Web Analytics Made Easy - Statcounter

جریمه هنگفت فدراسیون فوتبال ایران و پرداخت سقف مبلغ تعیین شده قرارداد مارک ویلموتس به این سرمربی، گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره علت این حکم در گرفته است.

به گزارش تابناک ورزشی، بنا بر آنچه که برخی از حقوقدان شاغل در ورزش ایران درباره آن صحبت می‌کنند مبلغ قید شده در حکم فیفا که نتیجه رسیدگی یک قاضی هلندی به این پرونده است، ناعادلانه بوده و در صورت ارجاع یک دفاعیه محکم به فیفا احتمال شکستن و کاهش جریمه ایران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این در شرایطی است که حضور ایران در دادگاه عالی ورزش هزینه‌های خود را به همراه خواهد داشت.

با این حال، ایران با توجه به مبلغی که از سوی فیفا جریمه شده، حتما به این رأی اعتراض می‌کند چرا که مبلغ 6.2 میلیون یورو ارزش ریسک تجدیدنظر را دارد؛ اما نکته مهم در این‌باره مسئله چرایی اعلام این رأی از سوی فیفاست که بعد از بحث و جدل فراوان درباره کلمه (or certain fee) حالا این گمانه نیز وجود دارد که جریمه اعلام شده از سوی فیفا نه به دلیل گذاشته شدن این کلمه در قرارداد که به علت همان موضوع عدم پرداخت دستمزد سه ماهه مارک ویلموتس در دوره اول حضورش در ایران است؛ مسئله‌ای که باعث شد تا او پیش از دیدار با عراق قرارداد خود با ایران را فسخ بنماید.

این همان چیزی است که در پرونده آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی نیز اتفاق افتاده و این مربی ایران را به دلیل عدم پرداخت سه ماهه دستمزدش با توجه به قوانین فیفا ترک کرده است؛ حال استراما می‌خواهد علاوه بر دستمزد سال اول، حقوق سال دوم خود را نیز از استقلال بگیرد.

اگر همانطور که فدراسیون انتظار دارد رأی فیفا بر مبنای این قانون فیفایی صادر شده باشد آن‌وقت بحث‌های مربوط به خود قرارداد و نحوه تنظیم آن و بحث گنجاندن موضوع خسارت سه ماهه در صورت فسخ از هر یک از طرفین، موضوعیت پیدا می‌کند و گمانه‌های قبلی در این زمینه که از سوی برخی افراد به کرات مطرح شده باطل خواهد شد؛ البته با توجه به این‌که فیفا هنوز گِراندز (جزئیات) قرارداد را به فدراسیون فوتبال ایران ارسال نکرده، مشخص نیست که کدام گمانه در این زمینه به حقیقت نزدیک‌تر است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کنکور 99 مکانیسم ماشه محمدرضا شجریان مارک ویلموتس آیت الله تسخیری قرارداد ویلموتس فیفا فدراسیون فوتبال حکم فیفا تابناک ورزشی کنکور 99 مکانیسم ماشه محمدرضا شجریان مارک ویلموتس آیت الله تسخیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمانه‌زنی کارشناسان ایتالیایی درباره اخراج آلگری از یوونتوس

یکی از مربیان پیشین کالچو و بازیکن سابق بانوی پیر بر این باور هستند که بیانکونری سرمربی‌اش را در پایان فصل برکنار خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، توقف شب گذشته (یکشنبه) تیم فوتبال یوونتوس در خانه رم در هفته سی‌و‌پنجم سری A در حالی که پیروزی در این بازی می‌توانست سهمیه لیگ قهرمانانش را قطعی کند، بهانه‌ای دیگر به دست منتقدان ماسیمیلیانو آلگری داد تا بر عدم شایستگی او برای ادامه کارش در تورین تأکید کنند.

یوونتوس از 14 بازی اخیرش در سری A 14 امتیاز گرفته است و این سبب شده که از قامت یک مدعی برای قهرمانی، به تیمی در حال جنگیدن برای از دست ندادن رده سوم تبدیل شود. تا الان مهمترین کاری که یووه در این فصل با آلگری انجام داده رسیدن به فینال جام حذفی بوده که در آنجا هم به پست یک رقیب سرسخت مانند آتالانتا خورده است. جدا از همه این‌ها، سبک بازی اغلب دفاعی یوونتوس هم حوصله هوادارانش را سر برده و بسیاری از آنها امیدوارند که خروج آلگری به پایان قراردادش که ماه جولای 2025 است، موکول نشود.

اوضاع یوونتوس آن هم در حالی که برخلاف رقبای اصلی‌اش در فصل جاری درگیر رقابت‌های اروپایی نبوده، به کارشناسان و مفسران سری A جرأت بیشتری برای پیش‌بینی اخراج شدن آلگری داده است. آندره‌آ بارتزالی، مدافع سابق یوونتوس که چند سال در این تیم زیر نظر آلگری بازی کرد و اکنون کارشناس شبکه DAZN است، گفت: احساس می‌گوید که (کادر فنی) یوونتوس تغییر خواهد کرد اما چه کسی می‌داند. شاید قهرمانی در جام حذفی باعث شود مدیران باشگاه نظرشان را تغییر دهد. من چنین احساسی دارم اما تا الان چیزی درباره‌اش نگفته بودم.

آلگری: بعد شکست مقابل اودینزه فرو پاشیدیم/ در خطر شکست بودیم

آندره‌ا استراماچونی، سرمربی سابق اینتر و رم هم به عنوان دیگر کارشناس فوتبال DAZN گفت: بیایید واقع‌بین ‌باشیم. آلگری مربی است که از ماندنش اطمینان ندارد. شرایط باشگاه مبهم است اما برداشت من از حرف‌هایی که خود آلگری می‌زند این است که خودش قبل از همه قبول کرده که در آستانه اخراج قرار دارد.

اظهارات استراماچونی با تأیید بارتزالی همراه شد و او ادامه داد: درست است چون اگر جز این بود می‌گفت "در پایان فصل با مدیران باشگاه سر یک میز می‌نشینیم تا ببنیم چه پیش می‌آید.»

یوونتوس در حال حاضر با 6 امتیاز اختلاف نسبت به میلان در رده سوم قرار دارد و این در حالیست که بولونیای رده چهارمی با تنها 2 امتیاز کمتر در تعقیب بانوی پیر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • هاشمی نسب: برخی از اربابان خود خط می گیرند علیه استقلال تمام توانشان را بگذارند+ فیلم
  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • گمانه‌زنی کارشناسان ایتالیایی درباره اخراج آلگری از یوونتوس
  • واکنش گل محمدی به یک خبر: بحث تعهد در میان نیست/لطفا گمانه زنی نکنید
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران