Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@16:37:32 GMT

بلاتکلیفی زمین فوتبال دهگلان پس از 12 سال

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۹۰۵۳

بلاتکلیفی زمین فوتبال دهگلان پس از 12 سال

وقتی مسئولان وقت اعلام می کنند که زمین چمن آماده بهره برداری و افتتاح است و معاون وزیر ورزش و جوانان را برای افتتاح دعوت می کنند اما چمن افتتاح شده توسط معاون وزیر هنوز با کوله باری از مشکلات دست به گریبان است و متاسفانه در عملکرد استانی و شهرستانی، این پروژه بی سرانجام جزو عملکرد محسوب می شود که نیاز ست مدیران استان و شهرستان در این موضوع ورود کنند و نگذارند این پروژه بی سرانجام جزو عملکرد شهرستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، ورزش به عنوان یکی از مهمترین ارکان شادابی و سلامت جسم و روح و شاخصه اصلی اجتماعی، فرهنگی در زندگی مردم  نقش اساسی دارد و زندگی انسان را تحت شعاع خود قرار می دهد.

 با توجه به اینکه لازمه پیشرفت ورزش هر شهرستان وجود زیر ساخت مناسب و فضای ورزشی است اما متاسفانه شهرستان دهگلان در همه زمینه ها به ویژه در زمینه زیرساخت ورزشی محرومترین شهرستان استان است.

دهگلان یکی از شهرستان‌های کردستان است که در سال 1362 به شهر و در تابستان سال 1386 به شهرستان ارتقاء پیدا کرد اما همچنان مردمان این منطقه با مشکلات زیادی مواجه‌ اند.

زمین چمن دهگلان تا دهه 80 بهترین چمن ورزشی شهرستان بود و اکثر مسابقات فوتبال دوستانه استانی در این چمن برگزار می شد اما متاسفانه به علت بی توجی متولیان در ادوار مختلف این چمن خشک و از بین رفت و با توجه به اینکه شهرستان دهگلان سرآمد این رشته ورزشی است تیمهای فوتبال آن هر روز برای تمرین باید مسافت 40 کیلومتری قروه، سریش آباد و دهگلان را طی می کردند.

بعد از گذشت 12 سال اقدام به ساخت مجتمع ورزشی شهید علیزاده و زمین ورزشی شهرستان شد و بنا به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان دهگلان با توجه به اینکه اعتبار پروژه به مبلغ 3 میلیارد و 800 میلیون تومان در سفر مقام معظم رهبری به کردستان در نظر گرفته شد و این پروژه یکی از پروژه های بی نظیر سطح استان به شما می رفت.

این چمن ورزشی که بعد از چند سال به صورت نیمه کاره بوده و برای تکمیل آن مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان اختصاص یافته که در اردیبهشت 97 چمن کشت می شود و بنا به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان در پاییز 97 آماده بهره برداری برای ورزشکاران می باشد اما افتتاح به تعویق می افتد و زمین ورزشی در 16 بهمن 98 افتتاح می شود.

زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی شهید علیزاده شهرستان دهگلان با ابعاد هشت هزار و 650 مترمربع در پنجمین روز از دهه مبارک فجر و به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در ظهر روز چهارشنبه 16 بهمن ماه افتتاح و به بهره برداری رسید.

 جالب اینجاست وقتی مسئولان وقت اعلام می کنند که زمین چمن آماده بهره برداری و افتتاح است و معاون وزیر ورزش و جوانان را برای افتتاح دعوت می کنند اما چمن افتتاح شده توسط معاون وزیر هنوز با کوله باری از مشکلات دست به گریبان است و متاسفانه در عملکرد استانی و شهرستانی، این پروژه بی سرانجام جزو عملکرد محسوب می شود که نیاز ست مدیران استان و شهرستان در این موضوع ورود کنند و نگذارند این پروژه بی سرانجام جزو عملکرد شهرستان باشد.

اما قاعدتا افتتاح و بهره برداری پروژه زمانی صورت می گیرد که بدون هیچگونه مشکل باشد در حالیکه زمین چمن ورزشی دهگلان بعد از 6 ماه افتتاح هنوز هم فاقد جایگاه تماشاچیان، رختکن و سرویس بهداشتی می باشد. حال جای سوال است چرا افتتاح سریع این پروژه با کلی مشکلات صورت گرفته است؟ نیاز است مسئولان متولی برای مردم شفاف سازی کنند که چرا باید پروژه مذکور بعد از افتتاح دوباره نیاز به اعتبار چند میلیاردی برای تکمیلش باشد.

جالب اینجاست که با وجود عدم سرویس بهداشتی، رختکن و جایگاه تماشا چیان چندین مسابقه در این زمین انجام شده است که این مشکلات با اعتراضات بازیکنان روبرو می شود و بازیکنان تیمهای شهرستان دهگلان و خارج از شهرستان طی تماس تلفنی با رسانه های شهرستان و استان خواستار رساندن اعتراض شدید آنان به گوش مسئولان استان و شهرستان شدند.

 هر چند استاندارد سرانه ورزشی در دنیا به ازای هر نفر 7 متر است، در ایران به ازای هر نفر 70 سانتیمتر و در کردستان به ازای هر نفر 30 سانتیمتر و در دهگلان کمتر از 30 سانتمتر است که نشان دهنده فاصله ما با استاندارد روز دنیاست.

با توجه به اینکه شهرستان دهگلان در زمینه استعداد ورزشی و عناوین در کشور و استان سرآمد است متاسفانه در این زمینه کم کاری و کوتاهی شده است و جای نگرانی دارد که دهگلان بعد از چندین سال ارتقاء به شهرستان هنوز بعضی ادارات آن منجمله اداره ورزش و جوانان بدون نمایندگی است.

 یکی از پیشکسوتان عرصه ورزش شهرستان در ادامه با اشاره به مشکلات ورزش دهگلان دغدغه اصلی هیئتهای ورزشی را نبود پشتوانه مالی دانست و گفت: حمایت مالی برای ورزش بسیار ضروری می باشد و اگر این حمایت وجود نداشته باشد ورزش کاملا لنگ می شود.

 هیچ کاری در حوزه ورزش شهرستان دهگلان انجام نشده است

متأسفانه در حوزه ورزشی، فرهنگی، تفریحی و حتی فضای سبز هیچ مکانی برای بانوان دهگلانی وجود ندارد به طوریکه بانوان فعال در حوزه ورزش برای از استفاده از سالن‌های ورزشی در مذیقه هستند.

نشست استخر دیگر مشکل مجتمع ورزشی شهید علیزاده است و با توجه به اینکه تنها یک سال از افتتاح آن می‌گذرد دچار نشست شده است.

نداشتن وسیله ای نقلیه برای اعزام ورزشکاران به دیگر شهرها دیگر مشکلی است که ورزشکاران دهگلانی همواره با آن دست به گریبانند این در حالی است که دهگلان تنها شهرستان در کردستان است که فاقد وسیله ای نقلیه برای اعزام ورزشکاران است.

 نبود خوابگاه در هنگام برگزاری مسابقات، نبود وسلیه ایاب و ذهاب، نبود سالن ورزشی بانوان، نبود فضای ورزشی و زمین ورزشی در شهر 4 هزار نفری بلبان آباد دیگر مشکلات ورزشی شهرستان است که متاسفانه حل این مشکلات تنها در جلسات بدون خروجی تعریف شده و عملا هیچکاری برای حل آن در استان و شهرستان صورت نگرفته است.

بیش از 7 میلیارد تومان هزینه مجتمع شهید علیزاده شده است

 شکوری رئیس اداره ورزش و جوانان دهگلان در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: مبلغ 7 میلیارد و 800 میلیون تومان که 3 میلیارد و 800 میلیون تومان برای ساخت استخر در سفر مقام معظم رهبری به کردستان برای دهگلان در نظر گرفته شده، مبلغ 2 میلیارد تومان برای محوطه، آسفالت و کف فرش، مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای زمین چمن فوتبال و مبلغ 800 میلیون تومان نیز برای وصل انشعابات،آب، برق، گاز و هدایت شبکه فاضلاب هزینه شده است.

 وی در ادامه بیان داشت: پیست دو میدانی این مجتمع 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیر سازی آن آماده آسفالت است.

حال با این مبلغ هنوز هم مجتمع تکمیل نشده و گویا چندین سال دیگر نیاز به اعتبار داشته باشد، در حالیکه پروژه در زمان افتتاح  و بهره برداری باید بدون مشکل و بدون نیاز به اعتبار باشد که متاسفانه موضوع مجتمع شهید علیزاده شهرستان دهگلان جای سوال است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اداره ورزش و جوانان استان و شهرستان شهرستان دهگلان میلیون تومان شهید علیزاده بهره برداری معاون وزیر زمین چمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با هشت ماه بلاتکلیفی

جاده بجنورد به کلاته حاجی‌بیگلر بیش از هشت ماه است که به بهانه ترمیم مسدود است و مردم مجبورند از زمین‌های کشاورزی به منزل خود برسند و بارش باران این وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی،
جاده بجنورد به کلاته حاجی‌بیگلر بیش از هشت ماه به بهانه ترمیم و بالا بردن سطح جاده مسدود شده است.

طی این مدت اهالی مجبور به عبور از زمین‌های کشاورزی برای رفتن به خانه خود بوده‌اند و تاکنون با وجود وعده‌های مختلف این جاده به بازگشایی نرسیده است.

بارش باران و پنجشنبه‌های پرترافیک برای رفتن به پارک جاوید نیز بر زحمت و درد اهالی این محله در حاشیه شهر می‌افزاید.

کد خبر 750443

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با ۸ ماه بلاتکلیفی در بجنورد+ فیلم
  • فیلم| عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با هشت ماه بلاتکلیفی
  • فوتشال در مازندران؛ فوتبال در گل و شُل شالیزار
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد