Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@22:53:09 GMT

اگر پاسپورت و مدارک در سفر گم شد چه کنیم

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۹۴۳۹

گم شدن یا دزدیده شدن پاسپورت و مدارک اتفاق رایجی نیست که اون رو خیلی تجربه کنید، اما امکان داره برای هرکسی و در هر سفری اتفاق بیافتد این مدارک شامل بلیط هواپیما، مدارک شناسایی، پول و از همه مهم تر پاسپورت می شود.

درست که این اتفاق ممکن برای هر کسی رخ بده اما بهتره از قبل آمادگی داشته باشید. اولین قدم باید برای مدارک تو کل سفر یه جای امن در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هتل، در فرودگاه، در تفریح و ... در تمامی شرایط باید امن ترین مکان رو برای مدارک داشته باشید.

مهم تر از مخفی کردن مدرک، نباید تمامی مدارک رو یکجا قرار دهید. باید عکس و کپی از پاس خودتان را در جای دیگر قایم کنید تا در صورت گم شدن پاسپورت، مدرکی برای نشان دادن هویت خودتان داشته باشید.

لازم نیست در طول سفر به فکر این موضوع باشید و با استرس به تفریح بپردازید فقط لازم نکاتی رو رعایت بکنید و بدانید که اگر این اتفاق برایتان افتاد چه کار کنید. بنابراین در ادامه کاملا توضیح داده ایم که اگر پاسپورت و مدارک در سفر گم شد چه کار کنیم؟

براساس نظر سنجی جدیدی که توسط گروه تحقیقاتی ماندالا از 1000 نفر انجام شده است، در حدود 87 درصد از مردم گفتند که به توانایی خودشان در محافظت از گذرنامه در طول سفر خارجی اطمینان دارند. و تنها  درصد از افراد بودند که تجربه گم شدن و دزدیده شدن پاسپورت رو داشته اند.

این تحقیق برای این انجام شده که تصور می شد نگرانی این مسئله باعث کاهش سفر های بین المللی می شود اما بر اساس آمار به دست امده این فرضیه اصلا درست نیست و احتمال رخ دادن این اتفاق هم خیلی کم. پس شما هم می توانید با خیال راحت به سفر خارجی بروید.

پاسپورت و مدارک گم در سفر خارجی گم شد چه کار کنیم؟ به پلیس گزارش بدین، شاید درصد کمی بشه احتمال داد که پلیش دزد ها رو پیدا کنه و مدارک رو به شما برگردونه. به نزدیک ترین سفارت ایران بروید: شاید فکر کنید در طول سفر اصلا به پاسپورت نیاز ندارید و لازم هم نیست پیگیر گرفتن دوباره پاسپورت بشید، اما در نهایت در فرودگاه باید پاسپورت همراه داشته باشید تا مهر خروج بزنند.

بنابراین به سرعت به نزدیک ترین سفارت ایران بروید و با مدارک دیگر هویتتان را ثابت کنید. اگر عکس پاسپورت داشته باشید روند گرفتن دوباره پاسپورت شما سرعت بیشتری پیدا می کنه. بنابراین اگر عکس ندارید قبل از رفتن به سفارتخانه، به نزدیک ترین عکاسی بروید و عکس بگیرید

ممکن آماده شدن پاسپورت جدید چند روزی طول بکشه بنابراین برای این که مشکل چند تا نشه به محض گم شدن به سفارتخانه بروید و گزارش گم شدن و درخواست پاسپورت جدید رو ثبت کنید.

مدارک لازم رو اماده داشته باشید:

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت

چند قطعه عکس کارت شناسایی یا گواهینامه واچر هتل یا بلیط هواپیما مدارک شناسایی دیگر مثل شناسنامه و ... فرم گزارش مفقودی پاسپورت فرم درخواست پاسپورت جدید سفارت ها و کنسولگری های ایران در کشور های خارجی

ایران در 100 کشور سفارتخانه و در 34 کشور کنسولگری دارد. که با یک سرچ ساده ادرس هر کدام را به راحتی پیدا می کنید. در ادامه آدرس سفارتخانه های ایران در امارات متحده عربی و ترکیه اورده شده است.

سفارت ایران در امارات متحده عربی

آدرس سفارت خانه ایران در دبی: دبی، منطقه جمیرا، خیابان الوصل، شماره 256

شماره تلفن سفارت: 3444717-009714

این سفارتخانه در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 الی 12 ظهر باز می باشد.

سفارت ایران در ترکیه

آدرس سفارتخانه ایران در ترکیه: ترکیه، آنکارا، کاواکیلدر، شماره 10

شماره تلفن سفارت ترکیه: 00903124682821

البته ایران در استانبول دارای کنسولگری نیز می باشد.

پاسپورت چیست؟

پاسپورت یکی از مدارک شناسایی معتبر و رسمی است که دولت ها برای هر کسی که درخواست سفر یا اقامت در یک کشور خارجی رو داره صادر میکنن. در اصل پاسپورت مدرک شناسایی شما در خارج از مرز های کشورتان است.

تو یک سفر خارجی کارت ملی و شناسنامه هم همراهتون باشه بد نیست اما به اندازه پاسپورت واجب نیست و اهمیت نداره. تقریبا پاسپورت تمام کشور ها هم به یک شکل می باشد و اطلاعات تقریبا یکسانی هم در همشون ثبت میشن.

دو صفحه برای ثبت اطلاعات صاحب پاسپورت، بقیه صفحه ها هم برای برچسب ویزا ها و مهر های ورود و خروج می باشد. پاسپورت ایرانی جلد قرمز داره و در سه نوع زیر صادر میشن.

انواع پاسپورت های ایرانی:

عادی خدمت سیاسی

معتبرترین پاسپورت های جهان

اعتبار یک پاسپورت به کشور هایی است با داشتن ان بدون ویزا بتوان وارد شد. پاسپورت ایران در رتبه بندی جهانی، رتبه 98 رو داره و با داشتن ان می توان به 41 کشور در سراسر جهان بدون ویزا یا با ویزا فرودگاهی سفر کرد.

یعنی برای سفر به این 41 کشور تنها خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل کافی است، کشورهای مانند ترکیه، ارمنستان، مالزی، گرجستان و ... را با پاس ایرانی میشه بدون ویزا سفر کرد.

با شنیدن این موضوع بدون شک برای شما هم جالب میشه بدونین معتبر ترین پاسپورت های جهان، برای کدوم کشور ها می باشد.

ژاپن

191 مقصد

سنگاپور

190 مقصد

کره جنوبی

189 مقصد

ایتالیا؛ اسپانیا، لوکزامبورگ، فنلاند

188 مقصد

دانمارک، اتریش

187 مقصد

سوئد، فرانسه، پرتغال، ایرلند، هلند

186 مقصد

سوئیس، ایالات متحده آمریکا، انگلیس، نروژ، بلژیک

186 مقصد

یونان، نیوزلند، مالت، جمهوری چک

185مقصد

کانادا، استرالیا

183 مقصد

مجارستان

182 مقصد

 

این لیست هر سال به روز می شود و گاهی شاهد جابه جایی اعتبار پاسپورت ها خواهیم بود. این تغییر هم براساس توافق مابین دولت ها ایجاد می شود.

امن ترین کشور های جهان

ممکن برای همه ما پیش بیاد که وقتی قبل از سفر درباره گم شدن یا دزدیده شدن مدارک صحبت میشه درباره امنیت کشور مقصد تحقیق کنیم.شاید بشه گفت در حدود 80% میزان امنیت کشور مقصد موثر است، اما گم شدن و دزدیده شدن پاسپورت و مدارک ممکن در هر سفری اتفاق بیافته.

برای جلوگیری از این اتفاق تنها لازم حواستون به مدارک باشه و براشون جای امن پیدا کنید. البته براساس آمار این اتفاق در کشور های امن جهان کمتر ثبت میشن.

هر سال فهرستی شامل 10 کشور امن جهان منتشر میشه که ثبت اتفاتی همچون گم شدن مدارک توریست ها و ... در ان ها کمتر است. البته این 10 کشور تنها در مسئله سفر و توریست جز امن ترین کشور ها انتخاب نشده اند و از هر نظر دارای امنیت بالایی هستند.

10 کشور امن برای سفر جمهوری چک سوئیس ژاپن اسوانی سنگاپور کانادا دانمارک اتریش پرتغال نیوزلند

منبع: الف

کلیدواژه: پاسپورت و مدارک شدن پاسپورت داشته باشید سفارت ایران پاسپورت ها دزدیده شدن سفر خارجی کشور ها گم شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند

کارگر پاکدست خدماتی شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک شناسایی معتبررا به صاحبش بازگرداند.

به گزارش ایلنا، در روزهای گذشته یکی از کارگران خدماتی شهرداری منطقه ۲ شهرداری زنجان به نام «بهروز اسکندری» در حالی که مشغول جمع‌آوری زباله بود، با یک کیف دستی مواجه شد. این کارگر بلافاصله کیف را از کنار خیابان برداشته و محتویات داخلش را برای پیدا کردن صاحب اصلی‌اش کنترل کرد.

محتویات کیف حاوی مقادیری دلار، یورو و مدارک شناسایی معتبر بوده است.

بر اساس این گزارش، کارگر مذکور بعد از تماس با صاحب کیف گمشده که یکی از اهالی شهر زنجان بود کیف و محتویات آن را به صاحبش بازگرداند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند
  • سرپرست اسبق استقلال مسافر نیویورک شد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • امکان بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز