Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:41:59 GMT

کتاب‌های جریان‌ساز عاشورایی نقد تاریخی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۲۹۷۳۰

کتاب‌های جریان‌ساز عاشورایی نقد تاریخی می‌شوند

سلسله نشست‌های «شب‌های خیمه» با محوریت نقد تاریخی کتاب‌های جریان‌ساز عاشورایی از سوی هیئت قرآنی احیاء به مناسبت محرم برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سلسله نشست‌های نقد تاریخی کتاب‌های جریان‌ساز عاشورایی از ۳۰ مردادماه به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۸ به شکل مجازی برگزار می‌شود.

نشست نقد «التنزیه الاعمال الشبیه» اثر سیدمحسن امین عاملی اولین نشست خواهد بود که پنج‌شنبه، ۳۰ مردادماه، با حضور مهدی مسائلی در لایو اینستاگرام به نشانی ehyaonline و cafetarikh.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir برگزار خواهد شد.

در روز جمعه، ۳۱ مردادماه، هم کتاب «شهید جاوید» اثر صالحی نجف‌آبادی با حضور محسن حسام مظاهری نقد می‌شود.

«حماسه حسینی» اثر شهید مطهری در روز شنبه، اول شهریورماه، با حضور سعید طاووسی مسرور  و کتاب «حسین وارث آدم» اثر علی شریعتی با حضور علی‌اشرف فتحی در روز یکشنبه، دوم شهریورماه، نقد می‌شود.

نشست نقد «مقتل الحسین» ابومخنف با حضور حجت‌الله جودکی در روز دوشنبه، سوم شهریورماه، نقد «لهوف» ابن طاووس با حضور محمدرضا سنگری در روز سه‌شنبه، چهارم شهریور و نقد «نفس المهموم» شیخ عباس قمی با حضور عبدالحسین طالعی در روز چهارشنبه، پنجم شهریورماه، از دیگر نشست‌های این مجموعه خواهد بود.

نشست نقد «اسرارالشهاده» اثر فاضل دربندی در روز پنجشنبه، ششم شهریورماه، با حضور مهدی امین فروغی برگزار می‌شود؛ روز جمعه، هفتم شهریورماه، هم کتاب «روضةالشهداء» ملاحسین واعظ کاشفی با حضور رضا بیات نقد تاریخی خواهد شد. 

همچنین نشست نقد تاریخی کتاب «پس از ۵۰ سال قیام حسین(ع)» اثر سیدجعفر شهیدی با حضور محمدرضا زائری در روز هشتم شهریورماه، مصادف با ۹ محرم‌الحرام، برگزار می‌شود.

تمامی این نشست‌ها از ساعت ۱۸ در روزهای یاد شده و از لایو اینستاگرام به نشانی cafetarikh.ir و ehyaonline پخش می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتاب های عاشورایی عاشورا محرم 99 فضای مجازی برگزار می شود نقد تاریخی نشست نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان،در هم اندیشی با جمعی از اصحاب رسانه کرمان  گفت: سومین جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی، نیمه دوم آبان‌ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد.

او افزود: دوره اول این جشنواره در یزد و دور دوم آن به میزبانی قزوین طی سنوات قبل برگزار شده و سومین دوره آن در رقابت نهایی بین کرمان و شیراز شکل گرفت که سرانجام با ارزیابی شاخص‌ها، کرمان به عنوان میزبان این جشنواره با نقش آفرینی مسئولین استان و بخش خصوصی کرمان انتخاب شد.

وی با اشاره به وجود ١٠ اثر ثبت جهانی در استان کرمان و سابقه تاریخی و میراث غنی این استان تاکید کرد: این جشنواره می‌تواند تاثیر مهمی در معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان کرمان از طریق تولید محتوا‌های چند رسانه‌ای داشته باشد.

شاهرخی اظهار داشت: فراخوان این جشنواره بزودی منتشر می‌شود و ٧٠ درصد تولید محتوا‌ها باید در محور‌های جشنواره ، مربوط به کرمان باشد.

او تشکیل شورای توسعه گردشگری استان کرمان را اتفاقی مهم ارزیابی کرد و گفت: دبیرخانه رویداد کرمان ١٤٠٤ نیز در اتاق بازرگانی کرمان تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را در معرفی آثار تاریخی و غنای فرهنگی کرمان بسیار مهم ارزیابی نمود و بر افزایش تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد.

شاهرخی برگزاری همایش بین المللی راه ابریشم با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور، برگزاری کنگره ملی تاریخ ملی شهرسازی ایران، برپایی سمینار باستان شناسان ایران در جیرفت، برگزاری اختتامییه همایش ملی کتیبه سرباز و نیز رویداد ملی آیین ناملموس چوگان را از دیگر رویداد‌های مهم حوزه میراث فرهنگی استان در سال جدید اعلام کرد.

وی افزود: هفته میراث فرهنگی از ٢٩ اردیبهشت تا ٣ خرداد ماه برگزار و طی آن اشیای تاریخی کرمان که در موزه ملی ایران قرار دارند به موزه‌های کرمان از جمله باغ موزه هرندی منتقل و در معرض بازدید مردم قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی