Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر تا به حال برای لاغر کردن خودتان رژیم گرفته باشید می‌دانید که چقدر سخت می‌شود کاری کرد که روند کاهش وزن ادامه پیدا کند و رژیم را در بلند مدت ادامه داد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بسیاری از افراد با شروع رژیم ابتدا وزن زیادی کم می‌کنند، اما این روند پس از مدتی متوقف می‌شود و وزن شان دیگر ثابت می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مسأله آن‌ها را خشمگین می‌کند و باعث می‌شود رژیم خود را رها کنند.

اما از قرار معلوم، همان مرحله‌ی توقف کاهش وزن اهمیت بسیار زیادی دارد. در حقیقت عقربه‌ی ترازو به این دلیل دیگر تکان نمی‌خورد که بدن ما مشغول مطابقت دادن خود با تغییرات ایجاد شده در آن است.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم چرا وقتی به مرحله‌ی توقف کاهش وزن می‌رسیم و وزن مان ثابت می‌شود نباید رژیم خود را رها کنیم و چطور می‌توانیم کاری کنیم که دوباره شروع به وزن کم کردن کنیم.

دو نموداری که تصویر آن‌ها را در بالا می‌بینید یکی «انتظار» ما از روند کاهش وزن (سمت چپ) و دیگر «واقعیت» روند کاهش وزن (سمت راست) را نشان می‌دهند. در نمودار سمت راست دوره‌های منقطع کاهش وزن و مرحله‌ی توقف کاهش وزن به تصویر کشیده شده است.

لازم به ذکر است که وزن ما کماکان روندی کاهشی دارد، اما در این مسیر نوساناتی را تجربه می‌کنیم و گاهی هم وزن مان ثابت می‌ماند.

توضیح علمی توقف روند کاهش وزن

توقف کاهش وزن مرحله‌ی مهمی محسوب می‌شود، چون به بدن ما این فرصت را می‌دهد که قبل از اینکه بتوانیم دوباره به کم کردن وزن خود ادامه دهیم، خود را از نو تنظیم کند. این نکته را با «نظریه ست پوینت» (Set Point Theory) می‌توان توضیح داد.

همه‌ی آدم‌ها یک ست پوینت طبیعی دارند، یک محدوده‌ی وزنی که وقتی تغذیه‌ی سالمی داریم بدن ما در حوالی آن باقی می‌ماند. ست پوینت ما را دی‌ان‌ای ما و محیط زندگی مان تعیین می‌کند.

افزایش وزن آهسته و تدریجی طی سالیان زیاد می‌تواند بدن را در یک وزن جدید و بیشتر مستقر کند.

اما رسیدن به وزنی پایین‌تر از ست پوینت طبیعی خود می‌تواند کار به شدت دوشواری باشد. در حقیقت بدن ما هر کاری برای حفظ آن خواهد کرد.

همه‌ی آدم‌ها منحصر به فرد هستند، به همین دلیل بعضی از ما یک ست پوینت بیشتر و بعضی هایمان هم یک ست پوینت کمتر داریم.

چرا مرحله‌ی توقف کاهش وزن اهمیت دارد؟

توقف کاهش وزن به این معنا نیست که تغییراتی که در سبک زندگی مان ایجاد کرده ایم بی تأثیر هستند. اگر ثابت ماندن وزن تان به این دلیل باشد که به وزن ست پوینت طبیعی تان رسیده اید، باید به بدن خود اجازه دهید سرعت سوخت و ساز و ارسال هورمون‌ها را با «شرایط جدید» انطباق دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد دو سوم افرادی که رژیم‌های سختگیرانه می‌گیرند همه‌ی وزنی که کم می‌کنند یا حتی مقداری بیشتر از آن را دوباره اضافه می‌کنند. پس باید به خاطر داشته باشیم که حفظ وزنی که از دست داده ایم خود دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

مرحله‌ی توقف کاهش وزن چقدر طول می‌کشد؟

اگر وزن خود را آهسته و به تدریج کم کنیم، ست پوینت ما می‌تواند تنظیم شود و بدن مان از مبارزه با ما دست برمی دارد.

وقتی به مرحله‌ی توقف کاهش وزن می‌رسید، بدن شما نیاز به فرصتی دارد تا خودش را با وزن جدید سازگار کند. به دنبال آن، ست پوینت شما تغییر می‌کند و بدن تان آن را به عنوان «شرایط جدید» می‌پذیرد، به این ترتیب درصورت تمایل به کاهش بیشتر وزن یا نیاز به آن، دوباره شروع به کم کردن وزن می‌کنید.

مرحله‌ی توقف کاهش وزن چیزی بین ۸ تا ۱۲ هفته به طول می‌انجامد که در هر فردی متفاوت است. بعد از طی این دوره، شروع دوباره‌ی کاهش وزن برای ما راحت‌تر می‌شود.

کاهش وزن پایدار، یک مسابقه‌ی دو سرعت نیست. در بیشتر اوقات، یک تا دو سال طول می‌کشد تا شاهد یک کاهش چشمگیر و تأثیرگذار در وزن خود باشیم.

شناسایی علت توقف کاهش وزن

بین توقف کاهش وزنی که به دلیل نیاز بدن برای سازگار کردن خود با ست پوینت جدید باشد با سخت شدن کاهش بیشتر وزن به دلایل دیگر، تفاوت زیادی هست.

این نشانه‌ها به شما می‌گویند که احتمالاً به مرحله‌ی توقف کاهش وزن رسیده اید:

اگر فکر می‌کنید به مرحله‌ی توقف کاهش وزن رسیده اید، باید تمرکز خود را روی حفظ عادت‌های سالم و وزن خود طی یک مدت مشخص بگذارید.

اما اگر فکر می‌کنید که به دلایل دیگری کاهش بیشتر وزن برایتان دشوار شده، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید تا دوباره شروع به وزن کم کردن کنید.

روش‌هایی برای شروع راه اندازی دوباره‌ی روند کاهش وزن

وعده‌های غذایی شما باید ترکیب متعادلی از پروتئین، چربی‌های سالم و سبزیجات غیر نشاسته‌ای باشند. اگر می‌خواهید کربوهیدرات مصرف کنید، به جای کربوهیدارت‌های تصفیه شده (مثل نان سفید، برنج سفید یا غلات قند دار) از کربوهیدرات‌های پیچیده (مثل جو دو سر، نان چاودار یا پاستای قهوه ای) استفاده کنید.

شواهد و قرائن حاکی از آن است که بهترین رژیم برای کاهش وزن، کم کردن مصرف کربوهیدرات‌ها است. کاهش مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌تواند کمک کند دوباره شروع به وزن کم کردن کنید.

 

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد روش محدود کردن مدت زمان مصرف غذا (Time-restricted Feeding) ممکن است باعث کاهش وزن شود. به این معنی که پنجره‌ی مصرف غذای خود را به ۱۰ ساعت یا کمتر، مثلاً از ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر یا ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر محدود کنید.

به تحقیقات گسترده‌تر و کنترل شده تری براینتیجه گیری‌های قطعی نیاز است، اما این روش شاید به بعضی از ما کمک کند که احساس بهتری پیدا کرده و دوباره شروع به کم کردن وزن کنیم.

برای بهره‌مند شدن از مزایای ورزش، حتماً لازم نیست «سخت» ورزش کنیم. به جایش باید به نوع تمرینات ورزشی خود و تناوب انجام آن‌ها توجه داشته باشیم.

تغییر تمرینات ورزشی روش خوبی برای تقویت انواع مختلفی از عضلات در بدن است و میزان چربی سوزی را به حداکثر می‌رساند. تمرینات ورزشی جدیدی را در خانه امتحان کنید یا مقداری ورزش به برنامه‌ی روزانه‌ی خود اضافه کنید.

اگر قصد دارید وزن خود را کم کنید، در بلند مدت آن را ادامه دهید و سلامت کلی خود را بهبود بخشید، باید بدانید که مدیریت اضطراب و خواب اهمیت زیادی در این مسأله دارد.

کم خوابی و اضطراب زیاد می‌تواند مسقیم و غیر مستقیم روی وزن و سلامت ما تأثیر بگذارد. هر روز دو دقیقه نفس عمیق بکشید یا مدیتیشن کنید.

با تغییر عادت‌های پیش از خواب تان می‌توانید کیفیت خواب خود را افزایش دهید، مثلاً قبل از خواب کمتر از وسایل الکترونیک استفاده کنید، اتاق خواب خود را تاریک و خنک نگه دارید و شب‌ها قهوه و الکل نخورید.

 

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: رژیم غذایی کاهش وزن تناسب اندام لاغر کردن دوباره شروع روند کاهش وزن کم کردن وزن خود وزن کم ی کاهش بدن ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی مصاف حق و باطل ملاک تنفر و محبوبیت در جهان می‌شود

هنوز پهپاد‌ها به تلاویو نرسیده بودند و موشک‌ها پرتاب نشده بودند که موجی از شادی نه تنها در ایران بلکه در کشور‌های منطقه ایجاد شد؛ موجی که از همان ابتدا در فیل‌های متعددی شنیده می‌شد، فیلم‌هایی که فریاد‌هایی در آن شنیده می‌شد نظیر الله اکبر، لبیک یا خامنه‌ای، یا علی (ع) و یا حسین (ع)...

«از دمشق با صدای بلند اعلام می‌کنم  رژیم اسرائیل تنبیه خواهد شد»

ماجرا به وحشی گری هفت ماهه صهیونیست ها در نوار غزه بازمی‌گردد، جنایتی که هر روز توحش بیشتری از اسرائیل را نشان بشریت می‌دهد .

اعتمادی کارشناس مسائل بین‌الملل در ارتباط با دلایل توجه به روز جهانی قدس در بسیاری از کشور‌های جهان اظهار کرد: آن چه که بعد از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ اتفاق افتاد آن بود که نگاه مردم جهان نسبت به رژیم صهیونیستی تغییر یافت. دلیلش هم جنایات بیش از ظرفیت‌های انسانی و عجیب صهیونیست‌ها در غزه بود. بنابراین  تحولات طوفان الاقصی بیداری جهانی را بر ذهن مردم جهان به ارمغان آورد.

اما حکایت دنباله دار قانون گریزی و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی به همین جا ختم نشد ؛ بلکه این رژیم پا را از گلیم خود هم فراتر گذاشت و قوانین بین‌المللی را نیز در کنسولگری کشورمان نقض کرد.

دوشنبه سیزدهم فرودین ماه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولگری و محل سکونت سفیر ایران در دمشق را هدف قرار دادند.

جنایتی که از همان لحظه ابتدا با واکنش مقامات ایرانی و وعده پاسخ همراه بود.

اکبری سفیر کشورمان در سوریه گفت: رژیم صهیونیستی اولین بار نیست که چنین جرم و جنایت‌هایی را مرتکب می‌شود و مراکز دیپلماسی را هدف قرار می‌دهد بعد از جنایت‌های شش ماه گذشته در غزه امروز جنایت دیگری را علیه سفارت ایران انجام داد . این اقدام اسرائيل قطعا با پاسخ محکم ما مواجه خواهد شد.

امیر عبداللهیان نیز در چندین نوبت اعلام کرد که جنایات اسرائیل را بدون پاسخ نخواهد گذاشت ؛  او همچنین در نشست مشترک خبری با فیصل مقداد، همتای سوری بر مسئول بودن کاخ سفید در زمینه حمله به کنسولگری ایران در دمشق و لزوم پاسخگو بودن واشنگتن چندین نوبت تاکید کرد و گفت: «از دمشق با صدای بلند اعلام می‌کنم آمریکا در این حادثه مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد. رژیم اسرائیل تنبیه خواهد شد.»

علاوه بر وزیر خارجه کشورمان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نیز در مراسم بزرگداشت شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق گفت: «آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها فهمیده‌اند که پاسخ ایران به این تجاوز صهیونیست‌ها در راه است.»

گفته بودیم «پاسخ می‌دهیم»

وعده صادقی که در  سحرگاه ۲۳ فروردین عملی شد ؛ حمله‌ای که با توجه به حجم و نوعش، در تاریخ رژیم اشغالگر بی‌سابقه بوده است.

امیر سرلشکر موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: همه باید بدانیم که این اقدام دفاع مشروع جمهوری اسلامی در برابر عملیات نامشروع رژیم کودک‌کش صهیونیستی بود که از قبل چندین بار این عملیات را به آنها اعلام کردیم و حق مشروع خودمان را انجام دادیم. از روز چهاردهم اسفند به آنها گفتیم که می‌زنیم و آنها از آن روز در آماده‌باش کامل بودند و با بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما از انواع مختلف فرشی در آسمان زده بودند، سطح دومی هم روی زمین داشتند و همه سامانه‌های پدافندی آنها در آماده‌باش کامل بود.

وی با بیان اینکه چیز‌های دیگری هم وجود داشت که باید محاسبه می‌کردیم به چندین مسیر تردد هواپیما‌های غیرنظامی از کشور‌های مختلف جهان اشاره کرد و گفت: باید رعایت حال آنها نیز می‌شد که نشان می‌دهد این عملیات پیچیدگی خاص خود را داشت و اینجا بود که به رژیم صهیونیستی فهماندیم زدن یک نقطه به مانند غزه که طول و عرض جغرافیایی آن ناچیز است و زدن عده‌ای کودک و پیر و بیمار ارزش نظامی ندارد.ارزش نظامی وقتی است که از هزار و چندصد کیلومتر آن طرف از یک نقطه نظامی بتوان نقطه نظامی دیگری را هدف قرار داد و اکنون با عملیات وعده صادق همه معادلات به هم خورده است و عملیات وعده صادق همانند خنجر جهان اسلام بود که بر گلوی رژیم کثیف صهیونیستی فرود آمد و دل همه عدالت‌خواهان جهان را شاد کرد.

«متشکریم ایران...»

بعد از این عملیات موج قدردانی مردم آزاده از ایران سراسر جهان را فراگرفت  انتشار ویدئویی از شعار‌های برخی شهروندان نیویورکی در حمایت از ایران، یمن و مردم غزه در متروی این شهر بازتاب گسترده‌ای داشت و نشان‌دهنده افزایش محبوبیت ایران در نقاط مختلف جهان بود و شهروندانی را نشان می‌داد که در مترو شعار می‌دهند: «ایران به تو افتخار می‌کنیم».

همچنین پس از انجام عملیات تنبیهی ایران علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، جمع زیادی از مردم استانبول با حضور در مقابل سرکنسولگری جمهوری‌اسلامی در این شهر، از ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی قدردانی کردند. انتشار تصاویری از جشن خیابانی جمعی از ساکنان تورنتو کانادا از حمایت از عملیات «وعده صادق» خبرساز شد و بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

این تنها یک خط از کتاب چندصفحه ای محبوبیت ایران بعد از عملیات «وعده صادق» در جهان بود. محبوبیتی که امروز نقطه عکس آن را در دانشگاه های اروپا و آمریکا شاهد هستیم؛ نفرت از سردمداران غرب به دلیل حمایت از جنایات یک رژیم خونخوار....

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • وقتی مصاف حق و باطل ملاک تنفر و محبوبیت در جهان می‌شود
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی