Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تقویت دیپلماسی در ابعاد مختلف و تقویت وزارت امور خارجه در جهت دستیابی به حد بالاتری از دیپلماسی اقتصادی را ازجمله رویکردهای محوری این کمیسیون برشمرد.

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در هفته‌ها و ماه‌های پیش ‌‌رو، گفت: این کمیسیون برای اینکه بتواند حد بالاتری از موفقیت در هفته‌ها و ماه‌های آینده را داشته باشد در حال تدوین آیین‌نامه‌ای است که بر اساس آن بتوانیم پیشرفت بیشتری را عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این جهت بعد از برگزاری چندین جلسه، کمیسیون امنیت ملی مجلس اولویت‌هایی را مطرح کرده‌ که این اولویت‌ها نشان می‌دهد سمت‌وسوی کمیسیون در آینده چگونه خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیگیری و تقویت بنیه دفاعی و افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ازجمله موضوعاتی است که موردتوجه کمیسیون بوده است، افزود: در این راستا حل مشکلات معیشتی افرادی که با مجموعه‌های نیروهای مسلح، امنیتی و انتظامی همکاری می‌کنند یکی از موضوعات مهم و موردتوجه کمیسیون ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

عمویی در گفتگو با آنا: آبروی دیپلماتیک آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل رفت/ مکانیزم ماشه غیرمشروع است

دستگیری سرکرده گروهک تروریستی تندر یک حرکت بازدارنده بود/ روشن شدن وابستگی‌های داخلی و خارجی شارمهد در آینده نزدیک

وی با تأکید بر اینکه پیگیری و رفع تهدیدات امنیتی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در دستور کار قرار خواهد گرفت، گفت: البته در این جهت موضوعاتی که در فضای مجازی، سایبری، امنیت عمومی و پدافند غیرعامل مطرح می‌شود نیز به‌عنوان دستور کار آینده کمیسیون مدنظر خواهد بود.

مقتدایی با بیان اینکه تقویت دیپلماسی در ابعاد مختلف پارلمانی، عمومی، دیپلماسی اقتصادی و تقویت وزارت امور خارجه در جهت دستیابی به حد بالاتری از دیپلماسی اقتصادی موضوعاتی است مدنظر قرار گرفته است، افزود: این کمیسیون در دیدار با وزیر امور خارجه نیز در خصوص این موارد مذاکره داشته‌ به‌گونه‌ای که در آینده در ابعاد نظارتی و ابعاد تقنینی خود را نشان خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به دیگر اولویت کمیسیون امنیت ملی مجلس، ادامه داد: پیگیری حل مسائل و مشکلات سیاسی و حقوقی که مرتبط با مرزهای جمهوری اسلامی است به‌گونه‌ای که در کوتاه‌مدت بتوانیم به تقویت ارتباط ایران با همسایگان کمک کنیم از سرخط‌های مهمی است که در آینده برای آن‌ها کارهای قابل‌توجهی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، کمیته‌‌ای با هدف تقویت ارتباط ایران با کشورهایی که آن‌ها نیز مشمول تحریم‌های آمریکایی هستند تشکیل‌شده است، گفت: این کمیته می‌تواند به تقویت ارتباط ایران با کشورهای تحریم شده و درنهایت کاهش نفوذ آمریکا و کوتاه کردن دست آن‌ها از منطقه خاورمیانه و غرب آسیا کمک کند.

انتهای پیام/4151/

منبع: آنا

کلیدواژه: دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی مجلس بازدارندگی کمیسیون امنیت ملی دیپلماسی اقتصادی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای از اتمام بررسی جداول لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیأت رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱،۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تأمین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود