Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزير اطلاعات گفت: همه دولت ها پس از انقلاب خدمت کردند و خدمات هيچ دولتي را نمي توان ناديده گرفت اما شرايط دولتها در دوره هاي مختلف متفاوت بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سید محمود علوي» شب گذشته (چهارشنبه 29 مرداد) در برنامه تيترامشب اظهارداشت: بدترين شرايط براي دولت ها پس از انقلاب دراين دولت است مشکلاتي مانند تحريم ها و کاهش در آمد دولت و مشکل فروش نفت و صادرات و واردات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر اطلاعات افزود: اداره کشور در اين شرايط بسيار سخت است با اين حال دولت خدمات ارزنده اي انجام داده است از جمله راه اندازي فازهاي پارس جنوبي، پالايشگاهها و کارخانه آلومينيوم فارس و طرح هاي مسکن مهر.

 

وزیر اطلاعات تأکید کرد: این وزارتخانه در زمینه امنیت داخلی و مقابله با تروریسم در مقایسه با دیگر دستگاه های امنیتی کشورمان حرف اول را با فاصله بسیار می زند.

 

حجت الاسلام علوی با تبیین اقدامات وزارت اطلاعات گفت: اين وزارت در زمینه امنیت نقش بی بدیلی دارد که نمی شود آن را منکر شد به نحوی که به صدها تیم تروریستی ضربه وارد کرده است اما گاهی مورد جفا قرار می گیرد.

 

وی افزود: گرچه تأمین امنیت کشور محصول کار همه دستگاه های امنیتی است اما وزارت اطلاعات در این زمینه جایگاه نخست را دارد که گاهی این موضوع مصادره و نقش وزارت اطلاعات نفی می شود.

 

علوی در پاسخ به پرسشی درباره کارکرد وزارت اطلاعات گفت: اين وزارت همواره خدمات ارزنده ای در عرصه های مختلف و مأموریت های متنوعی داشته و کارکردهایش در این دولت نیز بسیار بوده که برخی از آن تقریباً بی سابقه است.

وزیر اطلاعات افزود: ما از همان ابتدا اساس کار را بر پایه شرع، اخلاق و قانون گذاشتیم و جایی که دیدیم کاری صورت گرفته که با شرع مغایر است آن را جبران کردیم.

 

وی تصریح کرد: مثلاً درباره کسانی که به عنوان متهمان ترور دانشمندان هسته ای دستگیر شده بودند و بخشی از همکاران ما می گفتند آنان تروریسم نیستند و به اشتباه بازداشت شدند بررسی بسیار دقیقی انجام دادیم و مشخص شد آنان تروریسم نیستند و گفتیم شرعاً مجاز نیستیم آنان را نگه داریم.

 

علوی تأکید کرد: باید آنان را آزاد می کردیم و با عذرخواهی خسارت های مالی آنان نیز پرداخت می شد که این کار انجام شد کاری که در سرویس های امنیتی تقریباً کاری بی سابقه است.

 

وی افزود: در این دوره مردم شاهد بودند که وزارت اطلاعات برای هیچکس اعم از دانشجویان و استادان در دانشگاه ها و برای مدرسان و طلاب در حوزه ها مزاحمتی نداشت و آرامش بر این مراکز آموزشی حکمفرما بود.

 

وزیر اطلاعات گفت: تعامل ما با رسانه ها اعم از مطبوعات، فضای مجازی و سایت های اینترنتی، سازنده بود و مزاحمتی برای احزاب و جریان های سیاسی نداشتیم بلکه تعامل ما با آنان مثبت بود. برخورد ما صیانتی بود و سعی کردیم آنان را در مسیر سازنده فعال کنیم.

 

وی گفت: ما مزاحمتی برای اقوام و فرق ویژه برای اهل حق، دراویش و امسال آنان نداشتیم و با آنان به گونه ای رفتار کردیم که شاهد همگرایی بسیار قوی میان این اقوام و فرق با نظام جمهوری اسلامی هستیم.

 

علوی افزود: سعی کردیم در کنار امنیتی که برقرار می کنیم آرامش هم برای قشرهای مختلف مردم برقرار شود و برای فعالان اقتصادی و بانکی تعرضی نداشته باشیم و صرفاً متخلفان، مفسدان، عوامل مخل امنیت و متجاوزان به اموال عمومی کشور از وزارت اطلاعات هراس داشتند.

 

وزیر اطلاعات همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تعامل مردم، نخبگان و جریان های سیاسی با این وزارتخانه گفت: همه مردم به مال لطف دارند و اکنون طبق نظرسنجی ها این وزارتخانه از جایگاه و مقبولیت بسیار بالایی برخوردار است.  هر جا که می رویم اعم از عتبات، برنامه های ورزشی، مجامع مختلف و راهپیمایی ها مردم به ما بزرگواری می کنند.

 

علوی با انتقاد از هجمه ها به وزارت اطلاعات گفت: موضوعی که در این دوره متمایز بود هجمه بی نظیر به وزارت اطلاعات است که در هیچ دوره ای، وزیر و وزارت اطلاعات تا این حد با هجمه مواجه نشدند.

 

وزیر اطلاعات تأکید کرد: ما باید شاکر نعمت ولایت و قدردان محبت های بی دریغ و حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت باشیم اگر حمایت های بزرگوارانه رهبر انقلاب نبود این دولت چندین بار به زمین می خورد.

 

وی گفت: در موضوع بنزین، رهبر معظم انقلاب فداکارانه وارد صحنه شدند و رهنمودهای پدرانه به نمایندگان مجلس دادند که باید شاکر نعمت ولایت و قدردان محبت های بی دریغ ایشان به دولت باشیم.

 

او تصریح کرد: 20 درصد هجمه ها به وزارت اطلاعات از جانب دشمن بود که انتظاری از آنان نیست و 80 درصد از بی مهری ها از جانب کسانی بود که خود را درون نظام تعریف می کنند.

 

علوی افزود: با این حال وزارت اطلاعات در برابر این افراد سعه صدر بیشتری کرد و تعرضی به آنان نداشت چون معتقد است نوزاد وقتی دندان درمی آورد ممکن است سینه مادر را گاز بگیرد اما مادر به او سیلی نمی زند.

 

وزیر اطلاعات با قدردانی از حمایت های رهبر معظم انقلاب از سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: ما دلگرم حمایت های مقام معظم رهبری هستیم که در پینوشت گزارش هایی که به ایشان تقدیم کردیم بزرگواری فرمودند که این سبب افزایش انگیزه، دلگرمی و مجاهدت های هر چه بیشتر سربازان گمنام امام زمان (عج) شده است.

 

وی افزود: در یکی از آخرین گزارش هایی که تقدیم معظم له کردیم ایشان پاراف فرمودند که از برادران وزارت اطلاعات تشکر شود که بنده با استفاده از این فرصت از مرحمت و بزگواری ایشان در قبال سربازان گمنام امام زمان (عج) تشکر می کنم.

 

علوی در پاسخ به پرسش دیگری درباره رویکردهای وزارت اطلاعات گفت: برای آنکه کارکرد وزارت اطلاعات از انسجام، ارتباط معنادار و پیوستگی برخورد باشد باید بر مبنای راهبرد عمل می کردیم. یکی از کارهایی که انجام دادیم تدوین راهبرد مبتنی بر شرع، قانون و اخلاق بود.

 

علوی اضافه کرد: ما در مقام عمل نیز کارکردمان را در همه بخش های وزارت اطلاعات بر مبنای راهبرد تطبیق دادیم و اکنون این وزارتخانه از انسجام و پیوستگی در کارکرد و هدفمندی در حرکت برخوردار است.

 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز کارکردهای دولت نفی یا مصادره می شود، گفت: قبلا ساخت مدراس به دولت نسبت داده می شد، بیمارستان ها به وزارت بهداشت و امور داخلی شهر به شهرداری ها نسبت داده می شد اما اکنون گفته می شود کار را پیمانکاران انجام داده اند.

 

علوی گفت: برای اداره کشور تنها دولت کافی نیست بلکه همه باید درکنار هم و در کنار دولت باشیم، همچنانکه در ایام کرونا قوا و نهادها با هم همکاری کردند، مردم هم رعایت کردند به دستاوردهایی رسیدیم اما با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی به موج دوم کرونا رسیدیم.

 

وزیر اطلاعات گفت: آنچه در این دوره متمایز بود همجه زیاد به وزارت بوده است که 80 درصد از هجمه ها و بی مهری ها به وزارت اطلاعات از درون نظام بوده است.

 

علوی درباره رویکرد وزارت اطلاعات گفت: برای این که کارکرد وزارت با انسجام همراه باشد باید با راهبرد همراه باشد که راهبرد وزارت اطلاعات تعریف شده و در مقام عمل تمام کارکرد نظام نیز در سایه این راهبردهاست که به انسجام رسیده است.

 

او با بيان اينکه تنها درصدی از عملکرد وزارت اطلاعات قابل رسانه ای شدن است افزود: هرچه زمان گذشته وزارت اطلاعات به فلسفه وجودی خود نزدیکتر شده و کارکرد پیشگیرانه بهتری پیدا کرده است.

 

علوی با تاکید بر این که توان سرویس های اطلاعاتی کشور 10 برابر شده است گفت: روش های اطلاعاتی وزارت با کارکنان زبده، آموزش دیده و با دستگاههای پیشرفته انجام می شود.

 

وزیر اطلاعات گفت: امنیت محصول کار جمعی تمام دستگاههای قوه قضائیه، سپاه، ارتش، وزارت دفاع، حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، شورای امنیت، وزارت کشور و ... است که همه در صورت داشتن همگرایی و هم افزایی به امنیت خواهند رسید.

 

علوی گفت: وزارت اطلاعات در زمینه جاسوسی با دقت عمل کرده چون دشمن ممکن است چراغ خاموش عمل کند بنابراین در وهله اول برنامه ما پیشگیری با آموزش راهکارهای مقابله با دشمن است که جلسات زیادی هم با مدیران مختلف در این زمینه داشته ایم. برای خانواده هم کلاس های زیادی درباره آموزش افراد در مقابله با دشمن داشته ایم، همچنین در سریال های تولیدی تحت نظر وزارت اطلاعات راهکارهای مقابله با سرویس جاسوسی دشمن را به مردم و عموم جامعه آموزش می دهیم.

 

وزیر اطلاعات درباره دستگیری ها و محاکمه افراد گفت: ما در بالاترین دستگاه ها جاسوس ها را شناسایی حتی جاسوس ها در دستگاه های امنیتی را شناسایی کرده ایم ؛ در عرصه ضد تروریسم با ترفندهای پیچیده ریگی را شناسایی کردیم، در زمینه مواد مخدر نیز بزرگترین افرادی که قاچاق مواد مخدر انجام می دادند شناسایی شدند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: علوی هفته دولت دولت سربازان گمنام امام زمان وزارت اطلاعات گفت وزارت اطلاعات وزیر اطلاعات دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟

نگاهی به بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور که به تازگی به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، نشان می دهد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۱۳.۸۹ درصد، دومین دستگاهی است که بیشترین سهم را از مصارف عمومی دستگاههای اجرایی به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بودجه دستگاه‌های اجرایی کشور حدود سه چهارم از کل بودجه سالانه دولت را به خود اختصاص می‌دهد که بر اساس برآورد‌ها این بخش از لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در مقایسه با قانون بودجه سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۹ درصد رشد داشته و به ۲۱۸۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بودجه دستگاه‌های اجرایی شامل ۷۷ درصد از کل بودجه عمومی کشور است که مجموع بودجه دستگاه‌های اجرایی مختلف در قوای سه گانه و سایر دستگاه‌ها را در بر می‌گیرد به طوری که ۷۸.۸ درصد متعلق به قوه مجریه ۱۷ درصد مربوط به سایر دستگاهها، ۳.۹ درصد قوه قضاییه و ۰.۳ درصد سهم قوه مقننه است.

در این میان نگاهی به سهم قوه مقننه از بودجه دستگاه‌های اجرایی بیانگر آن است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش به ترتیب بیشترین سهم را از بودجه دستگاه‌های اجرایی دارند و در مجموع بیش از ۴۲ درصد از بودجه دستگاهی را تشکیل می‌دهند.

سهم ۴۸ درصدی وزارت بهداشت از کل اعتبارات اختصاصی

نگاهی به اعتبارات اختصاصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کل اعتبارات اختصاصی دستگاه‌ها نشان می‌دهد که این وزارتخانه سهم ۴۸ درصدی از کل اعتبارات یاد شده را دارد.

در کنار آن باید توجه داشت که وزارتخانه با ۲۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار، پس از وزارت کار بیشترین سهم را از مصارف عمومی دستگاه‌های اجرایی دارد که ۱۳.۸۹ درصد از کل مصارف دولت را در بر می‌گیرد.

در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، دولت برای وزارت بهداشت بودجه ۳۹۵ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومانی در نظر گرفته است که رشد ۲۷ درصدی نسبت به بودجه امسال دارد؛ از این رقم ۲۴۴ هزار و ۹۴ میلیارد تومان سهم اعتبارات هزینه‌ای و ۲۰ هزار و ۹۵۶ هزار میلیارد تومان سهم اعتبارات سرمایه‌ای است که به ترتیب ۱۷ درصد و ۲۰۷ درصد رشد دارد.

نکته قابل تامل اینکه در لایحه بودجه ۱۳۰ هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان درآمد اختصاصی برای این وزارتخانه دیده شده است که نسبت به بودجه سال گذشته ۳۷ درصد رشد را تجربه خواهد کرد.

به نظر می‌رسد افزایش بودجه اعتبارات سرمایه‌ای وزارت بهداشت همسو با برنامه دولت سیزدهم است که قصد دارد در سال پایانی دولت، طرح‌های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان را تکمیل و وارد مدار خدمت رسانی کند چنانچه در دو سال و نیم گذشته توانسته است در مجموع ۱۶ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور اضافه نماید.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره‌برداری رسیده است، از افتتاح ۹ هزار تخت دیگر در سالجاری خبر داده است.

یکی از نکات مهم در جداول بودجه دستگاه‌های اجرایی، رشد جهشی بودجه برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی است که ذیل وزارت بهداشت تعریف می‌شوند. طبق لایحه دولت، اعتبارات سرمایه‌ای ۴۴ دانشگاه علوم پزشکی در کشور رشد بیش از ۱۰۰ درصد را در سال جاری تجربه خواهند کرد که از جمله می‌توان به دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران، تهران، مرکزی، همدان، تربت حیدریه، نیشابور، آذربایجان شرقی، مراغه، بوشهر، لرستان، اهواز، دزفول، گیلان، کرمان، گلستان، هرمزگان اشاره کرد.

علاوه بر این، اعتبارات سرمایه‌ای صندوق رفاه دانشجویان ۱۸۸۳ درصد، سازمان غذا و دارو ۳۳۷ درصد، سازمان انتقال خون ایران ۲۸۶ درصد و انستیتوپاستور ۲۳۰ درصد امسال رشد خواهد داشت که علت افزایش جهشی اعتبارات عمرانی صندوق رفاه، به برنامه وزارت بهداشت به ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان باز می‌گردد.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • عملکرد شوراها قابل دفاع است
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟