونه قطع همکاری نهاد‌های آموزش عالی ایالات متحده با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است