Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، تا پایان معاملات روزانه بورس نیویورک، ارزش هر سهم شرکت اپل به ۴۶۷.۷۷ دلار رسید تا بدین ترتیب این غول فناوری آمریکایی به نخستین شرکت بورسی تاریخ تبدیل شود که ارزش سهام آن به بالای دو تریلیون دلار رسیده است.
نخستین بار و در سال ۲۰۱۸ شرکت اپل با عبور از سطح یک تریلیون دلاری رکورد زده بود و اکنون با پشت سر گذاشتن غول نفتی آرامکو عربستان به باارزش ترین برند جهان نیز تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت های آمازون، مایکروسافت و آلفابت ( شرکت مادر گوگل) دیگر شرکت های آمریکایی هستند که ارزش بازار آن ها بالای یک تریلیون دلار است و می توانند در کنار اپل نام خود را به عنوان غول های دو تریلیون دلاری ثبت کنند.
طبق اعلام خبرگزاری بلومبرگ، تنها از ابتدای امسال تاکنون ارزش سهام اپل در بازار بورس نیویورک ( شاخص اس اند پی ۵۰۰) بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است. سال قبل نیز ارزش سهام این شرکت بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافته بود.
یکی از اصلی ترین دلایل رشد سهام شرکت اپل مربوط به سودآوری ۵۹.۷ میلیارد دلاری آن در دوره منتهی به ماه ژوئیه بوده است که عملکرد بسیار موفقی با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی فروشگاه های عرضه محصولات این شرکت در سطح جهان محسوب می شود.
شرکت اپل در حالی ۳۳ سالگی خود را جشن می گیرد که کماکان بزرگ ترین تولیدکننده موبایل در آمریکا و نیم کره غربی محسوب می شود و استراتژی تیم کوک- مدیرعامل این شرکت در تغییر سبک فعالیت این برند باعث شده است تا در دید معامله گران، اپل علاوه بر آن که برندی سخت افزاری شناخته شود به عنوان یک برند موفق در حوزه نرم افزار نیز شناخته شود. به لطف افزایش محسوس سودآوری و ارزش سهام شرکت اپل، تیم کوک شاهد افزایش چشکگیر دستمزد خود بوده و ماه قبل برای نخستین بار موفق شد وارد باشگاه میلیاردرهای جهان شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اپل صدای ایران غول فناوری ارزش سهام رکورد تاریخی ارزش سهام شرکت اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در روزهای اخیر مطالب نادرستی درباره دخالت و اعمال نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط به اطلاع می‌رساند؛ مطابق ماده یک آئین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر ۵ درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون ۹۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوصی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلاً در زمره کارکنانی که به آن‌ها سهام تعلق می‌گیرد قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذیربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم‌گیری درباره سهم بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیأت واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود.

کد خبر 6092083

دیگر خبرها

  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟