Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@04:20:52 GMT

رضایی: ورود زمین به بورس، مسکن را گران می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۷۸۹۱

رضایی: ورود زمین به بورس، مسکن را گران می‌کند

خبرگزاری ایسنا: محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به طرح دولت برای عرضه مسکن در بورس گفت: عرضه مسکن در بورس کار اشتباهی است. چون در حال حاضر بورس وضعیت عادی ندارد و هر چیزی که وارد بورس می‌شود به دلیل نقدینگی بالا در کشور به قیمت غیرواقعی خرید و فروش می‌شود.

وی افزود: همانطور که به وزیر اقتصاد هم گفتم ورود زمین و ملک در بورس باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده علت گرانی مسکن بخاطر گران بودن قیمت زمین در کشور است. پس دولت به جای عرضه زمین‌های دولتی در بورس آن را در اختیار انبوه سازان و مردم قرار دهد تا در نهایت قیمت تمام شده مسکن پایین آید.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید مجدد بر اینکه «با ورود زمین به بورس قیمت مسکن افزایش پیدا می‌کند»، افزود: دولت می‌خواهد زمین‌های دولتی را در بورس عرضه کند. درصورتی که باید این زمین‌ها را به انبوه سازان داده تا مسکن ارزان تولید کنند. نه اینکه با عرضه آن در بورس عملا در راستای افزایش قیمت مسکن گام بردارند. این کار با سیاست تولید مسکن در تضاد است. ما در مجلس در طرح دو فوریتی به دنبال عرضه زمین‌های دولتی به مردم هستیم تا جلوی افزایش قیمت مسکن گرفته شود.

رضایی درباره راهکار‌های کاهش نرخ اجاره بها گفت: باید به دنبال کنترل قیمت اجاره بها بود. اقدام ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تعیین سقف اجاره بها مثبت بوده و گامی در جهت متعادل سازی نرخ اجاره بها محسوب می‌شود. باید به سمت تناسب در عرضه و تقاضا رفت که نتیجه آن کاهش قیمت مسکن و کم شدن قیمت اجاره می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: رضایی بازار مسکن بورس اجاره بها قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، با افزایش یک میلیون تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با رشد ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، ۲۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۸۲ هزار تومان افزایش در مقایسه با روز کاری گذشته، سه میلیون و ۳۵۵ هزار تومان معامله شد.

اونس طلا نیز به نرخ ۲ هزار و ۳۱۸ دلار رسید.

کد خبر 6098085 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن