Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمادگی بانک ملت جهت همکاری با سایپا، تولید روزانه ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین، حمایت تمام قد بانک رفاه از کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران، دلار در کانال ۲۲ هزار تومان برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز پنجشنبه ۳۰ مردادماه شبستان به شرح زیر است:

آمادگی بانک ملت جهت همکاری با سایپا

محمد بیگدلی  به همراه جمعی از مدیران ارشد این بانک از مرکز تحقیقات و نوآوری و خطوط تولید شرکت سایپا بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این بازدید افزود: استراتژی قبلی گروه سایپا در حوزه تولید محصولات اقتصادی و ارزان قیمت بوده ولی با شرایط موجود و تغییر استراتژی این شرکت، شاهد تولید محصولات متنوعی در رده های مختلف خواهیم بود که به زودی وارد بازار خواهد شد و این اقدامات بسیار ارزشمند است.

مدیرعامل بانک ملت خاطرنشان کرد: این چنین اقداماتی در شرایط عادی جزو برنامه های معمول شرکت های تولیدی است ولی در شرایطی که کشور تحت تحریم و فشارهای شدید اقتصادی است و هیچ گونه همکاری های بین المللی انجام نمی شود، انجام برنامه های نوآورانه و توسعه ای در حوزه تولید نشان از تخصص نیروها و توان مدیریتی بالا دارد که در سایپا در حال انجام است.

وی افزود: سایپا یکی از شرکت های بزرگ در حوزه اشتغال و تولید در کشور است که توانسته با شرایط موجود در این زمینه ها رشد کند و شرایطش روز به روز بهتر می شود، بر همین اساس به زودی سایپا در داخل کشور از جنبه های مختلف به خودروساز اول تبدیل خواهد شد.

 

حمایت تمام قد بانک رفاه از کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران

این میزان از تمرکز ارائه خدمات به این قشر قابل احترام جامعه، با هیچ کدام از بانک‌های کشور قابل قیاس نیست؛ علاوه بر این بانک رفاه درکنار ارائه خدمات گوناگون بانکی برای عموم شهروندان، تسهیلات و شرایطی ویژه برای آن ها در نظر گرفته است.

اهمیت این موضوع و عملکرد ملموس این بانک به حدی است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتی به مناسبت سالگرد تأسیس بانک رفاه آورده است: جای بسی خوشحالی است که در شصتمین سالگرد تاسیس بانک رفاه کارگران شاهد رشد بی سابقه خدمات رسانی به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هستیم. وی در توئیت خود ادامه می دهد: خوشبختانه مبلغ تسهیلات پرداختی به بازنشستگان از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزارو ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده که حدود ۱۱  برابر سال گذشته است.

علاوه بر این، یکی از طرح هایی که طی سالیان گذشته به این منظور اجرا شده و توسط مستمری بگیران و بازنشستگان مورد توجه و اقبال قرار گرفت، طرح تسهیلاتی کرامت است که در این طرح بازنشستگان تأمین اجتماعی و دانشگاه‌های علوم پزشکی توانستند جهت مصارفی چون تهیه مصالح ساختمانی برای تعمیرات واحدمسکونی، هزینه درمان، تحصیل، تهیه جهیزیه، ازدواج فرزند، مسافرت‌های زیارتی و سیاحتی و تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحدهای مسکونی تسهیلات دریافت کنند. طرح رفاه کالا تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان با نرخ ۱۵ درصد به مدت ۳۶ ماه از دیگر طرح‌هایی است که بابت تعمیر واحدهای مسکونی، هزینه درمان، هزینه ازدواج فرزندان مستمری بگیران و سایر هزینه‌ها تا ۵۰ میلیون تومان به مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می شود.

از سوی دیگر، به منظورکمک به بازنشستگان و خانواده های آن ها، بانک رفاه طرح پیوند را به اجرا گذاشته است که به فرزندان مستمری بگیران و بازنشستگان به ازای هر فرزند بازنشسته و مستمری بگیر، ۲۰ میلیون تومان تسهیلات خرید کالا علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با نرخ یک درصد پرداخت می‌شود.

 

مراسم قرعه کشی محصولات سایپا شنبه برگزار می‌شود

دور جدید طرح پیش فروش ۲ محصول کوییک اس و ساینا اس از سوی شرکت سایپا در تاریخ ۲۵ مردادماه انجام شد و حالا قرار است در روز شنبه (یکم شهریور ماه) مراسم قرعه کشی برای معرفی منتخبان مجاز به ثبت نام نهایی این خودرو‌ها انجام شود.

 در این طرح پیش فروش، خودرو کوییک اس با پیش پرداخت ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و موعد شهریور و مهر ۱۴۰۰ و خودروی ساینا اس با پیش‌پرداخت ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و موعد تحویل شهریور و مهر ۱۴۰۰ عرضه شده بود.

در این طرح محدودیت‌های قبلی نظیر محدودیت کد ملی، داشتن گواهینامه رانندگی، عدم امکان صلح و فروش وکالتی، عدم ثبت‌نام و صدور فاکتور از سایپا و ایران‌خودرو در ۴۸ ماه گذشته، نداشتن پلاک فعال و همخوانی شماره حساب، شماره شبا و شماره کارت بانکی درنظر گرفته شده است.

منتخبان خرید خودرو در طرح‌های فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش یکساله و پیش‌فروش مشارکت در تولید محصولات سایپا و ایران‌خودرو امکان شرکت در این طرح را ندارند.

 

تولید روزانه ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین/ باید خودمان را برای شرایط بعد از تحریم آماده کنیم

«بیژن نامدار زنگنه» با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری چهار شنبه شب شبکه دو سیما افزود: مهمترین میدان‌های شرکت نفتی ما از نظر حجم و اهمیت ذخایر، میدان‌های غرب رودخانه کارون شامل میدان‌های آزادگان، یادآوران و میدان یاران است.

 

وزیر نفت ادامه داد: تولید نفت کشورمان از این میدان‌ها از ۷۰ هزار شبکه در سال ۱۳۹۲ با افزایش ۶ برابری به ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است. میدان آذر در ایلام با ظرفیت تولید ۶۰ هزار بشکه در روز به زودی افتتاح می‌شود.

 

وی با بیان اینکه قرارداد میدان‌های دیگر مانند پایدار غرب و آبان را هم بستیم، اضافه کرد: حدود ۱۵۰ چاه فقط در میدان آزادگان جنوبی در این هفت سال حفر کردیم و این حرکت بزرگی بوده است.

 

وزیر نفت گفت: عراق در مجموع میدان‌های مشترک با ما در این منطقه حدود ۲۵۰ هزار بشکه در روز برداشت می‌کند.

 

وي افزود: برداشت از میادین مشترک در شرایط خوبی قرار دارد قراردادهای برداشت از این میادین نیز امضا شده است.

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۱۱ هزار تومان/ دلار در کانال ۲۲ هزار تومان

امروز (پنجشنبه 30 مرداد) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 47 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1951 دلار، هر گزم طلای 24 عیار یک میلیون و 397 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 10 میلیون و 430 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 711 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 5 میلیون و 400 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 100 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 700 هزار تومان است.

 

امروز (پنجشنبه 30 مرداد) در بازار آزاد ارز دلار 22 هزار و 393 تومان، یورو 26 هزار و 598 تومان، پوند 29 هزار و 977 تومان، درهم امارات 6189 تومان، یوان چین 3295 تومان و لیر ترکیه 3144 تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (چهارشنبه 29 مرداد) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 59 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1993 دلار، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 412 هزار تومان ارزشگذاری شده است. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم 10 میلیون و 450 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 751 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 5 میلیون و 400 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 100 هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و 700 هزار تومان معامله می شد.

 

روز گذشته (چهارشنبه 29 مرداد) در بازار آزاد ارز دلار 22 هزار و 502 تومان، یورو 26 هزار و 700 تومان، پوند 30 هزار و 114 تومان، درهم امارات 6199 تومان، یوان چین 3301 تومان و لیر ترکیه 3104 تومان ارزشگذاری شده بود.

 

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۳ ارز کاهش و ۴ واحد پولی افزایش یافت. نرخ ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت بود./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار سکه بهار آزادی طرح عیار یک میلیون مستمری بگیران میلیون تومان هزار تومان بانک رفاه میدان ها پیش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

موضوع مسکن کارگران در ایران یک معضل پیچیده و چندوجهی است که تأثیر بسزایی بر رفاه کلی و کیفیت زندگی مردم دارد. با توجه به جمعیت شاغل زیاد در ایران، برای دولت ضروری است که تامین مسکن مناسب و مقرون به صرفه را برای تضمین سلامت و بهره وری کارگران در اولویت قرار دهد.

یکی از چالش های اصلی کارگران در ایران نبود گزینه های مسکن ارزان قیمت است. نرخ تورم بالا و کمبود واحدهای مسکونی موجود، یافتن مسکن مناسب را برای کارگران دشوار کرده است که منجر به ازدحام بیش از حد، هزینه های بالای اجاره و شرایط زندگی نامرغوب شده است. این امر نه تنها بر سلامت جسمی و روانی کارگران تأثیر می گذارد، بلکه مانع از توانایی آنها برای عملکرد مؤثر در محل کار می شود.

برای حل این موضوع، دولت باید اقدامات پیشگیرانه ای برای افزایش عرضه مسکن ارزان قیمت برای کارگران انجام دهد. این امر با راهبردهای مختلفی از جمله تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن، ارائه اعتبارات بانکی برای پروژه های مسکن و ارائه تسهیلات ساخت مسکن به کارگران قابل تحقق است. با تسهیل ساخت واحدهای مسکونی جدید، دولت می تواند کمبود مسکن را کاهش دهد و گزینه های مقرون به صرفه تری برای کارگران ایجاد کند. تامین مسکن برای کارگران یک جزء حیاتی در تلاش برای بهبود شرایط زندگی برای جمعیت شاغل ایران است. ابتکار دولت برای تخصیص زمین مناسب، هدایت اعتبارات بانکی به ساخت مسکن و ارائه تسهیلات ساخت مسکن به کارگران می تواند راه حلی قوی برای بحران مسکن باشد.

دولت با توانمند ساختن کارگران برای مشارکت در ساخت مسکن خود از طریق اعطای زمین به آن‌ها، پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و همچنین مجوز ساخت خانه تک‌طبقه، به چندین هدف مهم دست می یابد. اولاً، مشارکت بیشترین جمعیت فعال کارگری کشور در تولید مسکن را تقویت می کند و منجر به افزایش رشد اقتصاد می شود. ثانیاً، به نگرانی مهم کارگران در مورد دسترسی به مسکن ارزان قیمت نیز پایان خواهد داد و در نهایت، در رکود اقتصادی فعلی، که در آن ساخت و ساز مسکن به عنوان محرک اصلی رشد اقتصادی عمل می کند، این ابتکار آماده است تا فعالیت های اقتصادی را در بیش از 130 بخش مرتبط تحریک کند.

در پایان، تمرکز دولت بر حل مسئله مسکن کارگران در ایران نشان‌دهنده یک موضوع بسیار مهم و کلیدی مورد تاکید رهبری در زمینه خوب کردن حال مردم است و نیاز به تامین زمین، پرداخت تسهیلات بانکی و همچنین توسعه افقی شهرها دارد که نه تنها شرایط زندگی برای جمعیت شاغل و کارگر با حدود نیمی از کل جمعیت کشور را بهبود می‌بخشد، بلکه رشد اقتصادی را از طریق افزایش فعالیت ساخت و ساز مسکن به پیش می‌برد. دولت با توانمندسازی کارگران برای مشارکت در ساخت خانه های خود و تسهیل دسترسی به منابع، راه را برای آینده ای پایدارتر و مرفه هم برای افراد و هم برای کل اقتصاد هموار می کند.

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور