Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصمیمات لحظه‌ای در اعلام پروتکل‌های عزداری، هیئت‌های مذهبی را که پیشتر تابعیت کامل خود از ستاد ملی کرونا را اعلام کردند با مشکلات عدیده مواجه کرده است؛ ضرورت دارد این ستاد در تصمیم گیری ها در مورد مسائل مختلف از نظرات کارشناسان آن حوزه استفاده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، 10 مرداد به مناسبت عید قربان نکات مهمی را درخصوص عزاداری‌های ماه محرم فرمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان گفتند که عزاداری محرم باید بر اساس ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود. در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان و ستاد ملی کرونا اعلام می‌کنند؛ بنده به توصیه این عزیزان عمل می‌کنم. توصیه من به مردم این است که ببینیم ستاد ملی کرونا چه می‌گوید و در مسئله عزاداری به گفته این ستاد عمل کنیم. اگر وضعیتی که داریم را شل بگیریم، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد.

میثم مطیعی، سید رضا نریمانی، محمدرضا بذری، سید مجید بنی‌فاطمه از جمله مداحانی بودند که ساعاتی پس از فرمایشات رهبر انقلاب به تاسی از رهبرمعظم انقلاب اعلام کردند تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

اجرای پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزداری خط قرمز هیئات مذهبی

رئیس شورای هیئات مذهبی اصفهان در این زمینه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که هر پروتکلی که ستاد کرونا تصویب کند را من هم پیروی می کنم، اظهار کرد: این فرمایش رهبر انقلاب اتمام حجت برای ما بود که اجرای پروتکل های بهداشتی در مراسمات عزاداری خط قرمز است.

سیدرضا اخروی گفت: دو خط قرمز در محرم  و ایام شهادت امام حسین (ع) داریم که بدون استثنا باید در همه هیئت ها رعایت شود؛ اولین خط قرمز اجرای پروتکل های بهداشتی و دستورات ستادکرونا است.

وی افزود: هر حرکت و صحبت ما باید طبق دستورات ستادکرونا باشد؛ تاکنون بحث تجمع و سینه زنی، طبخ غذا قطعا ممنوع است؛ کسانی که نذر دارند به صورت کمک های مؤمنانه به نیازمندان کمک کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی اصفهان با توضیح اینکه به عنوان برادر کوچک تر می گویم که حفظ جان عزادارن اولویت اول و آخر ما است، ادامه داد: امسال ما باید فقط و تنها دغدغه رعایت دستور العمل های ستادکرونا را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: برگزاری باشکوه تر مجالس عزاداری امام حسین (ع) دومین خط قرمز ما است و امیدوار هستیم که در این امتحان الهی سربلندی بیرون بیاییم.

در این میان مداحان و واعظان معروف اصفهانی هم بر برگزاری مراسمات عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کردند.

 همه مداحان و واعظان اهل بیت (ع) در صفحه های مجازی و یا در مصاحبه های خبری اعلام کردند برای برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین (ع) تابع ستاد ملی کرونا هستیم و هیئت ها مکلف به اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی شدند.

تصمیم دقیقه 90 ستاد ملی مقابله با کرونا

پس از اخذ مجوز هیئت ها و تنها دو روز مانده به ماه محرم، علیرضا رئیسی از معاونین وزیر بهداشت در تصمیم آنی و دقیقه 90، در مصاحبه ‌ای بیان می کند که برگزاری مراسم در فضای سربسته مطلقاً ممنوع است.

هیئتی که همه تدارکات برگزاری مراسم را براساس دستورالعمل قبلی فراهم کرده است الان که دو روز مانده به محرم باید چه کند؟

برخی از این دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی نظر متخصصان نیست

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در این زمینه به خبرنگار صاحب نیوز گفت: این تصمیم گیری اولین تصمیم گیری آنی و اخرین لحظه ای دولت نیست، این آقایان کسانی هستند که صبح گفتند کنکور برگزار نمی شود اما شب اعلام کردند که باید برگزار شود.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این تصمیم گیری آنی مانند افزایش قیمت بنزین است که گفتند افزایش قیمت بنزین نداریم اما یک شبه جامعه را به بر هم ریختند؛ با کمال تأسف دولتمردان با تصمیم های خلق الساعه و غیر کارشناسانه باعث برخی از مشکلات در کشور می شوند.

وی افزود: برخی از پروتکل های بهداشتی که اعلام می شود در هیچ مؤسسه، پژوهشکده و مجموعه های تحقیقاتی ثابت نشده است؛ امروز نامه ای از پزشکان را دیدم که برخی از این پروتکل ها در هیچ مجموعه علمی و غیر علمی ثابت نشده است،.

وی رهبر معظم انقلاب فرمودند که از نظر متخخصان، امروز متأسفانه برخی از این دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی نظر متخصصان نیست و در هیچ مؤسسه تحقیقاتی به اثبات نرسیده است.

نماینده خمینی شهر اضافه کرد: حتی در مواردی از این دستورالعمل ها، پزشکان خلاف نظر ستاد کرونا نظر دارند.

تصمیم های خلق الساعه را خلاف حقوق شهروندی است

وی با بیان اینکه این تصمیم های خلق الساعه را خلاف حقوق شهروندی است، بیان کرد: بخش اعظمی از این مشکلات به دلیل این است که افرادی که در ستاد ملی کرونا هستند کامل نیستند؛ از مجلس شورای اسلامی کسی در این ستاد حضور ندارد و نظارت دقیقی که در این حوزه باید انجام شود، نمی شود.

حجت الاسلام نقدعلی گفت: این تصمیم های دقیقه 90 باعث ایجاد استرس و اضظراب فکری جامعه می شود.

انتقاد به تصمیم ناگهانی ستاد ملی مقابله با کرونا

میثم‌ مطیعی، مداح اهل بیت (ع) هم در واکنش به تصمیم ناگهانی ستاد ملی مقابله با کرونا نوشت: «آقای معاون وزیر! حداقل ۱۰ روز قبل اعلام کردید عزاداری در مکان سربسته با سقف بالای ۶ متر مصداق فضای باز است و مشکلی ندارد.

امروز و تنها ۴۸ ساعت قبل از آغاز محرم گفتید برگزاری هرگونه مراسم در فضای سربسته ممنوع است؛ حرف قبلی‌ شما که محصول کار کارشناسی بود عوض شد. ویروس جهش کرده؟

‏مردم شریف بدانند که با این تصمیم خلق الساعة، حداقل ۲۰۰۰ مراسم مهم در کشور تعطیل شده و یا حداقل لطمه جدی می‌خورد. مثلاً در شهری مثل بوشهر با آن درجه بالای رطوبت هوا می‌شود مراسم را از زیر سقف و همراه با تهویه آورد در فضای باز و شدیداً گرم برگزار کرد؟!

‏ما هیأتی‌ها از روز اول یک حرف زدیم و هنوز هم پای همان حرفمان ایستاده‌ایم. ما گفتیم تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و سلامت مردم بیش از دیگران، برای ما هیأتی‌ها مهم است، اما شما هر روز حرف عوض کردید. خدا کند اغراض دیگری پشت این تغییرات مکرر نهفته نباشد!

به نظر می رسد تصمیمات لحظه ای برای پروتکل های عزداری هیئت های مذهبی را که پیشتر تابعیت کامل خود از ستاد ملی کرونا اعلام کردند با مشکلات عدیده مواجه کرده و ضرورت دارد این ستاد در تصمیم گیری ها در مورد مسائل مختلف از نظرات کارشناسان آن حوزه استفاده کند تا امنیت روانی جامعه در کنار سلامت جسمانی حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزاری مراسم اعلام کردند تصمیم گیری پروتکل ها هیئت ها خط قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) در جنبش دانشجویان غرب، شرافت در مقابل شرارت ایستاده است

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) در جنبش دانشجویان غرب، شرافت در مقابل شرارت ایستاده است
  • هلدینگ خلیج فارس اسیر فضای مجازی نمی‌شود
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • هیئت عزاداری سادات محله فروشان به مناسبت سالروزشهادت امام صادق(ع)
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • کشتی گیران نونهال کرمانی فاتح مسابقات قهرمانی کشور
  • یک نقره و یک برنز حاصل تلاش کشتی گیران کرمانشاهی در رقابت‌های  کشوری