Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رقابت بیش از ۵۱۰ هزار داوطلب آزمون سراسری سال ۹۹ برای کسب صندلی رشته‌های علوم انسانی و فنی داشگا‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز پنج شنبه ۳۰ مرداد ماه در ۷۷۷ حوزه امتحانی آغاز شد. تاریخ انتشار: 09:29 - 30 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۸۶۰۱

خبرگزاری میزان - فرایند چهار روزه برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹، ساعت ۸ صبح روز گذشته با رقابت بیش از ۱۱۳ هزار داوطلب گروه آزمایشی هنر در بیش از ۷۷۷ حوزه امتحانی و تحت تدابیر ویژه بهداشتی آغاز شد، از ۱۱۳ هزار داوطلب گروه آزمایشی هنر حدود ۱۰۲ هزار داوطلب (بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان) کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده بودند و به این ترتیب میزان مشارکت در این گروه آزمایشی دقیقا همانند سال گذشته اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه روند برگزاری کنگور سال ۹۹، دومین روز برگزاری این آزمون بزرگز از ساعت ۸ صبح امروز پنج شنبه ۳۰ مرداد ماه با رقابت بیش از ۵۱۰ هزار برای کسب صندلی‌های علوم انسانی و فنی ریاضی دانشگاه‌ها آغاز شد و فردا جمعه ۳۱ مرداد نیز ۵۹۴ هزار داوطلب در گروه آزمایشی تجربی رقابت خواهند کرد و در نهایت آزمون گروه آزمایشی زبان در روز شنبه با شرکت بیش از ۱۷۴ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نظر یک روانپزشک درباره برگزاری کنکور

کل ظرفیت پذیرش داوطلبان اعم از دانشگاه‌های دولتی، آزاد و سایر زیرنظام‌های آموزش عالی یک میلیون و ۹۲ هزار نفر ظرفیت است که ۹۱۲ هزار نفر آن برای پذیرش از طریق سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده و داوطلبان آن احتیاج به شرکت در کنکور ندارند. به این ترتیب که ۲۰ درصد این ظرفیت‌ها برای دوره‌های روزانه دانشجو پذیرش می‌کنند و مابقی آن نیز در نوبت دوم بدون آزمون دانشجو پذیرش خواهند کرد.

در نهایت حدودا ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت برای رشته‌های با آزمون در دانشگاه‌ها اختصاص یافته و کنکور چهار روزه امسال برای کسب رتبه این تعداد از داوطلبان رشته‌های با آزمون برگزار می‌شود.

نتایج اولیه کنکور ۹۹ هفته اول مهرماه اعلام خواهد شد و زمان انتخاب رشته داوطلبان نیز در همان هفته خواهد بود. نتایج نهایی نیز دیرتر از هفته اول آبان اعلام نمی‌شود و در صورت فشرده کردن فرایند‌های بررسی و اعلا نتایج از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، شاید نتایج اولیه زودتر از موعد تعیین شده نیز اعلام شود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در فاصله دو هفته مانده به برگزاری آزمون ۴۸ سالن ورزشی و ۱۰ مصلی در مناطق مختلف کشور به فضای برگزاری آزمون افزوده شد و با این حساب، کل فضای برگزاری کنکور که در سال گذشته دو میلیون و صد هزار متر مربع بود، امسال به ۵ میلیون متر مربع افزایش یافت؛ فاصله صندلی‌ها نیز حداقل یک متر و ۸۰ سانتی‌متر تعیین شده که در برخی مناطق به دو متر هم می‌رسد.

همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن برای مردم جامعه و به تبع آن نظام آموزش عالی، دستورالعمل‌های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای اجرا به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مجری آزمون‌های سراسری ابلاغ شده و بر این اساس نظارت بر اجرای موارد بهداشتی با دقت نظر بیشتری توسط سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می‌پذیرد و لازم است داوطلبان نیز با همکاری و رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله فیزیکی و زدن ماسک، سازمان سنجش را در برگزاری مطلوب آزمون‌ها یاری کنند.

در برگزاری آزمون امسال و به دلیل شیوع کرونا، نهاد‌های نظامی نظیر سپاه، ارتش، بسیج، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و برخی نهاد‌های دیگر با دست اندرکاران برگزاری این آزمون مهم همکاری خواهند کرد. به این ترتیب که ارتش و سپاه با سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی داوطلبان کنکور در روز‌های برگزاری آزمون همکاری خواهد کرد و بسیج نیز حوزه در تکریم خانواده‌ها بیرون حوزه‌های امتحانی فعالیت می‌کند.

عوامل اجرایی و حفاظتی نیز در جهت حفظ صحت و سلامتی داوطلبان آزمون همکاری خواهند داشت ودر این راستا تعداد عوامل اجرایی برگزاری آزمونها، نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است. به نحوی که به جز بسیج و ناظران وزارت بهداشت، ۱۷۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در برگزاری کنکور سراسری مشارکت می‌کنند که این تعداد در سال ۹۸ بالغ بر ۷۰۰۰ نفر بود.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد داوطلبان کنکور ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸، ۲۷۱ هزار و ۱۳ نفر بیشتر است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور کنکور سراسری سازمان سنجش آموزش کشور برگزاری آزمون گروه آزمایشی رقابت بیش هزار داوطلب دانشگاه ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدحسین رمضانی گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش با شرکت ۹ هزار و ۴۲۵ داوطلب امروز در رشته‌های مشاوره، دبیر تربیت بدنی، دبیر سبک زندگی و مربی امور تربیتی در ۲۹ حوزه در گیلان برگزار شد.

وی از برنامه جذب ۵۶۲ نفر در این ۴ رشته از سوی آموزش و پرورش خبر داد و افزود: با اعلام نتایج، قرار است ۳۷ نفر در رشته مشاوره، ۱۳۳ نفر به عنوان دبیر تربیت بدنی، ۱۲۷ نفر در رشته سبک زندگی و ۲۶۵ داوطلب هم در امور تربیتی استخدام شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد: پذیرفته شدگان مهر ۱۴۰۳ ، کار خود را در مدارس استان آغاز خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد
  • آغاز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رقابت ۱۲۰۰۰ داوطلب در آزمون دستیاری/ اعلام حقوق دستیاران