Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@12:17:39 GMT

نظر یک روانپزشک درباره برگزاری کنکور

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۶۹۸۰

نظر یک روانپزشک درباره برگزاری کنکور

خبرگزاری میزان- یک روانپزشک گفت: آسیب‌هایی روحی و روانی که در نوجوانان و جوانان به سبب کنکور به وجود می‌آید، از به طور مستقیم از خود کنکور ناشی نمی‌شود بلکه از وارد شدن فشار بیش از حد به داوطلبان و انتظار زیاد اطرافیان به ویژه والدین و معلم‌ها از آن‌ها نشات می‌گیرد. تاریخ انتشار: 01:30 - 30 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۸۵۱۲

حمید یوسفی در گفت‌وگو با میزان درباره کنکور گفت: کنکور روشی است که به طور اجباری برای زمانی انتخاب شده که ظرفیت دانشگاه‌ها محدود بوده و افراد کمی می‌توانستند به تحصل در آنها بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر اینکه کنکور بهترین شیوه برای انتخاب استعداد‌ها نیست، ادامه داد: افراد زیادی را می‌شناسم که به دلیل بروز استرس در جلسه کنکور نتواستند به خوبی تست بزنند و در رشته‌ای که شایسته آن بوند، قبول شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه با فقدان نزدیکانمان در کرونا کنار بیاییم؟

این روانپزشک بیان کرد: درست است که کنکور روش ایده آلی برای انتخاب استعداد‌ها نیست، اما اینکه بگوییم کنکور موجب از بین رفتن استعداد‌ها می‌شود، اغراق است چرا که بسیاری از افراد موفق از طریق کنکور وارد دانشگاه شده اند و بعد از ادامه دادن درس خود به مدارج عالی رسیده اند.

یوسفی متذکر شد: افرادی که پشت کنکور مانده اند و نتوانستند به رشته و دانشگاه مورد نظر خود دست یابند، لزوما بی استعداد نیستند و این امر می‌تواند از عوامل مختلفی از جمله استرس ناشی شود.

وی در خصوص آسیب‌های روحی و روانی که کنکور برای داوطلبان به همراه می‌آورد، اظهار کرد: در سنین نوجوانی و جوانی افراد آماده رشد و پیشرفت می‌شوند و باید برای زندگی آینده خود تلاش کنند.

این روانپزشک افزود: آسیب‌هایی روحی و روانی که در نوجوانان و جوانان به سبب کنکور به وجود می‌آید، از به طور مستقیم از خود کنکور ناشی نمی‌شود بلکه از وارد شدن فشار بیش از حد به داوطلبان و انتظار زیاد اطرافیان به ویژه والدین و معلم‌ها از آن‌ها نشات می‌گیرد.

یوسفی با بیان اینکه هنگامی که رقابت به نحوی باشد که به دانش آموزان فشار و استرس بسیاری وارد شود، کنکور می‌تواند آسیب زا باشد، توضیح داد: روش برخورد با کنکور در بروز آسیب‌های روحی و روانی در داوطلبان نقش بسزایی دارد و بعضی از آموزشگاه‌های کنکور، برخی از والدین و تعدادی از معلم‌ها فشار زیادی به دانش آموزان وارد می‌کنند و آن‌ها را مجبور می‌کنند از تمام زندگی بگذرند و بدون داشتن خواب کافی و تفریح مناسب فقط درس بخوانند، که به کار بردن این شیوه می‌تواند برای داوطلبان آسیب‌های روحی و روانی فراوانی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/



منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور سراسری روانشناسی روحی و روانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد

وزیر علوم با تاکید بر اینکه با بیان اینکه نتیجه دو سال کنکور که چهار نوبت است برای داوطلبان لحاظ می شود، گفت: نتیجه نهایی کنکور تلفیقی از سوابق تحصیلی و نمره کنکور است، داوطلبان اضطراب نداشته باشند؛ زیرا فرصت جبران دارند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که امروز در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: خوشبختانه تمهیدات لازم برای برگزاری امن و بانشاط کنکور پیش بینی شده است امیدواریم شاهد یک رقابت علمی در پنج رشته آزمایشی باشیم،

وی در ادامه تصریح کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در ۱۹۱۳ حوزه در بیش از ۴۰۰ شهرستان برگزار می شود، در رشته علوم تجربی بیشترین داوطلب را داریم.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تفاوت کنکور امسال با سال های گذشته نزدیکی زمان برگزاری دو نوبت کنکور است، ما مکلفیم در سال دو نوبت کنکور برگزار کنیم که با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان فاصله دو کنکور زیاد نیست و کنکور بعدی تیرماه است.

زلفی گل با بیان اینکه نتیجه دو سال کنکور که چهار نوبت است برای داوطلبان لحاظ می شود، خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند از نمره بهتر خود استفاده کنند. سازمان سنجش آموزش کشور سعی می کند عدالت آموزشی را لحاظ کند.

وزیر علوم اظهار کرد: نتیجه نهایی کنکور تلفیقی از سوابق تحصیلی و نمره کنکور است، داوطلبان اضطراب نداشته باشند زیرا فرصت جبران دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان
  • ۶۳ درصد داوطلبان کنکور در لرستان دختران هستند
  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • تراز هر ۲ نوبتِ کنکور متفاوت از یکدیگر اعمال می‌شود
  • وزیر علوم: کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • وزیر علوم : کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • کنکوری‌ها اضطراب نداشته باشند/ فرصت جبران وجود دارد
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود