Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پرویز نظری، رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: آمار جرائم به نسبت کشور بالا نیست؛ کرمانشاه در بین استانهای کشور در رده‌های دهم یا یازدهم است، اما مردم فکر می کنند آمار بالاست چون به آمار استانهای دیگر دسترسی ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز، بازگشت آرامش به افراد جامعه ماحص کار و تلاش‌های بی‌وقفه کارآگاهان پلیس آگاهی است که در ارتقاء احساس امنیت و آرامش در کشور نقش تعیین کننده ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی یک پرونده به نتیجه می رسد که مال باخته مالش را به دست آورد و مجرم نیز دستگیر شود یا قاتلان و مجرمان شناسایی و دستگیر می‌شود امنیت خاطری برای مردم جامعه شکل می‌گیرد که شایسته تقدیر است.

مسئولان پلیس کرمانشاه معتقدند در کرمانشاه متناسب با امنیتی که داریم احساس امنیت نداریم که این به جو روانی ناشی از این موضوع برمی‌گردد و ذهنیتی که از گذشته باقی مانده است.

سرهنگ پرویز نظری، رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه در بازدیدی که از دفتر شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد داشت پاسخگویی سوالاتی در این حوزه بود که شرح آن در زیر آمده است.

چرا اسم پلیس آگاهی با یک ترس خاص همراه است؟

کار پلیس آگاهی بررسی، شناسایی و کشف حقیقت است؛ ما با کارهای پلیسی و علمی از سارقینی که هیچ ردی از خودشان بر جا نگذاشته‌اند به نتایج و مدارکی می رسیم که غیرقابل انکار است و همین برای آنها ترس دارد.

یک دیدگاه قدیمی در مورد رفتار پلیس آگاهی با متهمین وجود دارد در مورد اقرار گرفتن با ضرب و شتم، آیا این موضوع وجود دارد؟

خیر ضرب و جرح نداریم؛ چون همکاران ما به صورت علمی کار انجام می دهند ممکن است متهمان زمان طولانی در بازداشت پلیس باشند این تصور وجود دارد که مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند. 

چرا با وجود دستگیری اراذل و اوباش ما باز هم از شر آنها در امان نیستیم؟ آیا مجازات‌ها تادیب‌کننده نیست؟

مجازات‌ها از نظر قانونی مربوط به زمان گذشته است و بازدارندگی آنها کم است؛ به هر حال قوانین برای هر جرمی مجازات خاصی دارد برخی‌ها با وثیقه آزد می شوند.

همکاری مردم با پلیس آگاهی چطور است؟

خوب است، اما انتظار داریم مردم همکاری بیشتری با پلیس آگاهی داشته باشند.

می‌توانند از طریق تماس با 08321825369 در بحث جرائم مربوط به قاتلین فراری، سارقین مسلح، جرائم خودرو و منزل، انواع سرقت کیف قاپی و... با پلیس آگاهی همکاری داشته باشند.

مردم می‌توانند به صورت کاملا محرمانه گزارشات را به پلیس آگاهی اطلاع دهند، اگر بازخورد مثبتی داشته باشد پاداش هم به آنها می‌دهیم.

امروزه شگرد و شیوه جرائم با پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده، پلیس چقدر سعی کرده نیروهایش را با این وجود به روز کند؟

پلیس آگاهی همزمان با پیشرفت تکنولوژی آموزش‌های لازم را به نیروهای خود ارائه می‌کند؛ سالیانه بالغ بر چندین دوره در تهران و مرکز برگزار و نیروها با شیوه‌های نوین سارقین آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

سارقین کرمانشاهی چقدر از این شگردهای جدید استفاده می‌کنند؟

جرائم در کرمانشاه بیشتر سنتی و به صورت قمه‌کشی است و شگردهای جدید چندان مرسوم نیست.

آیا آمار جرائم در کرمانشاه بالاست؟

آمار جرائم به نسبت کشور بالا نیست؛ کرمانشاه در بین استانهای کشور در رده‌های دهم یا یازدهم است، اما مردم فکر می کنند آمار بالاست چون به آمار استانهای دیگر دسترسی ندارند.

بیشترین جرائم ارجاعی به آگاهی استان چیست؟

بیشترین جرائم مربوط به سرقت است.

وضعیت جرائم خشن چطور است؟

خوشبختانه جرائم خشن رو به کاهش است امسال نسبت به سال گذشته 19 تا 20 درصد کاهش داشتیم. 

چند درصد جرائم در استان کرمانشاه کشف می شود؟

80 تا 90 درصد جرائم در کرمانشاه کشف می‌شود؛ در بحث سرقت ها این رقم 90 درصد است و در حوزه جرائم خشن هم با توجه به پیگیری ویژه‌ای که برای آنها صورت می‌گیرد تا 90 درصد کشف می شود.

فعالیت‌های قرارگاه مبارزه با سرقت همچنان برقرار است؟

بله، جلسات مختلف قرارگاه مبارزه با سرقت برگزار و پیگیری می شود، برای کاهش سرقت و کشف‌ سرقت اقداماتی صورت می‌گیرد و مصوباتی انجام می شود.

شهروندان از افزایش سرقت‌ها در دوران شیوع بیماری کرونا گلایه دارند، آیا این آمار افزایش داشته است؟

بعد از شیوع بیماری کرونا به دلیل اینکه بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد تعطیل شدند سرقت‌های خرد افزایش پیدا کرده است.

بیشترین خودروهای سرقتی در کرمانشاه چیست؟

بیشترین خودروهای سرقتی «پراید» است که کارخانه سازنده آن هیچ تدابیر امنیتی در آنها به کار نبرده است.

بدقلق‌ترین پرونده‌ها کدامند؟

پرونده‌های قتل بدقلق‌ترین پرونده ها هستند، چون ما با یک جسد روبرو هستیم که زبان ندارد تا در مورد اتفاقی که رخ داده صحبت کند و فقط مدت‌ها طول می کشد تا جسد شناسایی شود و بعد از آن بدون هیچ سرنخی باید به دنبال قاتل بگردیم.

پرونده‌های بی‌نتیجه هم دارید؟

بسیار به ندرت حدود یک در نود.

آمار قتل ها چطور است؟

آمار قتل‌ها در استان کرمانشاه پایین است و از لحاظ پایین بودن در کشور در رده ششم قرار داریم.

پرشاکی‌ترین پرونده‌هایتان کدام است؟

اخیرا انهدام خودروهای مدل بالای خارجی، 70 فقره سرقت مغازه و دستگیری به جرم فروش مال غیر در بحث آپارتمان سازی با 100 شاکی از جمله پرونده‌های پرشاکی هستند. 

وضعیت قاچاق کالا چطور است؟

با توجه به بسته شدن مرزها به دلیل کرونا قاچاق کالا امسال کمتر شده است.

آماری از کشفیات جرائم مهم دارید؟

18 درصد در بحث کشفیات جرائم مهم افزایش داشته‌ایم.

و در آخر اگر توصیه‌ای دارید بفرمایید.

درخواستی که از مردم داریم این است که اولا با پلیس آگاهی همکاری داشته باشند، همچنین طلاجات در خانه نگهداری نکنند چون اکثر سارقین به دنبال طلا هستند و حتما از صندوق امانات استفاده کنند.

موضوع دیگر به برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی مربوط می‌شود که با کشاندن افراد پای عابربانکها به بهانه برنده شدن اطلاعات حساب آنها را به سرقت برده و حساب را خالی می‌کنند اکیدا توصیه می‌کنیم که فریب این افراد را نخورند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جرائم در کرمانشاه استان کرمانشاه ترین پرونده ها پلیس آگاهی آمار جرائم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سردار رضا زارعی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در شهرستان نهاوند، تیم ویژه پلیس آگاهی شهرستان به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان و کشف علمی سرقت‌ها تشکیل شد.

او تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و قانونی و همچنین بکارگیری امکانات سازمانی و شگرد‌های خاص پلیسی سرانجام موفق به شناسایی فردی به هویت معلوم و دارای سوابق متعدد شدند.

جانشین انتظامی استان همدان گفت: با اقدامات فنی مشخص شد سارق پس از سرقت، خودرو را بلافاصله با همراهی و همکاری همدستانش از شهرستان خارج و به یکی از استان‌های همجوار انتقال می‌داده است.

سردار رضا زارعی افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده، مشخص شد سارقان به صورت باندی اقدام به سرقت‌ها می‌کرده اند و در نهایت با هماهنگی پلیس آگاهی استان، ۲ گروه از ماموران پلیس آگاهی نهاوند به استان همجوار مراجعه و متهم اصلی را دستگیر کردند.

او تصریح کرد: متهم دستگیر شده به سرقت ۲۹ دستگاه خودرو با همراهی همدستانش اعتراف کرد که با راهنمایی وی یکی از خودرو‌های مسروقه کشف و تحویل مالک شد و تحقیقات و اقدامات قضائی و قانونی درخصوص دیگر موارد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • متهم جرائم اقتصادی در کرمانشاه دستگیر شد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد