Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی تقویت چندجانبه‌گرایی و تعهد مسئولان را ضرورت جامعه بین‌المللی برای بازسازی آسیب‌های همه‌گیری کرونا عنوان کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در  در روز نخست پنجمین کنفرانس جهانی رؤسای مجالس که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، به نکات مهمی درباره شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی تقویت چندجانبه‌گرایی و تعهد مسئولان را ضرورت جامعه بین‌المللی برای بازسازی آسیب‌های همه‌گیری کرونا عنوان کرد.

بنابراین گزارش پنجمین کنفرانس رؤسای مجالس کشورهای جهان که هر 5 سال یک بار با همکاری سازمان ملل و اتحادیه بینالمجالس برگزار می‌شود، امسال از طریق ویدیو کنفرانس به میزبانی کشور اتریش در حال برگزاری است که در سال 2021 به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

موضوعاتی که در این کنفرانس با حضور 130 کشور، شامل 97 رئیس، 8 نایب رئیس و مابقی اعضای پارلمان‌ها مطرح می‌شود عموما مربوط به سازمان ملل و با موضوعات توسعه پایدار، تغییر اقلیمی، همه‌گیری کرونا، مشکلات مهاجران، توانمندسازی زنان و افزایش مشارکت جوانان در سیاستگذاری‌ها است که نتایج آن در نهایت به عملکرد سازمان ملل کمک می‌کند.

متن اظهارات رئیس مجلس در این نشست به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 از ابتکار عمل سرکار خانم بارون رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی در برگزاری اولین وبینار (IPU) که با هدف ایفای نقش راهبردی در پارلمان‌ها برای بازسازی اوضاع اقتصادی و اجتماعی دوران پساکرونا به شکل مجازی انجام میشود، تشکر می‌کنم.

جمهوری اسلامی ایران همانند سایر کشورها در حال مبارزه با ویروس کرونا می‌باشد، اما خوشبختانه به دلیل برخورداری از نظام کارآمد و قوی سلامت و علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا، توفیقات زیادی در این موضوع داشتهاند.

اینجانب معتقدم که اتحادیه از هم‌‌اینک باید برای بازسازی جهان پساکرونا برنامه‌ریزی و اقدام جدی به عمل آورد، از جمله اینکه اول در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی‌های مستمر و هدفمند صورت پذیرد و دوم پیشنهاد میکنم با بهره‌گیری از ظرفیت اتحادیه، کمیته ویژه‌ای برای اولویت‌بندی و برنامهریزی راهبردی در این خصوص تشکیل شود و نقشه راهی را برای دنیای پساکرونا ترسیم و به رؤسای پارلمان‌ها ارائه نماید.

مجلس شورای اسلامی ایران آمادگی مشارکت فعال در این کمیته مجازی را دارد و سوم در هرگونه برنامه‌ریزی ضروری است حمایت موثر پارلمان‌های ملی در تخصیص بودجه و سایر اقدامات حمایتی فراتر از تقویت اهداف دولتها و در برگیرنده موسسات غیردولتی، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی و اقشار آسیب‌پذیر جوامع باشد.

چهارم با بهره‌گیری از تجربه مدیریتی سخت دوران کرونا ویروس، مجالس جهان باید از طریق سازوکارهای نوین مالی و تقنینی، ریل‌گذاری جدیدی را ایجاد نمایند؛ به‌ویژه در قبال کشورهایی که با اقدام غیرقانونی اعمال تحریم‌های یکجانبه رو‌بهرو هستند.

بی‌تردید، تقویت چندجانبه‌گرایی و تعهد مسئولانه ضرورت جامعه بین‌المللی برای بازسازی آسیب‌های همه‌گیری کرونا می‌باشد.

در پایان عمیق‌ترین مراتب همدردی و همبستگی ملت ایران را با خانواده‌های قربانیان ویروس کووید 19 در سراسر جهان اعلام می‌دارم.

سپاسگزارم

انتهای پیام/4151/

منبع: آنا

کلیدواژه: پارلمان محمدباقر قالیباف کرونا برای بازسازی آسیب تقویت چندجانبه گرایی مجلس شورای اسلامی همه گیری کرونا بین المللی پارلمان ها رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۲۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان در نشست مشترک با رئیس انجمن نانوفناوری ایران در محل این دانشگاه گفت: زیرساخت لازم جهت برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

او افزود: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار مطلوب بوده است.

 سپس رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در تاریخ‌های دهم و یازدهم بهمن‌ماه سال جاری به‌میزبانی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

مالک نادری اعلام کرد: این کنفرانس هر سال توسط انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • باقری کنی: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران