Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:38:03 GMT

غیبت بیش از ۶۴ هزار داوطلب در کنکورهای ریاضی و انسانی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۸۷۰۸

غیبت بیش از ۶۴ هزار داوطلب در کنکورهای ریاضی و انسانی

رقابت حدود نیم میلیون داوطلب در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی از ساعت هشت صبح امروز پنجشنبه ۳۰ مردادماه در ۳۹۲ شهر کشور آغاز شد. در گروه علوم ریاضی و فنی تعداد ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ کارت صادر شد که از این تعداد، ۵۴ هزار و ۲ نفر زن و ۱۰۱ هزار و ۲۴۸ نفر مرد هستند. بر اساس آماری که فاطمه زرین آمیزی،‌ سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به ایرنا اعلام کرد، در کنکور گروه علوم ریاضی و فنی ۱۳۵ هزار و ۸۶۱ نفر کارت دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ کارت صادر شد که از این تعداد ۲۰۵ هزار و ۶۹۹ نفر زن و ۱۴۹ هزار و ۸۸۱ نفر مرد هستند. از تعداد کارت های صادر شده برای این گروه آزمایشی، ۳۱۰ هزار و ۹۵۹ نفر کارت ورود به جلسه این آزمون را از سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کردند.

بر این اساس، ۱۹ هزار و ۳۸۹ نفر در کنکور علوم ریاضی و فنی و ۴۴ هزار و ۶۲۱ نفر در کنکور علوم انسانی کارت ورود به جلسه دریافت نکردند و غایب این ۲ آزمون محسوب می شوند؛ آمار غایبان این ۲ آزمون در کل ۶۴ هزار و ۱۰ نفر است.

آمار داوطلبان کرونایی دومین روز کنکور

آزمون سراسری امسال ۶۰ داوطلب کرونایی دارد؛ چهار نفر از این تعداد در گروه علوم ریاضی و فنی داوطلب هستند که از این چهار نفر یک نفر در شهر تهران حضور دارد؛ همچنین با توجه به اینکه آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی هم امروز در حال برگزاری است ۱۱ نفر از در گروه علوم انسانی کرونایی شناخته شدند ،اما هیچ کدام از آنها در شهر تهران حضور ندارند. یک داوطلب از این ۶۰ نفر در بیمارستان استان هرمزگان حضور دارد و داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی است.

به گزارش ایرنا، نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه هفته نخست مهرماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود؛ فرایند انتخاب رشته نیز همزمان با اعلام نتایج فعال خواهد شد.

برچسب‌ها آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کنکور پروندهٔ خبری آزمون‌های سراسری در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کنکور آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کنکور سازمان سنجش آموزش کشور علوم ریاضی و فنی گروه آزمایشی آزمایشی علوم علوم انسانی گروه علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پدیده کنکور ۱۴۰۲» و پدرش جان باختند

  اسماعیل نصراللهی که از او به عنوان "پدیده کنکور ۱۴۰۲" یاد شده بود همراه پدرش بر اثر گازگرفتگی جان باختند. مادر خانواده نیز در بیمارستان بستری است.   به گزارش ایسنا؛ مرگ این نخبه و رتبه برتر کنکور واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است. وزیر علوم ایران نیز درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفته است.     اسماعیل نصراللهی، اهل ساری با وجود معلولیت جسمی و حرکتی در سال‌های گذشته به موفقیت‌های تحصیلی بسیاری دست یافته و در کنکور سراسری ۱۴۰۲ رتبه ۲۵ گروه علوم انسانی را کسب کرده بود.   احمد نصر اللهی، پدر اسماعیل نیز جراح دندانپزشک بود.    روز گذشته سخنگوی اورژانس مازندران، مرگ این دو عضو خانواده بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را تایید کرده بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • (تصویر) تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • مدال‌آوری دانشجویان دانشگاه کاشان در مسابقه ریاضی کشوری
  • تمدید فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا ۱۸ اردیبهشت
  • فرصت مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور تا سه‌شنبه تمدید شد
  • «پدیده کنکور ۱۴۰۲» و پدرش جان باختند
  • احتمال غیبت سردار آزمون، مانچینی و اسپیناتزولا مقابل یوونتوس به دلیل مصدومیت
  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟