Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پیش فروش ارزی نفت باید در مجلس بررسی شود، گفت: این پیش فروش باید به تحویل قطعی منجر شود ودولت نباید بایک عملیات مالی، نفت فروخته شده را بازخرید کند.

شاید زمانی که رئیس جمهور در ۱۵ مردادماه خبر از ارائه طرح گشایش اقتصادی در شورای عالی هماهنگی سران قوا داد، هیچ وقت فکر نمی‌کرد کارشناسان به حدی جلوی این تصمیم دولت بایستند که نه تنها جلوی طرح را بگیرند بلکه به سو استفاده دولت از این جلسات نیز اعتراض کنند و آن‌را شیوه‌ای خارج از عرف قانون‌گذاری بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از خبر گشایش اقتصادی، موجی از اعتراضات از سوی کارشناسان اقتصادی، اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس بلند شد که هدف همه آنها دو چیز بود، اولاً ورود این طرح به مجلس برای بررسی کارشناسی آن دوماً خطر بزرگ بدهکار کردن دولت بعد و وابسته کردن بودجه به نفت. مجموع این اعتراضات سبب شد تا در جلسه بعدی شورای هماهنگی سران قوا، رؤسای دو قوه مقننه و قضائیه با شروطی این طرح را بپذیرند؛ شروطی که در صورت رعایت از سوی دولت منجر به تغییر و دگرگونی طرح گشایش اقتصادی خواهد شد.

دستاورد دیگر اعتراضات چند روزه اخیر این بود که رئیس مجلس در اقدامی کم سابقه، نظر خود را منوط به بررسی سه کمیسیون تخصصی مرتبط دانست و به آنها اجازه بررسی طرح را داد. قالیباف در صحن مجلس گفت: قرار بر این شد که کمیسیون‌های انرژی، برنامه و بودجه و اقتصادی به صورت جداگانه و یا مشترک این مسئله را مورد رسیدگی قرار دهند و نهایی کنند.

برچسب ها: کمیسیون اقتصادی ، مجلس ، گشایش اقتصادی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Ji6

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کمیسیون اقتصادی مجلس گشایش اقتصادی گشایش اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است

به گزارش قدس آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت اساسی مجلس دوازدهم از نظر دولت چیست اظهار کرد: اولویت اساسی همه، چه دولت و چه مجلس، توجه به معیشت مردم است؛ امروز اولویت مردم مسائل اقتصادی است و بر همین اساس، شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردم» اعلام شد.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های تحقق شعار سال فراهم شود افزود: ایجاد زمینه‌های مشارکت حداکثری مردم در حوزه‌های مولد اقتصادی، امکان ایجاد رقابت و شرایط مناسب برای تولید اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های زاینده و سازنده اقتصادی و عدم رقابت منفی دولت و نهادهای دولتی و حاکمیتی با بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که وجه مشترک میان دو قوه مجریه و مقننه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظارت مؤثر بر بازار، مهار مؤثر تورم و حمایت بیش از پیش از فعالیت‌های مولد اقتصادی، باید زبان مشترک مجلس و دولت باشد تا ان شاء الله بتوانیم خدمت‌رسانی موثرتری برای مردم و کشور انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است