Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@17:06:28 GMT

تعداد کاربران جهانی شبکه ۵G از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۷۱۳۹

تعداد کاربران جهانی شبکه ۵G از مرز ۱۰۰ میلیون عبور کرد

آفتاب‌‌نیوز :

«گو پینگ» (Guo Ping) یکی از مدیران ارشد هوآوی روز ۱۷ آگوست ۲۰۲۰ در کنفرانس خبری اعلام کرد که تعداد کاربران شبکه ۵G از مرز ۱۰۰ میلیون کاربر عبور کرده است و بیش از ۹۲ اپراتور در حال کار روی توسعه شبکه‌های تجاری ۵G هستند. با موفقیت بخش تجاری شبکه ۵G حالا انتظار می‌رود که تمرکز به سمت کاربرد‌های صنعتی این فناوری گرایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که در این کنفرانس خبری، از شهر «شنژن» (Shenzhen) چین به عنوان شهری نام برده شد که قرار است تبدیل به یک شهر کاملا هوشمند مبتنی بر فناوری ۵G شود. به نقل از «گو پینگ» ۳ فاکتور برای ساختن یک شهر هوشمند مورد نیاز است. اول شبکه عملیات و مدیریتی است که می‌تواند «ببیند، بهره‌برداری کند و بیندیشد». این مقام ارشد هوآوی اعتقاد دارد که در آینده می‌توان به سرویس‌های بالغ‌تر و پیچیده‌تری دست یافت که قابلیت اتخاذ تصمیم‌های هوشمندانه را داشته باشد. این سیستم می‌تواند با استفاده از ارتباطات هوشمندانه مبتنی بر فناوری ۵G، بازخورد‌های زنده‌ای را به صورت لحظه‌ای در ارتباط با داده‌های شهری در اختیارمان قرار دهد.

دومین مورد، ایجاد ارتباطات اطلاعاتی بین صنایع مختلفی است که می‌توانند توسط یک شبکه واحد مدیریت شوند و کار کنند. این شبکه اطلاعاتی قدرتمند می‌تواند در ادارات، دفاتر، صنایع و شاخه‌های حرفه‌ای دیگر کاربرد داشته باشد. در نهایت سومین فاکتوری که نقش مهمی در ساخت یک شهر هوشمند بازی می‌کند، حضور همه‌جانبه هوش‌مصنوعی است. هوش‌مصنوعی و کاربرد‌های آن می‌تواند به سرعت گرفتن فرآیند‌های کاری در محیط‌های اداری و صنایع مختلف کمک کنند. با استفاده از هوش‌مصنوعی می‌توان یک تغییر و تحول اساسی و هوشمندانه در سیستم‌های موجود ایجاد کرد. علاوه بر آن استفاده از این فناوری مثلا در اتومبیل‌های خودران نیز سبک زندگی افراد را تغییر خواهد داد.

به طور کلی چین یکی از پیشروترین کشور‌ها در توسعه و استفاده از نسل ۵ اینترنت موبایل یا همان ۵G است و هوآوی بیشترین سهم را در پیشرفت این فناوری داشته است. با استفاده از تجهیزات ارتباطی که در اختیار هوآوی و این شرکت‌ها است، «شنژن» توانست اولین شهری باشد که زیر پوشش کامل شبکه‌های ۵G می‌رود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موبایل اینترنت هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی

امیرشنوا دبیر اجرایی رویداد ملی چادرو گفت: ۷۰ طرح و ایده فناورانه به دبیرخانه این رویداد از استان‌های مختلف کشور ارسال شد که در مرحله‌ی اول ۳۵ طرح برای ارزیابی انتخاب شدند.

افزود: در نهایت پس از ارزیابی‌های فنی ۱۰ ایده نوآور برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه رویداد از آنها تجلیل و در این بین ۳ ایده برتر هم معرفی شد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه عنوان کرد و افزود: ۱۰ ایده برتر رویداد زنجیره ارزش فولاد از اکتشاف معدن تا محصول نهایی در بخش‌های انرژی، آب، محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال را شامل می‌شدند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی در این رویداد با بیان اینکه هم اکنون سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دانش‌بنیان کشور حدود ۲.۷ درصد در تولید ناخالص ملی است، گفت: بر اساس هدف‌گذاری اعلام شده طبق قانون و در قالب برنامه هفتم توسعه، سهم اقتصاد دانش بنیان باید به ۷ درصد در تولید ناخالص ملی برسد. 

خیاطیان افزود: سیاست ما حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و هم اکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده که حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ صنعتی معدنی، چون چادرملو، فولاد مبارکه، شرکت پتروشیمی و صنایع بزرگ مواد غذایی باید برای رسیدن به سهم هفت درصدی شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور ورود کرده و از این شرکت‌ها حمایت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: رویکرد ما این است که شرکت‌های بزرگ، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) هم گفت: برای کم کردن فاصله فناوری کشورمان با کشور‌های پیشرفته آن هم در شرایط تحریم باید از توان دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

موثقی نیا افزود: در رویداد چادرو تعداد قابل توجهی طرح و ایده ارائه شده، اما برای دست یافتن به رشد ۱۳ درصدی معدن در برنامه هفتم توسعه باید تلاش‌های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم از بومی سازی قطعات و مواد اولیه این شرکت با همکاری مراکز و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: تعداد هزار و ۴۶۳ قلم قطعات یدکی و مواد اولیه در سال گذشته با صرفه جویی ارزی ۴۷ میلیون یورو با بهره گیری از توان بومی و دانش بنیان انجام شده است.

طاهرزاده تصریح کرد: در راستای حمایت از نخبگان نیز طرح بورسیه صنعتی را در کنکور ۱۴۰۲ اجرا کردیم و تعداد ۶ دانشجوی بورسیه کارشناسی در مجتمع صنعتی چادرملو مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • گفت‌وگوی بی‌بی‌سی فارسی با یکی از نویسنده‌های گزارش درباره قتل نیکاشاکرمی و تجاوز به او | بخش فارسی BBC آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد...
  • گزارش BBC در باره نیکا شاه کرمی تناقض های متعدد دارد
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • افزایش تعداد دانشمندان بین المللی ۱ یا ۲ درصد
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم