Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:49:07 GMT

واکنش کرملین به امتناع آمریکا از شرکت در نشست سران درباره ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۸۱۸۰

واکنش کرملین به امتناع آمریکا از شرکت در نشست سران درباره ایران

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی کرملین گفت: خودداری دونالد ترامپ از شرکت در نشست سران آنلاین درباره ایران، امکان برگزاری آن را غیرممکن کرده است، ولی مقامات روس به رایزنی‌های خود با شرکای خارجی در این رابطه ادامه می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی، اعلام کرد که خودداری رئیس جمهوری آمریکا از شرکت در نشست سران آنلاین کشورهای عضو شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان برای بررسی اوضاع پیرامون برجام و امنیت در منطقه خلیج فارس، اجازه انجام چنین گردهمایی، طبق پیشنهاد رئیس جمهور ولادیمیر پوتین را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پسکوف توجه خبرنگاران را به این واقعیت جلب کرد که مقامات مسکو همچنان به مذاکرات خود با تمامی شرکای خارجی درباره روند اوضاع پیرامون ایران، ادامه می دهند.

روز گذشته، مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که نشست سران آنلاین پیشنهادی پوتین درباره مسائل پیرامون ایران، با توجه به مواضع واشنگتن، بعید است که موثر واقع شود ، مشکل آمریکاست که دونالد ترامپ شرکت در این رویداد را بعید دانسته است.

رئیس جمهوری آمریکا چند روز گذشته گفت، بعید است از پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای برگزاری نشست سران آنلاین درباره اوضاع خلیج فارس حمایت کند. دونالد ترامپ افزود که "منتظر خواهد ماند تا انتخابات در ایالات متحده پایان یابد."

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این خودداری و اینکه آیا در این شرایط، پیشنهاد طرف روسی برای برگزاری نشست سران، حتی پس از سخنان ترامپ هم به قوت خویش باقی است، گفت: «البته. این پیشنهاد همچنان روی میز است و مقامات مسکو از ایالات متحده انتظار دارند تا بار دیگر مزایای تحقق چنین نشستی را مورد ارزیابی قرار دهد.» به عقیده ریابکوف، شرایط کنونی مستلزم آن است که این اجلاس به تعویق نیفتد.

چین از طرح پوتین درباره برجام و خلیج فارس حمایت کرداستقبال سازمان ملل از پیشنهاد پوتین برای کاهش اختلافات در شورای امنیتپوتین خواستار برگزاری نشست مجازی اعضای دائم شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شد

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط برجام ولادیمیر پوتین اخبار "روسیه" بیشتر بخوانید... ریابکوف: نشست سران درباره برجام باید فوراً برگزار شود روسیه: برگزاری نشست سران درباره ایران نباید به تأخیر بیفتد رایزنی تلفنی وزرای خارجه روسیه و فرانسه درباره پیشنهاد پوتین قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ریابکوف: نشست سران درباره برجام باید فوراً برگزار شود روسیه: برگزاری نشست سران درباره ایران نباید به تأخیر بیفتد رایزنی تلفنی وزرای خارجه روسیه و فرانسه درباره پیشنهاد پوتین واژه های کاربردی مرتبط برجام ولادیمیر پوتین اخبار "روسیه" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ بایدن: درباره ایران هیچ توهمی ندارم/ ترامپ در مقابل ایران خودزنی کرد ۲ آسوشیتدپرس: اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، سازمان ملل را با بحران روبه‌رو خواهد کرد ۳ هشدار سناتورهای آمریکایی به ترامپ درباره برنامه هسته‌ای و موشکی عربستان ۴ پامپئو چین و روسیه را به تحریم در رابطه با ایران تهدید کرد ۵ توسل آمریکا به مکانیسم ماشه چگونه می‌تواند تغییرات مهم در شورای امنیت ایجاد کند؟ ۶ روسیه با استناد به بیانیه ترامپ ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام را زیر سؤال برد ۷ ترامپ: خواستار بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران هستیم/ عربستان راه امارات را در پیش خواهد گرفت ۸ تماس تلفنی معنادار شاه سعودی با سلطان عمان مهمترین اخبار بین الملل توسل آمریکا به مکانیسم ماشه چگونه می‌تواند تغییرات مهم در شورای امنیت ایجاد کند؟ مصاحبه| عضو سازمان آزادیبخش فلسطین:سرنوشت سادات و ملک حسین در انتظار بن زاید است گزارش| برکناری «بن علوی» و گمانه زنی‌ها درباره تغییرات در کابینه «عُمان» روسیه با استناد به بیانیه ترامپ ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام را زیر سؤال برد مهمترین اخبار تسنیم وزیر اطلاعات: در مبارزه با تروریسم حرف اول را می‌زنیم/اگر حمایت‌های رهبری نبود، دولت چندین بار زمین می‌خورد روسیه با استناد به بیانیه ترامپ ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام را زیر سؤال برد هشدار سناتورهای آمریکایی به ترامپ درباره برنامه هسته‌ای و موشکی عربستان نماینده حزب الله : حقیقت ترور حریری باید مشخص شود/ به کمک مردم لبنان از فتنه و چالش‌های خطرناک عبور کردیم فتاح: عذرخواهی می‌کنم؛ جانب انصاف را رعایت نکردم + فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام ولادیمیر پوتین اخبار روسیه برجام ولادیمیر پوتین اخبار روسیه برگزاری نشست سران نشست سران آنلاین نشست سران درباره ولادیمیر پوتین درباره ایران شورای امنیت بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.

به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»

این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.

همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901245

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا