Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک تایمز چهارشنبه شب به نقل از منابع آگاه نوشت، نهادهای اطلاعاتی آمریکا از جمله سیا در گزارشی اعلام کردند که مقام‌های محلی هوبی و ووهان از بیم «مجازات» تلاش کردند تا شیوع کرونا را از مقام‌های دولت مرکزی چین کتمان کنند.

این گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا که در ماه ژوئن منتشر شد، همچنین مدعی است که مقام‌های حزب کمونیست چین اطلاعات مربوط به کرونا را از دنیا پنهان کرده و در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار ندادند و تلاش می‌کردند تا از مسئولان محلی هوبی اطلاعات بیشتری کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود که چین شیوع کرونا را کتمان کرده بود اما جزئیاتی درباره آن منتشر نکرد.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. 

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع کرونا را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا به حدود ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است که بیش از ۷۸۶ نفر از این بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کرونا شهر ووهان چین آمریکا پارسی خبر شیوع کرونا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی

آکسیوس گزارش کرد قانونگذاران آمریکایی در حال تدوین پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که برای تلافی از دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام جنایات جنگی در غزه طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این لایحه که در حال تدوین است شامل تحریم‌هایی علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی است.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا در هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه مقام‌های این رژیم مداخله کرده و جلوی ‌آن را بگیرد.

اوایل روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و واشنگتن از تحقیقات این دیوان حمایت نمی‌کند.

پیشتر در روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در اوایل این هفته صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران