Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@15:56:18 GMT

کشف بهترین داروی طبیعی در درمان سرفه و سرماخوردگی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۷۵۱۵

کشف بهترین داروی طبیعی در درمان سرفه و سرماخوردگی

آفتاب‌‌نیوز :

هر چند بسیاری از پزشکان و مردم برای درمان سرماخوردگی و عوارض ناشی از آن به آنتی‌بیوتیک تجویز و استفاده می‌کنند اما دانشمندان دریافته‌اند شهد زنبور عسل تمام کارآیی داروهای شیمیایی را دارد و البته عوارض منفی هم ندارد. پژوهشگران دانشگاه آکسفورد تازه‌ترین پژوهش علمی خود به پزشکان توصیه و پیشنهاد کرده‌اند به جای آنتی‌بیوتیک از عسل برای درمان برخی بیماری‌ها بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پی‌ای، عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی اعضایی بخش‌هایی بینی، گلو، حنجره و فضای بزرگ عبور هوا از نای تا ریه تحت تاثیر قرار می‌دهد. از سال‌های بسیار دور تا امروز مردم معمولا برای درمان سرفه و گلودرد و سرماخوردگی به ویژه در کودکان از عسل استفاده می‌کردند اما تاثیر شهد زنبور بر درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی بزرگسالان تا امروز به شکل رسمی و علمی مطالعه نشده بود. به همین دلیل، دانشمندان کوشیدند در پژوهش تازه عسل را جایگزین داروهای معمول کنند.

آنها در ۱۴ کارآزمایی بالینی مفید با حضور ۱۷۶۱ شرکت‌کننده در سنین مختلف درمان بیماری را با عسل با درمان‌های دارویی شامل آنتی‌هیستامین، اکسپکتورانت و مسکن‌های متفاوت مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که عسل بسیار موثرتر از داروهای معمول است، به ویژه در بهبود نشانه‌های بالینی سرماخوردگی و کاهش شدت و بسامد سرفه. دو مطالعه جداگانه نشان داد آنها که از عسل استفاده کرده‌اند، دست‌کم یک تا دو روز زودتر نشانه‌های بیماری را از دست داده‌اند.

به این ترتیب، دانشمندان توصیه کرده‌اند عسل که موثرتر است و عوارض جانبی کمتر دارد، جایگزین داروهای همیشگی در درمان سرماخوردگی و پیامدهای آن شود. هر چند شاید همه انواع عسل‌ها هم یک کارکرد و یک خروجی در درمان بیماری نداشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرفه سرماخوردگی عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، ۲۲۹۰ دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

وی گفت: داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفته‌اند برای بیماری‌های دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارند. 

وی با بیان اینکه ۵۹ دارو براساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: داروهایی که به سبد پوشش بیمه‌ای اضافه شده‌اند شاید به شکلی دیگر یا در دوز دیگری تحت پوشش بوده‌اند. بنابراین تمام مراکز خصوصی و دولتی عرضه‌کننده دارو، ۷۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افراد مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی بیمه، مشمول پوشش مازاد به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌شوند. گاهی اوقات، پوشش مازاد بیماران مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • ۵ دمنوشی که برای درمان سرماخوردگی معجزه می‌کند
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار