Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود فرمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق با آیین‌نامه نحوه تامین ایمنی جایگاه‌های عرضه‌کننده فراورده‌های نفتی مصوب سال ۹۶ دولت، در صورتی که اداره کل استاندارد پس از دریافت گزارش شرکت‌های بازرسی درباره ایمنی جایگاه‌ها، بهره‌برداری از آنها را پُر خطر تشخیص دهد باید در اسرع وقت این موضوع را به شرکت‌های پخش فراورده‌های نفتی و گاز اطلاع دهد تا نسبت به تعطیلی آنها تا زمان رفع مشکلات اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۷۰ جایگاه سوخت و ۱۷ پمپ بنزین تک سکو و ۱۶۲ جایگاه سی‌.ان‌.جی در استان اصفهان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس این آیین‌نامه، جایگاه‌های عرضه کننده فراورده‌های نفتی در سطوح پر خطر، خطر متوسط و کم خطر شناسایی می‌شوند، اظهار داشت: نحوه رسیدگی به هر یک از این سطوح، روش اجرایی جداگانه‌ای دارد اما با توجه به اهمیت ایمنی و حفظ سلامت مردم در جایگاه‌های سوخت، اگر سطح آنها پُر خطر تشخیص داده شد باید در اسرع وقت نسبت به تعطیلی آن اقدام کرد.

فرمانی ادامه داد: درباره جایگاه‌های با خطر متوسط یا کم خطر، فرصتی به جایگاه‌داران برای انجام اصلاحات داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: با توجه به آیین‌نامه مذکور و روش‌های اجرایی آن، هفت جایگاه سوخت سی ان جی که پر خطر تشخیص داده شد در سال جاری در این استان تعطیل شد که ۲ جایگاه از میان آنها با انجام اصلاحات مورد نیاز، در این هفته به مدار فعالیت بازگشتند.

فرمانی با بیان اینکه این جایگاه‌ها در کلانشهر اصفهان، دُرچه و نایین مستقر هستند، افزود: ۲ جایگاه همدانیان و ردانی‌پور در اصفهان پس از رفع نواقص، فعال و جریان گاز آنها متصل شد.

وی با اشاره به اینکه پنج جایگاه دیگر همچنان تعطیل هستند تا امور رفع نواقص آنها انجام شود، تصریح کرد: نواقص و مشکلات شناسایی شده در این جایگاه‌ها بیشتر مربوط به تجهیزات است که با توجه به اهمیت زیاد ایمنی در این مکان‌ها نمی‌توانیم اجازه فعالیت به آنها دهیم.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان تاکید کرد که این اداره کل، بحث ایمنی و استانداردسازی جایگاه‌های سوخت را امسال با جدیت بیشتر و بر اساس آیین‌نامه‌های موجود پیگیری می‌کند.

فرمانی با بیان اینکه آیین‌نامه نحوه تامین ایمنی جایگاه‌های عرضه کننده فراورده های نفتی به همه جایگاهداران استان اصفهان ابلاغ شد، اضافه کرد: از جایگاهداران اصفهان خواسته شده است تا نسبت به ثبت‌نام در سامانه سی ان جی برای درخواست بازرسی اقدام کنند.

وی، نظارت هر چه بیشتر و بهتر بر جایگاه‌های سوخت را مستلزم همراهی بین دستگاه‌های نظارتی استان خواند و تاکید کرد: جایگاهداران نیز از این موضوع استقبال کرده اند اما لازم است هرچه سریعتر نسبت به رفع نواقص موجود اقدام کنند.

گاز طبیعی فشرده یا سی‌ان‌جی، سوختی است که بیشتر به‌عنوان جایگزینی برای بنزین، گازوییل و گاز مایع به‌کار می‌رود؛ سی‌ان‌جی نسبت به آنها آلودگی کمتری ایجاد می‌کند و فراوانی و قیمت مناسب دارد؛ بنا بر اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، مصرف سوخت سی ان جی در این استان نسبت به ابتدای سال جاری ۲۰ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها اداره کل استاندارد استان اصفهان اصفهان گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان گاز اصفهان گاز فراورده های نفتی استان اصفهان آیین نامه جایگاه ها سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است

نماینده مردم اصفهان گفت: شبکه معابر شرق شهرستان اصفهان بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی طغیانی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: بخش امروزی منطقه شرق شهرستان اصفهان، حکم قلب منطقه شرق استان را دارد و در این بخش بین 70 تا 80 هزار نفر جمعیت داریم و نقطه صقل منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: با این حال شبکه معابر این بخش بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه منطقه و به طور کلی شرق استان مسیر سرویس‌دهی مناسبی ندارد و حل این مشکلات نیاز به عزم جدی دارد.

وی مسئله آب را مهم‌ترین مشکل منطقه شرق شهرستان اصفهان دانسته و گفت: در این منطقه کشاورزی از قدیم جریان داشته و صدمات زیادی از این موضوع خورده است اما متاسفانه تلاش‌های ما تاکنون به جایی نرسیده است و امیدواریم بتوانیم در زمان باقی مانده از عمر دولت سیزدهم، خروجی قابل عرضه‌ای برای مردم این منطقه در حل مسئله آب داشته باشیم.

ACD فضای اقتصادی اصفهان را تغییر خواهد داد + فیلم

وی در ادامه افزود: یکسری از مشکلات خاص مناطق هستند به طور مثال در منطقه اصفهانک بنیاد مسکن در دوره‌ای واگذاری داشته اما سایر خدمات روی زمین مانده است و این دست مشکلات باید هر چه سریع‌تر حل شوند.

طغیانی در پایان گفت: امیدوارم این جلسه نقطه عطفی برای حل مشکلات منطقه شرق اصفهان و سایر مناطق استان باشد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند