Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:29:38 GMT

سه کشمیری در درگیری‌ با نظامیان هندی کشته شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۹۵۴۵

سه کشمیری در درگیری‌ با نظامیان هندی کشته شدند

درگیری میان مبارزان کشمیری و نظامیان هندی منجر به مرگ سه نفر در منطقه جامو و کشمیر شد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی به نقل از رسانه‌های هندی گزارش داد، نیروهای امنیتی این کشور با مبارزان کشمیری در مناطق شوپیان و کوپوارا واقع در جامو و کشمیر درگیر شدند که در اثر آن ۳ نفر جان باختند.

تنش در منطقه جامو و کشمیر طی هفته‌های اخیر بار دیگر شدت یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۱۷ اوت تاکنون ۱۱ نفر از جمله شش مبارز و پنج نیروی امنیتی بر اثر درگیری در منطقه جامو و کشمیر کشته شده‌اند.

پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار بریتانیا تاکنون سه جنگ در سال‌های (۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و ۱۹۷۱) میان دو کشور بر سر مساله کشمیر رخ داده و بیش از ۷۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند. گروه‌های آزادی‌خواه کشمیر در سال ۱۹۸۹ مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را آغاز کردند.

از سال ۱۹۸۹ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند کشته و بیش از ۱۰ هزار زن در این منطقه مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

هر از چند گاهی در خط کنترل منطقه آزاد کشمیر که در کنترل پاکستان قرار دارد و همچنین منطقه جامو و کشمیر که تحت حاکمیت هند است، درگیری‌هایی میان نظامیان دو کشور روی می‌دهد.

از سال ۲۰۰۳ تاکنون دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس در این منطقه متهم می‌کنند. مقامات دهلی نو روز پنج اوت سال گذشته میلادی ماده ۳۷۰ قانون اساسی این کشور که به منطقه جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می‌کند را لغو کردند.

طبق این قانون جدید جامو و کشمیر به جای ایالت بودن به یک سرزمین فدرال تبدیل شد. بخش شرقی جامو و کشمیر نیز به یک سرزمین فدرال مجزا ذیل عنوان «لداخ» درآمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشمیر منطقه جامو و کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان