Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:17:11 GMT

۹ هزار متربع فرش دستباف در استان مرکزی تولید شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۷۶۸۲

۹ هزار متربع فرش دستباف در استان مرکزی تولید شد

«محمدهاشم ریاحی» روز ‌پنجشنبه در گفت‌ وگو با ایرنا افزود: شهرستان‌های اراک، خمین، دلیجان و محلات به ترتیب بیشترین تولید فرش دستباف استان مرکزی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: مجوز سه کارگاه غیرمتمرکز تولید فرش نیز امسال در استان مرکزی صادر شد که با بهره‌برداری از این کارگاه‌ها، ۵۰ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاحی تصریح کرد: ۱۸۵ کارت قالی‌بافی امسال در این استان صادر شد که شمار صدور این کارت به ۴۴ هزار و ۴۵۰ فقره رسید.

رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: ۴۶ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان مرکزی تخصیص داده شد که بخشی از آن به بافنده‌ها و کارگاه‌های تولید فرش پرداخت می‌شود.

ریاحی بیان کرد: سقف پرداخت تسهیلات برای متقاضیان شخصی ۱۰۰ میلیون ریال و برای کارگاه‌های بافندگی فرش نیز ۷۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

۱۱ هزار بافنده قالی دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

استان مرکزی به ویژه در مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث‌آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش‌های دستبافت نفیس کشور است.

برچسب‌ها فرش استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید اشتغال زایی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید اشتغال زایی فرش استان مرکزی وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید اشتغال زایی استان مرکزی تولید فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید

معاون بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ابزار قدرتمند تامین مالی تولید در زمان سیاستهای انقباضی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهران محرمیان معاون بانک مرکزی در مراسم رونمایی از برات الکترونیک در وزارت اقتصاد، گفت: در راستای برنامه کنترل تورم از طریق کنترل مقداری ترازنامه بانکها مدیریت خلق نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است.

محرمیان افزود: گفت: یگ‌نگرانی در این مسیر موضوع تامین مالی تولید است. پروژه برات الکترونیکی در زمان سیاستهای انقباضی پول به عنوان یک ابزار بسیار کارا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود، شبکه بانکی برای پیاده سازی این پروژه آمادگی کامل دارند، اداره تامین مالی زنجیره تولید و حوزه فناوری های نوین موارد فنی و جزییات را به خوبی پیش برده اند.

محرمیان گفت: هماهنگی خیلی خوبی در میان وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ایجاد شد و امروز شاهد رونمایی از سامانه برات الکترونیک هستیم.

معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی در خاتمه گفت: وزارت ارتباطات در سامانه تعامل پذیری، شرکت خدمات انفورماتیک و.... نیز در نهایی سازی این پروژه مشارکت داشتند.

در این نشست معاون اقتصادی وزارت اقتصاد تاکید کرد، برات الکترونیک ابزار مکمل اوراق گام است و یک ابزار مهم برای تامین مالی تولید محسوب میشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی