Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندارسیستان وبلوچستان گفت: با توجه به فضای خوب همدلی و هماهنگی موجود میان مدیران استان و کشور و سیاست های کلان دولت برای توسعه استان، این برهه تاریخی را فرصت خوبی برای خیز استان و کاهش فاصله برخورداری ها نسبت به میانگین کشوری دانست.

احمدعلی موهبتی در دیدار اعضای شورای راهبردی سیستان و بلوچستان با رییس حوزه‌های علمیه کشور که نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده انتظامی استان و چند تن دیگر از مسئولین استان حضور داشتند؛ ضمن ارایه گزارش مشروحی از روند تحولات و برنامه های توسعه استان، طرح های بزرگ در دست اجرا از جمله ساماندهی حاشیه نشینی شهرها، گازرسانی، کشاورزی، آب، گردشگری، کنترل ریزگردها، سدها و شبکه های آبرسانی، گزارش کمک های دولتی و مردمی در جریان سیل استان، طرح امنیت مرز، راه آهن، بزرگراه، فرودگاه بین المللی چابهار، توسعه منطقه آزاد چابهار، بنادر و اسکله ها، ترانزیت، بازارچه ها، انرژی های تجدید پذیر و نیروگاه برق بادی ، معادن، صادرات از استان، توسعه سواحل مکران و سرمایه‌گذاری در دست اقدام ارایه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
‌وی همچنین به فعالیت و توجه گسترده سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه و نهادهای بزرگ سرمایه گذاری، موسسات وابسته به نهاد رهبری مانند بنیاد برکت، آستان قدس، ستاد اجرایی فرمان امام و... اشاره کرد و آن را در ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار موثر دانست.

استاندار سیستان وبلوچستان تخصیص یک ردیف بودجه ویژه استان، تصویب منطقه آزاد سیستان در تکمیل زنجیره توسعه ای سواحل مکران و پیوند اقتصاد داخلی و بین المللی با حوزه دریایی و آسیای مرکزی ، رفع موانع صادرات و توجه ویژه به توسعه فعالیت های معادن استان را از جمله پروژه های دانست که می توان شتاب سریع به تحول اقتصادی و اجتماعی استان بدهد.

موهبتی با توجه به سیر لایحه پیشنهادی دولت برای مناطق آزاد جدید و در دست بررسی بودن لایحه مزبور در مجمع تشخیص، خواستار حمایت ایشان در شورای نگهبان از تصویب منطقه آزاد سیستان شد.

وی ادامه داد: نقش منطقه آزاد سیستان ملی و فرا ملی است و عدم ایجاد آن، در حقیقت قطع حلقه توسعه ترانزیت و تجارت و سرمایه گذاری بین المللی است که در سند توسعه استان پیش بینی شده است.

استاندار از آیت‌الله اعرافی خواست با توجه به نزدیکی و شناخت ایشان از دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص مسایل استان سیستان و بلوچستان؛ پشتیبانی و توجه ایشان را از طرح اختصاص ردیف ویژه اعتباری برای استان خواستار شد.

در این دیدار آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه زاهدان، گزارش اقدامات انجام شده در بحث حوزه های علوم دینی استان، کلنگ زنی مجتمع علمی و فرهنگی مرحوم آیت الله کفعمی، شورای راهبردی، نشست های اعضای شورای راهبردی با مسوولان کشوری، روند تعامل مناسب بین تشیع و تسنن استان و... ارایه داد.

همچنین در این دیدار جهت احداث یک مرکز علوم دینی برای طلاب استان با همکاری مدیریت حوزه های کشور، موافقت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار سیستان و بلوچستان استانی سیاسی توسعه استان منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هم‌اندیشی با منتخبان مردم گیلان در دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب لایحه هفتم توسعه با همکاری مجلس و دولت، گفت: با آغاز لایحه‌ی هفتم توسعه در سال ۱۴۰۳ ضروریست تا مسائل کلان استان و حوزه انتخابیه نمایندگان بررسی و تصمیم گیری شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه برای حل مشکلات استان با همه مسئولان پای کار باشند افزود: مشکلات حوزه کشاورزی، توسعه شهرستان‌ها، گردشگری و زیرساختی با حضور نمایندگان منتخب مردم در مجلس دوازدهم مطرح شد تا برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی تلاش شود.

دکتر اسدالله عباسی یکی از راه‌های توسعه گیلان را همدلی میان دولت و مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: برای اجرای طرح‌ها ملی در استان باید در سطح کلان رایزنی‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و رییس محترم قوه قضاییه به گیلان در آینده نزدیک، افزود: باید مشکلات گیلان در حوزه‌های مختلف جمع آوری شده و همزمان با سفر این مسئولان به کشور پیگیر چگونگی برطرف شدن آن‌ها شویم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این نشست انسجام میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف استانی و شهرستانی را از دستاورد‌های این نشست دانست و گفت: با برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات استان را در همه بخش‌ها شناسایی کرده و نزد رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مطرح کنیم.

ابراهیم نجفی اسپیلی در ادامه، یکی از نگرانی‌های کشاورزان را قیمت پایین برنج دانست و افزود: در روز‌های آینده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تشکیل جلسه داده و قیمت تضمینی خرید برنج برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کند.

در این نشست همچنین احمدی سنگری نماینده رشت و خمام، دنیامالی نماینده بندرانزلی، علیجانی منتخب رودسر و املش، گودرزوند چگینی نماینده رودبار، لاهوتی منتخب لنگرود، فلاح منتخب رشت و خمام، رحمت زاده منتخب صومعه سرا، زارع منتخب لاهیجان و سیاهکل، معصومی منتخب فومن و شفت و اسلامدوست منتخب شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال هر یک در سخنانی با تاکید بر تداوم همدلی برای توسعه استان، دیدگاه و نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری کاهش یافت | پیرترین پدر و مادرها در اولین فرزندآوری کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است