Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین فلاح از عقد بیش از 40 تفاهم نامه اجرایی مدرسه سازی در طی نیمه نخست امسال در قالب طرح آجر به آجر با همکاری خیران مدرسه ساز و مشارکت های مردمی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش اجرای طرح مکان یابی احداث مدارس کشور بر اساس نرم افزار طراحی شده با افق 50 ساله پیش بینی جمعیتی را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح افزود: از این پس، ساخت مدارس در سطح کشور باید بر اساس طرح اشاره شده اجرایی شوند.

وی با بیان اینکه در این طرح، تمامی معیارهای جانمایی زمین برای ساخت مدارس و نیازهای مدرسه سازی پیش بینی شده اند، خاطر نشان کرد: تا به کنون مکان یابی احداث مدارس متاثر از اعمال نظر مسئولان اجرایی، نمایندگان مردم در مجلس و سیاسیون بودند که به وضعیت پراکندگی جمعیت دانش آموزی در مناطق توجه نشده بود.

وی در بخش دیگری از سخن خود از اجرای طرح آجر به آجر ( برنامه تحولی اجرایی مشارکت های مردمی) برای سرعت بخشی به اجرای پروژه های مدرسه سازی در سطح استان نیز خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال بیش از 40 تفاهم نامه میان اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان با خیران مدرسه ساز منعقد شده است تا در همین راستا، احداث مدارس جدید در استان آغاز و آجرا شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: در راستای اجرای این طرح مردم نیز به پای کار دعوت خواهند شد.

وی در ادامه به واگذاری 13 هکتار زمین به ارزش 80 میلیارد تومان از سوی اداره کل راه وشهرسازی استان برای احداث مدارس شهری در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین نیز خبر داد و گفت: این واگذاری در راستای عقد تفاهم نامه ای میان استانداری خراسان شمالی با وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا، استانداری خراسان شمالی مبلغ 20 میلیارد تومان اعتبار و سازمان تجهیز و نوسازی کشور نیز 100 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدارس در مناطق شهری استان را اختصاص خواهند داد.

فلاح در خاتمه از خرید تجهیزات برای مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش استان به مبلغ سه میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و گفت: از مبلغ سه میلیارد تومان، یک میلیارد و 200 میلیون تومان آن توسط شرکت ایران ساخت اختصاص داده می شود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا به کنون چرخ خیاطی، ابزارهای طراحی دوخت برای هنرستان ها و مدارس کار و دانش استان خریداری شده اند که در حال توزیع هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: تعدادی سیستم کامپیوتر همچنین تجهیزات رشته برق و اتو مکانیک برای کارگاه های مدارس فنی و حرفه ای استان خریداری شده اند که در حال توزیع هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان خراسان شمالی احداث مدارس تفاهم نامه مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود

قهرمان رحمانی مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌ها است، گفت: با جذب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه‌تمام استان تکمیل می‌شود و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای‌آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستان‌ها است، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستان‌ها و ۸ طرح نیمه‌تمام می‌توان گام مؤثری در توسعه فضا‌های آموزشی استان برداشت.

پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه‌سازی، گفت: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه‌سازی استفاده کرد.

وی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی