Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از خبرگزاری فرانسه، نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ نفر بر اثر بارندگی‌های موسمی، سیل و رانش زمین در جنوب آسیا جان باخته اند و سیل باعث شد یک مومیایی مصری به طور فاجعه باری جا به جا شود.

فصل بارندگی بزرگ از ماه ژوئن تا سپتامبر برای زندگی و کشاورزی در شبه قاره هند حیاتی است، اما هر سال خسارات مهم و صد‌ها کشته در این منطقه از جهان که یک پنجم جمعیت جهان را در خود جای داده است، بر جای می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مقامات وزارت کشور هند، در سراسر این کشور باران‌های سیل آسا به مرگ ۸۴۷ نفر در این فصل منجر شده است. در بنگلادش در همسایگی هند نیز آمار قربانیان تاکنون به ۲۲۶ نفر افزایش یافته است.

در کشور نپال نیز به دنبال رانش زمین مقامات شمار جان باختگان را ۲۱۸ نفر اعلام کرده اند که ۶۹ نفر نیز ناپدید شده اند.

روز چهارشنبه باران‌های سیل آسا در دهلی نو، پایتخت هند رهگذران و خودرو‌ها را مجبور کرد از آبی که گاهی تا زانوی عابران بالا آمده بود، عبور کنند.

در شهر جایپور، واقع در ۲۰۰ کیلومتری جنوب دهلی نو مسئولان موزه آلبرت هال روز جمعه مجبور شدند برای نجات یک مومیایی مصری به قدمت دو هزار و ۳۰۰ سال، به دليل ورود سیل به سالن موزه، ویترین نگهدارنده مومیایی را بشکنند و مومیامی را خارج کنند.

راکش چولاک، یکی از مسئولان موزه به خبرگزاری فرانسه گفت ”کارکنان موزه شیشه ویترین را شکستند و مومیایی را خارج کردند. تابوت اندکی خیس شده بود، اما ما آن را گذاشتیم تا خشک شود“.

در بنگلادش آب باران‌های فصلی تا ۴۰ درصد زمین‌ها را پوشانده است. عارف الزمان بهویان، مدیر مرکز پیش بینی و هشدار سیل در بنگلادش اعلام کرد ”در طول زمان این دومین سیل شدید تاریخ کشور است“.

بیش از شش میلیون نفر از مردم بنگلادش شاهد ویرانی خانه‌های خود بر اثر آب بوده اند و ده‌ها میلیون نفر از روستائیان نیز در پناهگاه‌هایی که مقامات ایجاد کرده اند، اسکان داده شده اند. شمار دیگری از آن‌ها نیز در کلبه‌هایی که در مکان‌های مرتفع ساخته شده اند، پناه گرفته اند.

در روستای سیل زده روپانگار در خارج از شهر داکا، پایتخت بنگلادش، شاهانارا بگوم از یک ماه پیش تاکنون با خانواده خود روی جاده زندگی می‌کند. این زن ۵۰ ساله به خبرگزاری فرانسه گفت ”به نظر می‌رسد بد اقبالی ما را دنبال می‌کند. هر جا که ما می‌رویم، سیل ما را تعقیب می‌کند“.

مایا ساها، یک زن ۷۰ ساله بی پناه نیز گفت ”زندگی روی جاده امن نیست، اما ما گزینه دیگری نداریم. بخش اعظم ذخایر غذایی و لباس‌های ما دیگر قابل استفاده نیستند“.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 مکانیسم ماشه محمدرضا شجریان مارک ویلموتس آیت الله تسخیری جنوب آسیا باران های سیل آسا سیلاب تلفات خسارت هند بنگلادش کنکور 99 مکانیسم ماشه محمدرضا شجریان مارک ویلموتس آیت الله تسخیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی از جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت و تلاشی ۶ ساعته برای یافتن پیکر این فرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از جان باختن یک نفر در ارتفاعات شهرستان پلدشت خبر داد و اظهار کرد: تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به یک مورد فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت نتیجه داد.

وی افزود: ساعت ۱۳:۰۸ دقیقه روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه، درخواست فوریت‌های پزشکی جهت دسترسی به فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: با اعلام موضوع نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان پلدشت بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: پس از ۶ ساعت صعود در ارتفاعات و جست‌وجو، نجاتگران به این فرد فوت شده دسترسی پیداکردند و بعد از انتقال به پایین دست، فوتی تحویل مراجع ذی صلاح شد.

وی تصریح کرد: فرد فوتی جوان ۲۰ ساله‌ای بود که برای جمع‌آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود و بر اثر افتادن از صخره جانباخته بود.

کد خبر 749198

دیگر خبرها

  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است