Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@02:49:12 GMT

چند روش ساده برای کاهش ضایعات پلاستیکی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۷۳۴۵

چند روش ساده برای کاهش ضایعات پلاستیکی

خبرگزاری میزان- مصرف پلاستیک با شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است و برای کاهش میزان ضایعات پلاستیک در محیط زیست رعایت برخی نکات الزامیست. تاریخ انتشار: 06:50 - 30 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۸۴۲۳

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: پلاستیک‌های دور ریخته شده در طول همه گیری ویروس کرونا به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا جهان را درگیر خود کرده است و به کسی اجازه توجه به محیط زیست را نمی‌دهد. بسیاری از مشاغل و مصرف‌کنندگان به منظور جلوگیری از گسترش ویروس، به پلاستیک‌های یکبار مصرف روی آورده‌اند. بسیاری از مشتریان در مراکز خرید و فروشگاه‌ها خود را ملزم به پوشیدن دستکش یکبار مصرف پلاستیکی یا لاتکس می‌کنند. کافه‌ها و رستوران‌ها غذا را با بشقاب و کارد و چنگال پلاستیکی سرو می‌کنند. در حالی که شرایط کنونی جلوگیری از مصرف پلاستیک‌های یکبار مصرف را دشوار کرده است، با این اقدامات می‌توانید میزان مصرف را محدود کنید.

۱. به صورت عمده خریداری کنید

در هنگام خرید وسایلی که در بسته‌بندی‌های پلاستیکی هستند، سایز بزرگ آن را برای خرید انتخاب کنید. شاید برای شما راحت‌تر باشد که از یک بطری محلول ضدعفونی‌کننده کوچک در طول روز استفاده کنید، اما شما با خرید یک بطری بزرگ محلول به جای ۴ بطری کوچک، به کاهش ضایعات پلاستیکی کمک می‌کنید. علاوه بر اینکه با این کار در هزینه‌های ماهانه خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید. باتوجه به شرایط فعلی و بالا بودن میزان مصرف ماهانه مواد ضدعفونی‌کننده، شما می‌توانید یک بطری بزرگ از محلول ضدعفونی‌کننده را خریداری کنید و آن را به بطری کوچک قابل حمل برای استفاده روزانه منتقل کنید.

۲. ماسک قابل استفاده مجدد انتخاب کنید

استفاده از ماسک‌های قابل استفاده مجدد، روشی آسان برای کاهش ضایعات و پلاستیک‌های یکبار مصرف در طول همه‌گیری کرونا است. اگرچه ممکن است استفاده از وسایل یکبار مصرف در طول این بیماری، به شما احساس ایمن‌تر و بهداشتی‌تری بدهد، اما باید این حس را در خود کنترل کنید چرا که بسیاری از پزشکان و متخصصان بر این باورند که ماسک‌های پارچه‌ای نیز می‌توانند مانند ماسک‌های جراحی موثر باشند. شما به راحتی می‌توانید یک ماسک پارچه‌ای بدوزید یا تهیه کنید و مدت‌ها از آن استفاده کنید، فقط کافی است بعد از استفاده آن را بشویید. با این کار هم در هزینه روزانه برای خرید ماسک صرفه‌جویی می‌کنید و هم به محیط زیست یاری می‌رسانید.

۳. یک قمقمه بخرید

اگر عادت به خوردن آب در بطری‌های کوچک پلاستیکی دارید، یا به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تمایل به خرید آب بسته‌بندی برای مصرف روزانه دارید، می‌توانید یک قمقمه زیبا و قابل استفاده مجدد را جایگزین آن کنید. کافی است قبل از خروج از خانه آن را پر کنید و در طول روز با خود همراه داشته باشید. بطری‌های پلاستیکی نه با محیط زیست میانه خوبی د ارند و نه با جیب شما. علاوه بر اینکه، از نظر بهداشتی نیز احساس بهتری خواهید داشت.

۴- کیسه پارچه‌ای با خود به سوپر مارکت ببرید

درست است که خرید برخی از محصولات پلاستیکی مانند دستکش یکبار مصرف در دوران همه‌گیری کرونا غیرقابل اجتناب است، اما شما هنوز هم می‌توانید کیسه‌های پارچه‌ای مخصوص خود را به خرید ببرید و از مصرف کیسه‌های پلاستیکی اجتناب کنید. کما اینکه در شرایط فعلی، قرار دادن خرید‌ها در کیسه پارچه‌ای شخصی به مراتب امن‌تر از به دست گرفتن کیسه‌هایی است که در محیط فروشگاه قرار دارند. فقط دقت داشته باشید که کیسه را به صندوقدار تحویل ندهید و خودتان محصولات را در کیسه بگذارید. هنگامی که به خانه بازگشتید، کیسه را با مواد شوینده معمولی بشویید تا آلودگی احتمالی از بین برود.

۵- بسته‌بندی سازگار با محیط زیست درخواست کنید

اگر قصد خرید از راه دور و به شکل تحویل در محل را دارید، با فروشگاه هماهنگ کنید که آیا امکان ارسال محصولات در بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست را دارند یا خیر. برخی از فروشندگان مواد غذایی به مشتریان این امکان را می‌دهند که محصولات خود را در بسته‌بندی‌های کاغذی و کارتن تحویل بگیرند. اگر در خانه هستید و تمایل به سفارش غذا از بیرون دارید، به رستوران تاکید کنید که نیازی به قاشق، چنگال و کارد یکبار مصرف ندارید.

بیشتر بخوانید:  نحوه صحیح ضدعفونی کردن ماسک های پارچه ای

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا محیط زیست یکبار مصرف بسته بندی محیط زیست پارچه ای همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند

چای سبز از جوانه و گلبرگ‌های تازه چای به دست می‌آید؛ در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می‌گیرد؛ چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد.

به گزارش همشهری، در این مطلب برخی از خواص این گیاه را بیان می‌کنیم.

کاهش وزن با چای سبز

پلی فنول‌های چای سبز فعالیت آمیلاز موجود در بزاق (آنزیم تجزیه کننده قندها) را مهار می‌کند بنابراین این چای نقش موثری در کاهش وزن دارد.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با چای سبز

عصاره برگ چای سبز خواص ضد میکروبی دارد و از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

محافظت از قلب در برابر آسیب‌های مختلف با چای سبز

دانشمندان ماده‌ای شیمیایی را در چای سبز شناسایی کردند که در حفاظت از قلب در برابر آسیب‌های مختلف موثر است.

کارشناسان موسسه بهداشت کودکان انگلیس در مطالعه روی ترکیبات چای سبز موفق به شناسایی ماده‌ای شیمیایی به نام «اپی‌گالوکاتچین گالات» شدند که می‌تواند مرگ سلول‌ها را پس از حمله قلبی کاهش دهد؛ این ماده همچنین روند بهبود سلول‌های قلبی را سرعت می‌بخشد.

کاهش تری‌گلیسیرید خون با چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز، فعالیت آنزیم لیپاز (آنزیم مسئول هضم چربی‌ها) در لوزالمعده را مهار می‌کند بنابراین شکستن چربی با سرعت بسیار کمی صورت می‌گیرد و چربی خون آهسته افزایش پیدا می‌کند.

جلوگیری از بروز فشارخون بالا با چای سبز

مصرف نیم تا ۲ و نیم فنجان چای سبز در روز احتمال بروز پُرفشاری خون را تا ۴۶ درصد کاهش می‌دهد.

جلوگیری از عوارض دیابت با چای سبز

چای سبز از عوارض ناشی از دیابت مانند آب مروارید و بیماری‌های کلیوی نیز جلوگیری می‌کند.

چای سبز به علت داشتن کافئین، از جذب مواد معدنی به ویژه آهن جلوگیری می‌کند.

زنان باردار و شیرده، مبتلایان به ناراحتی اعصاب و افرادی که تپش قلب نامنظم دارند نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.

مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا، جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می‌دهد.

افراط در مصرف چای سبز باعث دفع زیاد آب از بدن و یبوست می‌شود.

افرادی که فشار چشم بالا دارند نباید از چای سبز استفاده همچنین مبتلایان به میگرن نیز باید در مصرف آن احتیاط کنند.

استفاده از چای سبز در اشخاصی که از دارو‌های ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده یا افرادی که آسپرین مصرف می‌کنند نیز ممنوع هست.

دیگر خبرها

  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • نحوه ساخت کاردستی با بطری پلاستیکی و مواد دور ریختنی (فیلم)