Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام علی مولایی روز پنجشنبه گفت: مجلس ترحیم طلایه دار وحدت اسلامی، عالم مجاهد، زبان گویای اسلام و تشیع آیت الله محمدعلی تسخیری از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ جمعه (فردا) به صورت زنده در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی به خاطر شیوع ویروس کرونا افزود: این برنامه در فضای مجازی و در شبکه های یوتیوب، اینستاگرام و آپارات پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت‌الله تسخیری رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام روز سه‌شنبه در ۷۶ سالگی در اثر عارضه قلبی در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران درگذشت.  پیکر این عالم ربانی به دلیل شرایط کرونایی به شکل محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعداز ظهر امروز (پنج‌شنبه) در  جوار حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده می شود.

آیت الله تسخیری از چهره های شناخته علمی و فرهنگیِ جهان اسلام بود که همواره در معرفی درست تشیع و ایجاد تفاهم و همدلی میان مسلمانان تلاش می کرد. وی خدمات ارزنده ای در این قلمرو به اسلام و تشیع کرد. مشارکت در ده ها کنفرانس علمی در کشورهای مختلف به عنوان برگزارکننده یا عضو هیات رئیسه یا میهمان، عضویت در هیات امنا و شورای عالی چند مرکز دانشگاهی و مجمع علمی در ایران و دیگر کشورها و تدریس در مراکز علمی گوناگون؛ از جمله فعالیت های مؤثر وی در زمینه های علمی و فرهنگی بود.

تسخیری همچنین در مجمع فقه اسلامی در جده (وابسته سازمان کنفرانس اسلامی) از ۱۳۶۲ تاکنون به عنوان تنها نماینده رسمی تشیع امامی در تثبیت و ترویج مبانی فقهی و اصولی تشیع نقشی در خور تقدیر داشت. وی در ۲۰ سال گذشته ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب و نیز رئیس هیأت امنای مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب را به عهده داشت. 

از این اندیشمند مجاهد ده ها کتاب و صدها مقاله به تألیف یا ترجمه منتشر شده که محاضرات فی علوم القرآن، الاقتصاد اسلامی، القواعد الاصولیة و الفقهیة علی مذهب الامامیة (در سه جلد)، تفسیر قرآن کریم (در سه جلد)، دروس فی اصول الدین و همچنین الامامة و الولایة فی القرآن الکریم از جمله آنهاست.

برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ویروس کرونا محمدعلی تسخیری فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ویروس کرونا محمدعلی تسخیری فضای مجازی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ویروس کرونا محمدعلی تسخیری فضای مجازی مجمع جهانی تقریب مذاهب آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز برگزار می‌شود

مراسم یادبود مسعود اسکویی که به صدای ماندگار ورزش رادیو شهره بود، امروز (۱۷ اردیبهشت ماه) در مسجد بلال برپا می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز 17 اردیبهشت ساعت 13 تا 14 و 30 دقیقه در مسجد بلال صدا و سیما برگزار می‌شود.

دوستداران ورزش از نسل قدیم گزارش‌های مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه های ورزشی را در برنامه ورزش از نگاه دو تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. وی از سال 60 به بعد به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را در رادیو ورزش گزارش می‌کرد.

درخواست نام‌گذاری یکی از اماکن ورزشی به نام «مسعود اسکویی»

مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش روز چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه درگذشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است